افتتاح پروژه های عمرانی در دومین روز از دهه فجر

از نوسازی ۵ مدرسه نقاط کوهستانی تا آسفالت راه‌های روستایی+ تصاویر

چنگیز شکوری گفت: گازرسانی به ۲ روستای این بخش با اعتبار ملی ۱۲ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال از افتخارات دولت در روستاهای تالش است تا میزان ۱۰۰ درصدی روستاهای برخوردار از گاز محقق شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چنگیز شکوری بخشدار بخش مرکزی شهرستان تالش با تبریک دهه فجر، گفت: دهه فجر نماد استقلال طلبی و ظلم ستیزی ملت ایران است.

وی با اشاره به فداکاریهای مردم در روزهای انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: کشور متعلق به مردم است و دولت تدبیر و امید با اندیشه خدمت و بهبود کیفیت زندگی مردم هر ساله خدمات عمرانی و فرهنگی خود را در این دهه به نمایش می‌گذارد.

شکوری در ادامه بیان کرد: توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستایی از ابتدا در دستور کار قرار دارد و پروژه‌های که افتتاح می‌شود حاصل زحمات مجموعه خادمان مردم در دولت است.

وی همچنین توجه باسیاست آمایش سرزمین را دیگر دغدغه دولت برای خدمات رسانی بهتر به مردم و خصوصاً روستاییان اعلام کرد.

بخشدار مرکزی تالش از محمود شکری نماینده مردم این شهرستان به دلیل پیگیری مشکلات و کمک به رفع کمبودهای این منطقه قدردانی کرد.

شکوری همچنین از تلاشهای محمدعلی نجفی استاندار گیلان سخن گفت که موجب سرعت گرفتن طرح‌ها در شهرستان تالش گردیده است.

وی توجه سید عیسی مهدوی فرماندار تالش به موضوع خدمت رسانی به مردم و پرهیز از نمایشی بودن افتتاح پروژه‌های این دهه را ارج نهاد.

این مقام دولتی از افتتاح ۲۸ پروژه عمرانی در این بخش خبر داد که با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال در این دهه به صورت تجمیعی بهره برداری رسید.

شکوری از برخورداری ۲ هزار و ۱۴۵ نفر از این طرح‌ها خبر داد و زمان شروع و پایان این طرح‌ها را ۶ ماهه دوم سال جاری بیان کرد.

بخشدار مرکزی تالش تصریح کرد: گازرسانی به ۲ روستای این بخش با اعتبار ملی ۱۲ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال از افتخارات دولت در روستاهای تالش است تا میزان ۱۰۰ درصدی روستاهای برخوردار از گاز محقق شود.

وی همچنین آسفالت راه‌های روستایی را از دغدغه‌های اصلی مردم بیان کرد که در دومین روز از دهه فجر ۱۵.۵ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی بخش مرکزی افتتاح شد.

شکوری میزان اعتبار این طرح را ۳۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعلام کرد که موجب رضایت خاطر مردم ۷ روستای این بخش و برخورداری ۱ هزار و ۳۸۵ خانوار گردید.

وی از نوسازی ۵ مدرسه دهستان کوهستانی بخش مرکزی سخن گفت و تصریح کرد: برای نوسازی این مدارس ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال صرف شده است که توجه دولت به آموزش و پرورش را در دورترین نقاط کشور نشان می‌دهد.

بخشدار مرکزی شهرستان تالش شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی را از نمونه‌های موفق در نوع خود بیان کرد که همواره مثمر ثمر بوده است.

وی اجرای ۵ پروژه دهیاری‌های بخش را مرهون تلاشهای کارکنان این شرکت بیان کرد که برای آن اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال صرف گردیده است که شامل احداث کانال‌های سرپوشیده، ساختمان دهیاری، ساخت پل عابر پیاده و شن ریزی در راه‌های روستایی می‌شود که موجب برخورداری ۳۵۴ خانوار از این طرح‌ها شد.

شکوری ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر خدماتی بیان کرد که در این روز با دست فرماندار تالش به افتتاح رسید.

وی از افتتاح تجمیعی ۱۱ واحد مسکونی، با اعتبار ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال سخن گفت.

Share