گذشت در مقابل ديه ٦٠٠ ميليون توماني

برادر غیرتی خواستگار سمج را به قتل رساند

خانواده حمزه با پرداخت شرط میلیونی توانستند رضایت خانواده مقتول را بگیرند و پرونده برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، برادرهای دختر جوان وقتی در برابر مزاحمت‌های خواستگار خواهرشان قرار گرفتند در یک درگیری خونین او را کشتند. ghjluntitled
اعتماد نوشت: عصر روز ۴ تیرماه سال ٨٨ ماموران پلیس شرق تهران در جریان درگیری چند جوان در خیابان شهید مدنی قرار گرفتند و با حضور در صحنه درگیری با جسد پسر جوانی که غرق خون روی زمین افتاده بود روبه رو شدند. تیمی از ماموران در محل جنایت حاضر شدند و پی بردند که مقتول خواستگار دختر جوانی بوده که از سوی خانواده وی هدف ضربات قمه و چاقو قرار گرفته است.
تجسس‌های پلیسی برای دستگیری قاتلان کلید زده شده بود که روز ۵ تیرماه چهار مرد چاقو کش با مراجعه به آگاهی خودشان را تسلیم کردند. خانواده دختر جوان نیز در تحقیقات پلیسی ادعا کردند که مقتول از زمانی که با جواب منفی دختر جوان روبه رو شده ایجاد مزاحمت کرده و همین باعث درگیری بین خانواده دختر جوان با خواستگارش شده است. پس از اعترافات این چهار مرد جوان پرونده برای صدور حکم به شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و عامل جنایت که برادر دختر جوان بود و حمزه نام داشت برای دفاع پشت تریبون قرار گرفت و گفت: « مدتی بود که متوجه مزاحمت‌های خواستگار خواهرمان شده بودیم به همین خاطر با یکی از برادرانم و دامادمان و برادرش برای حل اختلافات به در خانه پسر جوان رفتیم. »
حمزه افزود: «ابتدا من و دامادمان برای صحبت نزدیک خواستگار جوان شدیم و هنوز لحظاتی نگذشته بود که مقتول برای ما قمه کشید و شروع به داد و فریاد کرد. با دیدن این صحنه برادرم و برادر دامادمان برای کمک دست به کار شدند و من نیز چاقویم را از زیر لباسم بیرون کشیدم. ما قصد کشتن او را نداشتیم اما به خاطر داد و فریادهایش این کار را کردیم. من قمه‌ام را در بدن او وارد کردم و پس از اینکه او را هدف قرار دادم قمه را به داخل حیاط خانه همسایه انداختم. نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده فقط تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این بود که از محل دور شویم. تا اینکه فردای آن روز متوجه مرگ خواستگار خواهرمان شدیم و همگی با هم تصمیم به تسلیم شدن گرفتیم چون نمی‌خواستیم دست به قتل بزنیم.
در ادامه قاضی پرونده پس از شنیدن اظهارات چهار متهم پرونده حکم قصاص را برای حمزه صادر کرد و این حکم در شعبه ١٧ دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت. پرونده برای اجرا به دادسرای اجرای احکام ارسال شد و در حالی که حمزه در یک قدمی چوبه‌دار قرار داشت خانواده مقتول با مراجعه به دادسرای امور جنایی حاضر به بخشش قاتل پسرشان با شرط دریافت ۶٠٠ میلیون تومان شدند.
بنا به این گزارش، خانواده حمزه با پرداخت شرط میلیونی توانستند رضایت خانواده مقتول را بگیرند و پرونده برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.
tel final1

Share