گردهمایی اعضای هیات های نظارت شهرستان های رشت و رودبار برگزار شد

نظارت بر انتخابات شوراها کاملا بر عهده هیات عالی نظارت است

دلخوش با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها کاملا بر عهده هیات عالی نظارت می باشد تاکید کرد: ضمن حفظ حرمت تمامی اشخاص و احترام به همه سلایق، ناظرین بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها، می بایست بر تمام امور و فعالیت های انتخابات از ابتدا تا انتها، اشراف کامل داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کلاس توجیهی برای اعضای هیات های نظارت شهرستان های رشت و رودبار برگزار شد.

اکبر درزی اسلام دبیر و سخنگوی هیات نظارت استان با اشاره به تفاوت امر انتخابات شوراهای اسلامی نسبت به سایر انتخابات ها و با توجه به اینکه برگزاری این رویداد مهم بر عهده مجلس شواری اسلامی است، گفت: عنایت ویژه به بحث نظارت و اجرای صحیح قوانین، آیین نامه ها و حفظ حریم اشخاص، اطمینان و اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و زمینه ساز حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای خواهد شد.

در ادامه این نشست، دکتر دلخوش رییس هیات نظارت استان در ابتدای سخنان خود، ضمن تقدیر و تشکر ویژه از رسانه های استان به منظور پوشش لحظه به لحظه اخبار و وقایع انتخابات شوراهای استان، به اعضای هیات های نظارت شهرستان ها توصیه کرد: نسبت به بررسی جایگاه نظارت در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی توجه خاصی داشته باشند و آن را مورد بررسی دقیق قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها کاملا بر عهده هیات عالی نظارت می باشد تاکید کرد: ضمن حفظ حرمت تمامی اشخاص و احترام به همه سلایق، ناظرین بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها، می بایست بر تمام امور و فعالیت های انتخابات از ابتدا تا انتها، اشراف کامل داشته باشند.

دلخوش ادامه داد: صحت برگزاری انتخابات بر عهده ما بوده، از این رو، مکلفیم حق همه مردم را ادا نماییم.

دکتر جمالی عضو هیات عالی نظارت استان نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: با توجه به اتمام زمان نام نویسی نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و آغاز احراز صلاحیت افراد، از اعضای هیات های نظارت خواست تا به صورت جدی تر فعالیت و بررسی های خود را انجام دهند.

وی با اشاره به وظایف هیات های نظارت به استناد مواد مختلف قانون انتخابات شوراها، وظیفه نظارت را بسیار خطیر عنوان کرد و افزود: عدم تسلط بر قوانین و دستورالعمل ها و اجرای صحیح آن ها موجب سلب اعتماد مردم و خدشه دار شدن روند فعالیت ها خواهد شد.

دکتر حسنی دیگر عضو هیات نظارت حاضر در این نشست گفت: اعضای سه نفره هیات نظارت به عنوان نماینده ۱۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان، مسوولیت مهم اتخاذ تصمیم برای ۱۶ شهرستان و بخش های این استان را در انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده گرفته اند که می بایست با درایت و مدیریت مدبرانه نسبت به اعمال نظارت دقیق و قانونمند تمامی مراحل این کار، اقدام نماید.

حسنی تاکید کرد: هر گونه کوتاهی در انجام وظایف قانونی، موجب ایجاد جنجال، تنش سیاسی، اجتماعی و نهایتا افزایش بی باوری و بی اعتمادی نسبت به مشروعیت انتخابات خواهد شد.
عضو هیات عالی نظارت استان در پایان گفت: به یاری خداوند و همت همه فعالین حوزه انتخابات، استان گیلان جزو سه استان برتر برگزار کننده انتخابات در کشور خواهد شد.

Share