نوبخت خبرداد:

اختصاص ۱۵۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت برف به گیلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۱۵۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت زیرساخت‌های برف اخیر گیلان خبر داد و گفت: پرداخت این مبلغ از هفته جاری آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت با اشاره به خسارت زیرساخت‌های این استان ناشی از برف اخیر اظهار کرد: برای جبران خسارت زیرساخت‌های گیلان در برف اخیر بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد و از هفته جاری پرداخت این مبلغ آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است، افزود: تنها مطالبات بازنشستگان سال ۹۵ باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه از سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی حمایت می‌شود، گفت: اگر کسی بخواهد برای صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری کند تسهیلات لازم را در اختیارش قرار می‌دهیم.

وی به پرداخت مطالبات صیادان اشاره کرد و یادآور شد: بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مطالبات صیادان از سال‌های گذشته تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود.

نوبخت درباره پرداخت مطالبات چایکاران بیان کرد: اعتبارات بهزراعی چای صد درصد پرداخت شده و امروز قیمت برنج نیز در حدی بوده که شالیکاران انگیزه برای کشت دارند.

وی به جبران خسارت باغداران مرکبات و کیوی اشاره کرد و متذکر شد: بخشی از خسارت به صورت کمک بلاعوض و بخشی دیگر نیز تسهیلات درنظر گرفتیم و ۱۰۰ میلیارد تومان ردیف ویژه برای صادرات داریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پرداخت کردیم، یادآور شد: امسال ۱۱.۵ میلیون تن گندم تولید می‌کنیم و می‌توانیم صادرات داشته باشیم و سه میلیون تن را صادر کنیم.

وی از پرداخت حقوق و عیدی کارکنان دولت در بهمن و اسفند ماه خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به عنوان حقوق و عیدی به غیر از یارانه‌ها پرداخت می‌کنیم و در تلاش هستیم تا نیمه اسفند حقوق‌ها پرداخت شود و یارانه‌ها نیز زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

Share