امیر دریادار دوم حسنی مقدم در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و جوان سرباز

سربازان نقش زیادی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند

رشت – امیر دریادار دوم حسنی مقدم تصریح کرد: سربازان نقش های زیادی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند که از جمله آنها می توان به مشارکت در امنیت ملی، نظم و انضباط اجتماعی، کارهای امدادی، آموزشی و جهادی نام برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و جوان سرباز درسالن همایش های فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا برگزار شد.

در این مراسم فرماندهی آموزش تخصص‌ های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا گفت: سربازان باید به خود ببالند که جشنواره جوان سرباز به نام حضرت علی اکبر (ع) نامگذار شده است، همان کسی که در لباس سربازی در راه دفاع از حریم اسلام و ولایت تا آخرین نفس ایستاد.

امیر دریادار دوم حسنی مقدم افزود: سربازان می بایست با تأسی از آن حضرت در جهت احیای دین اسلام و احیای هویت ملی بکوشند.

وی اظهار داشت: از صدر اسلام تا به امروز برای سرباز نقش ارزنده ای قائل بوده اند و ائمه اطهار تا آخرین لحظه زندگی خویش بعنوان سربازی مخلص در جبهه های مختلف علم و دانش، جهاد و جنگ نرم مبارزه کرده و نامدارترین و در عین حال گمنام ترین سرباز اسلام، حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) بعنوان سرباز از دین اسلام دفاع کرد.

امیر دریادار دوم حسنی مقدم تصریح کرد: سربازان نقش های زیادی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند که از جمله آنها می توان به مشارکت در امنیت ملی، نظم و انضباط اجتماعی، کارهای امدادی، آموزشی و جهادی نام برد.

فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا اظهار کرد: درهشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۴۰ هزار نفر تقدیم اسلام و انقلاب گردید که بسیاری از آنها شهدای والامقام سربازند که مایه افتخار اسلام و نظام اسلامی اند.

وی در ادامه افزود: اگر کارها برای رضای خداوند باشد، انسان سعی می کند کارها را به درستی انجام دهد، اما لازمه به نتیجه رسیدن امور التزام اعتقادی و اخلاقی است.

امیر دریادار دوم حسنی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جوان امروز باید فهم درستی از موقعیت کشور و نظام بین المللی داشته باشد، چرا که دشمن با تمام توان در حال آسیب رساندن به کشور از راه توطئه و نفوذ است و راه ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه دشمن وجود ایمان راسخ و بصیرت است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: کشوری که جوانان بصیر، آماده و با ایمان داشته باشد همواره پیروز است.

گفتنی است در جشنواره امروز از ۵ تن از کارکنان وظیفه نمونه که بر طبق معیارهای ۱۰ گانه و مصوب ستاد کل نیروهای مسلح حائز رتبه های برتر گردیده بودند تقدیر بعمل آمد.

Share