مدیرعامل شرکت شیرپگاه گیلان خبرداد:

کاهش مصرف شیر پس از حذف یارانه‌ها

مدیرعامل شرکت شیرپگاه گیلان گفت: مصرف شیر در چهار سال گذشته پس از حدف یارانه‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش تخصصی نقش فرآوردهای شیری فراسودمند در ارتقای سطح سلامت جامعه صبح امروز با حضور مسئولین اجرایی استان برگزارشد.

ناصر اسلامی در همایش تخصصی نقش فرآوردهای شیری فراسودمند در ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: ارزش سلامتی معادل همه دارایی هاست و ۷۰ درصد از بیماری های غیر واگیر به خاطر سبک زندگی و نوع تغذیه است.

وی ادامه داد: متاسفانه مصرف شیر در چهار سال گذشته پس از حدف یارانه‌ها کاهش چشمگیری داشته و باعث کاهش سرانه مصرف شده است.

اسلامی در خصوص فراسودمندسازی نیز اضافه کرد: تحقیقات در مورد غذاهای فراسودمند که عامل بهبود سلامتی است، یکی از مهمترین مسائل مطرح در زمینه صنایع غذایی امروز می باشد که اخیراً مورد توجه مجامع علمی جهان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: غذاهای فراسودمند اثرات مفیدی بر سلامت میزبان دارند و جدا از ارزش تغذیه ای آنها، خطر بیماریهای مزمن را هم کاهش می دهند و می توانند قسمتی از مشکلات تغذیه آحاد جامعه را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت شیرپگاه گیلان خاطرنشان کرد: فراسومند سازی محصولات یک فرایند درست در راستای سلامت جامعه است و شامل آن دسته از محصولاتی می شوند که علاوه بر جنبه غذایی دارای جنبه دارویی هم ‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه همه متولیان سلامت کشور افزایش مصرف شیر و رفع سوء تغذیه پنهان است و شیر می‌تواند به عنوان یک غذای سالم و سودمند مواد مورد نیاز افراد جامعه را تامین کند.

Share