استاندار گیلان در دیدار با تشکل‌های گردشگری

گیلان نیازمند تحول اساسی در بخش گردشگری است/همه باید کمک کنیم تا سرمایه‌گذار جدید به استان بیاید / تعدیل نرخ‌ هتل‌ها و رستوران‌های گیلان با حفظ برند غذاهای گیلانی/ شغل‌های مرتبط با گردشگری، از جمله مشاغل آسیب‌پذیر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نجفی خاطر نشان کرد: تعدیل نرخ‌ها در هتل‌ها و رستوران‌های گیلان باید با حفظ برند غذاهای گیلانی در جهت ورود هر چه بیشتر گردشگران و رونق کسب و کار سرمایه‌گذاران این بخش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در دیدار با تشکل‌های گردشگری استان گفت: گیلان در بخش هتل‌سازی و جذب بیشتر گردشگر نیازمند یک تحول اساسی است.%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c

 در این دیدار صمیمی که با حضور نمایندگان تشکل‌های فعال گردشگری از جامعه‌ی هتل‌داران، مجتمع‌های گردشگری، جامعه مهمان‌پذیران، واحدهای پذیرایی و سفره‌خانه‌های سنتی و انجمن صنفی خدمات مسافرتی و نیز برخی از مدیران استانی در دفتر کار استاندار برگزار شد، دکتر محمدعلی نجفی با بیان اینکه گیلان در بخش هتل‌سازی و جذب بیشتر گردشگر به ویژه در سواحل نیازمند یک تحول اساسی است افزود : باید شرایطی فراهم شود تا گردشگران کمال بهره را از مواهب طبیعی موجود در استان ببرند.

وی بر ضرورت تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی با هتل‌داران و نیز سرمایه‌گذاران این حوزه تأکید و تصریح کرد : باید ضمن شنیدن مشکلات دست‌اندرکاران این بخش برای آنان وقت بگذاریم تا نتیجه آن را در افزایش چمشگیر مسافرین و گردشگران شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه فاصله‌ای بین مدیران و بخش خصوصی در سال‌هایی وجود داشته است افزود : در بخش گردشگری که کمتر به آن پرداخته شده است باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با تأکید بر فعال شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استحکام پیوند بخش خصوصی فعال در حوزه‌ی گردشگری با مدیران گفت : اندیشه‌ و فرهنگ استفاده از بخش‌های گردشگری و رونق آن باید ترویج شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری با تغییر فصول آسیب‌پذیر هستند خاطر نشان کرد : شغل‌های مرتبط با گردشگری، از جمله مشاغل آسیب‌پذیر هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : کارگروهی به منظور بررسی کمک‌ و حمایت مالیاتی از تشکل‌های گردشگری تشکیل می‌شود.

وی افزود : همه باید کمک کنیم تا سرمایه‌گذار جدید به استان بیاید و سرمایه‌گذاری کند و با حداقل قیمت زمین به سرمایه گذار داده شود.

وی افزود : کاهش حداقلی بروکراسی اداری و نیز دریافت عوارض از سرمایه‌گذاران این بخش می‌تواند در آنان رغبت ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد : تعدیل نرخ‌ها در هتل‌ها و رستوران‌های گیلان باید با حفظ برند غذاهای گیلانی در جهت ورود هر چه بیشتر گردشگران و رونق کسب و کار سرمایه‌گذاران این بخش باشد.

وی شناخته شدن بخش گردشگری به عنوان یک صنعت را از مطالبات فعالان این حوزه عنوان کرد و افزود : در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان ضرورت ایجاد شرایط برای بخش گردشگری درخصوص دریافت تسهیلات رونق تولید از مطالبات استان بود.

وی افزود : علاقمندی و استقبال حضور نمایندگان بخش گردشگری در این جلسه ناشی از اهتمام آنان در ارتقاء کیفیت و جذب گردشگر است.

در این نشست هر یک از نمایندگان تشکل‌های گردشگری در فضایی صمیمی مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با استاندار گیلان  مطرح کردند.

Share