شهردار منطقه دو رشت در گفتگو با دیارمیرزا

آرامگاه دکتر حشمت احیا می‌شود | احداث ۷ پارک محله‌ای و یک پارک منطقه‌ای در سال جاری

عاطفی گفت: این قول را به مردم خواهیم داد که در سال جدید کلنگ احیای آرامگاه دکتر حشمت زده و در همین سال به بهره برداری می‌رسد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار منطقه دو رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به عملکرد سال گذشته شهرداری منطقه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گفت: کمترین میزان بدهکاران دانه درشت مربوط به شهرداری منطقه دو بود به دلیل اینکه توانسته بودیم به موقع حجم عمده ای از مطالبات را وصول کنیم و خوشبختانه تعامل خوبی با شهروندان برقرار کردیم.

مرتضی عاطفی با بیان اینکه از تیر ماه سال ۹۵ وارد منطقه دو رشت شدم، اظهار کرد: در بحث تحقق بودجه نتوانستیم برنامه ریزی دقیق مالی مناسبی داشته باشیم. ولی باید در نظر داشته باشیم که  ۹۰ درصد منطقه دو بافت فرسوده است و بنابراین در بحث درآمدهای ناشی از صدور پروانه ساخت و ساز تخفیفات بافت فرسوده به آن تعلق می‌گیرید.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن مصوبه دولت که پرداخت این رقم تخفیف از محل دولتی انجام شود به بالغ بر ۷۰ درصد از بودجه محقق می‌شود.

شهردار منطقه دو رشت همچنین در مورد بودجه سال ۹۶ نیز اظهار کرد: تمام برنامه‌ریزی‎ها انجام شده است تا بتوانیم آن را تحقق ببخشیم و امید داریم پاسخگوی هزینه‌ای تکالیفی که برعهده ما است شویم.

وی ادامه داد: سال ۹۵ سال متفاوتی برای منطقه دو بوده است و این تفاوت شامل دیوار گذاری و نور پردازی بیش از ۵۲۰ متر، جدولگذاری ۲۰۰۰متر، پیاده رو سازی ۱۳ هزار مترمربع، رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده بیش از ۲هزار و ۶۰۰ مترمربع و…تنها چند نمونه از اقداماتی بود که منطقه دو انجام داده است.

احداث سه پارک در منطقه دو

عاطفی با اشاره به احداث ۳ پارک و ترمیم یک پارک در محدوده این منطقه در سال ۹۵ یادآور شد: پارک قلمستان و پارک شهید گلستانی کاملا بازسازی و از نوع احداث شده است و همچنین پارک دم نوش به عنوان اولین پارک موضوعی در حوزه غذا که در سطح دنیا چنین پارکی نداشته ایم به بهره برداری رسید و همچنین از دیگر پارک های محله ای میتوان به پارک شهید رودباری اشاره کرد.

شهردار منطقه دو رشت ادامه داد: همچنین بیش از ۱۵۰۰ متر فضای مکس در منطقه دو ایجاد شد که شامل ۵ فضا در روبروی بیمارستان رازی، محله چهل تن، کوچه توانبخشی،محله سوبیجار و پل بوسار می‎باشد.

جمع آوری آبهای سطحی دیگر موضوعی بود که عاطفی به آن اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۰۰۰ متر لوله گذاری و بیش از ۴۰۰۰ هزار متر لایروبی شبکه فاضلاب انجام شده است.

عاطفی به بازسازی ساختمان ناحیه یک اشاره کرد و با بیان اینکه هنوز تمام کارها در مورد پیاده راه فرهنگی به صورت کامل انجام نشده است، گفت: در روزهای پایانی سال افزایش فضای سبز، نورپردازی ساختمان شهرداری، پیاده راه و کاشت درختان میوه محلب و بومی از جمله اقداماتی است که انجام دادیم.

توقف حفاری در پارک محتشم رشت

شهردار منطقه دو رشت از توقف حفاری‌ها در پارک محتشم رشت خبرداد و افزود: این حفاری‎ها توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری انجام شد که موافقت ما برای ادامه آن مشروط به دریافت مجوزها از مراکز ذیصلاح یعنی میراث فرهنگی و گردشگری بود و استعلامتی که صورت گرفت سازمان میراث فرهنگی اشکالاتی را وارد کردند که همین سبب شد تا حفاریها متوقف و به مکان دیگری انتقال پیدا کند.

عاطفی در مورد سیاست های منطقه دو در سال جدید گفت: رویکرد منطقه دو در ابتدا ارتقای کیفی فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری است و رفع نواقص شهری مانند لکه‎گیری و ترمیم آسفالت و پیاده راهها است.

وی افزود: در سال گذشته ابلاغ دیرهنگام بودجه به شهرداری باعث کندی فعالیتهای عمرانی شد اما در سال ۹۶ شورا به موقع بودجه را مصوب کرد و بلافاصله بعد از ابلاغ آن به شهرداری کارهای عمرانی را انجام می‌دهیم.

شهردار منطقه دو رشت در مورد افزایش فضای سبز نیز اظهار کرد: در سال جدید در نظر داریم ۷ پارک محله‌ای و یک پارک منطقه‌ای با مساحت ۲ هکتار ایجاد کنیم.

عاطفی در مورد سرای محلات نیز اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه دو، یک سرای محله مشغول فعالیت است و امید داریم در سال جدید به سه سرای محله افزایش دهیم. عملکرد سرای محله در مجموع بد نبوده است اما از نقطه مطلب هنوز فاصله داریم.

آرامگاه دکتر حشمت امسال احیا می‌شود

وی در مورد احیای آرامگاه دکتر حشمت گفت: این قول را به مردم خواهیم داد که در سال جدید کلنگ احیای آرامگاه دکتر حشمت زده و در همین سال به بهره برداری می‌رسد.

عاطفی در مورد انتخابات پیش رو و احتمال بروز تغییرات در سطح مدیریت شهری اظهار کرد: با انتخابات در شورا تغییر و تحولاتی انجام میشود اما این موضوع قطعی نیست و امکان دارد همین تیم شهرداری به کار خود ادامه دهد البته بنده هیچ پیش بینی در این خصوص نمی‏‌کنم.

وی افزود: برنامه‌های منطقه یکساله تدوین شده است و هر مدیر دیگری که بیایید باید متناسب با بودجه ای که ابلاغ شده است و برنامه های تعریف شده فعالیت کند و بنده تا زمانی که هستم به کار خود ادامه خواهم داد.

Share