ولی پور تشریح کرد

نقش مهم بالگردهای هلال احمر در نجات جان انسانها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل هلال احمر استان گیلان گفت : الویت هلال احمر نجات جان انسانها درحوادث و سوانح با امکانات موجود می باشد که بالگردهای هلال احمر سبب افزایش سرعت امداد رسانی درمناطق صعب العبورحادثه دیده می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل هلال احمر استان گیلان گفت : الویت هلال احمر نجات جان انسانها درحوادث و سوانح با امکانات موجود می باشد که بالگردهای هلال احمر سبب افزایش سرعت امداد رسانی درمناطق صعب العبورحادثه دیده می باشند.IMG_1955valipoor

مهدی ولی پور با اشاره به بارش برف و کولاک در سراسر نقاط استان گفت: نجاتگران هلال احمر به همراه تجهیزات و امکانات در چند روز گذشته به هموطنان و مسافران عزیز خدمات ارایه کردند.
وی افزود : طبق دستورالعمل جمعیت هلال احمر نجات جان انسانها در حوادث به عهده هلال احمر است که در روزهای اخیر با توجه به مفقود شدن چوپانان در منطقه کوهستانی ییلاقات و لزوم نجات جان آنان طبق تصمیم درون سازمانی هلال احمر استان با پرواز اضطراری بالگرد تیم های عملیاتی استان توانستند مکان اسکان چوپانان را پیدا کرده و مواد غذایی مورد نیاز را تا رسیدن نیروهای امدادی زمینی به آنان برسانند.

ولی پور با اشاره به اینکه در زمان بحران اولویت هلال احمر نجات جان انسانها می باشد افزود: با توجه به هزینه بالای هر سورت پرواز بالگرد و لزوم استفاده بهینه از خدمات پروازی در راستای نجات جان انسانها همچنین پشتیبانی در زمان حوادث نیاز به آمادگی بالگرد از جهت فنی و میزان سوخت در شرایط اضطرار می باشد تا در صورت نیاز به پرواز مجدد دچار مشکل نشویم.

همچنین وی اذعان داشت : نجاتگران هلال احمر با دریافت خبر مفقودی چوپانان بلافاصله که با کمک بالگرد موفق به رساندن مواد غذایی به آنان شدند.

مدیر عامل هلال احمراستان و رییس کارگروه امداد و نجات گفت: طبق دستورالعمل سازمان مدیریت بحران و تشکیل کارگروههای مختلف جهت آمادگی در زمان بحران تامین علوفه و حفاظت از دام و طیور در برابر خشکسالی و سرما بر عهده دیگر کارگروههای این سازمان بوده و وظیفه هلال احمر بعنوان رییس کارگروه امداد و نجات، نجات جان انسانها و امداد رسانی در حوادث می باشد.

Share