معاون اجتماعي پليس گيلان خبرداد:

کاهش چشمگیر مصدومان چهارشنبه سوری در گیلان

معاون اجتماعی پلیس استان گیلان از کاهش بالای مصدومان سوانح چهارشنبه آخر سال گیلان خبر داد و گفت: توجه به هشدار های پلیسی، توجه به امنیت و احترام به حقوق دیگران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با بیان اینکه آمار سوانح سوختگی در چهارشنبه آخر سال ۹۵ کاهش چشمگیری داشته است، گفت: درصد فوتی های این حوادث نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید براینکه در چهارشنبه آخر سال ۹۵، بیش از ۵۲ مورد مراجعه به بیمارستان های سوختگی استان ثبت شده است، افزود: سنین ۵ سال تا ۲۵ سال بیشترین افرادی بودند که در این شب مورد سوختگی آتش و انفجار ترقه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هرسال همکاری مردم با پلیس بیش از پیش می شود، متذکرشد: به علت افزایش سطح آگاهی جامعه، بسیاری از اتفاق های ناهنجار سال های گذشته رخ نداده است.

این مقام انتظامی استان گیلان با یادآوری اینکه بیشترین سوختگی های چهارشنبه آخر سال استان گیلان در شهرهای رشت و لاهیجان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: پلیس در شب گذشته به صورت آماده باش در سطح استان حضور داشته است.

جعفری خیرخواه با تاکید براینکه حفظ سلامت و امنیت مردم و جامعه مهم ترین دغدغه پلیس است، ادامه داد: پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد سخت خواهد کرد.

محمدرضا جعفری خیرخواه با تصریح براینکه در بیشتر این حوادث رد پای سهل انگاری خانواده های نوجوانان و جوانان به چشم می خورد، گفت: نباید اجازه بدهیم که هیجان های زودگذر یک شب، زیبایی و سلامت یک عمر انسان را از بین ببرد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان نقش خانواده، فرهیختگان و رسانه ها در کاهش قربانیان حوادث چهارشنبه آخرسال را مهم توصیف کرد و ادامه داد: رعایت نکات ایمنی و هنجارهای اجتماعی و عمومی از سوی خانواده ها و اطلاع رسانی دقیق رسانه ها، حوادث کمتری را در سال جاری ثبت کرد.

محمدرضا جعفری خیرخواه عدم آگاهی حادثه دیدگان، بی توجهی برخی از خانواده ها، هیجان های کاذب و… را از دلایل رخداد این حوادث عنوان کرد و افزود: اطلاعیه و هشدارهای پلیسی برای حفظ سلامت و امنیت همه مردم است.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه یک ثانیه غفلت یک عمر پشیمانی را به همراه دارد، گفت: وسوسه دوستان ناباب و استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک مرگ، نابینایی و نقص عضو را به یک قدمی انسان می کشاند.

وی با تصریح براینکه امنیت جز همکاری مردم با پلیس و رعایت قوانین حاصل نمی شود، بیان داشت: توجه به هشدار های پلیسی، توجه به امنیت و احترام به حقوق دیگران است که موجب آرامش در زندگی اجتماعی می شود.

Share