مشاور رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه خبرداد:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن گیلان و ۴٠ میلیارد برای آزاد راه قزوین ـ رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: روز گذشته در کنار تخصیص سایر طرح های ملی از سوی این سازمان ۵٠٠ میلیارد تومان برای راه آهن قزوین رشت ـ انزلی ـ آستارا و ۴٠ میلیارد تومان برای آزاد راه قزوین ـ رشت جهت تسریع در اتمام پروژه تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه در جریان  بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: روز گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه۵٠٠ میلیارد تومان برای راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا  و ۴٠ میلیارد تومان برای آزاد راه قزوین ـ رشت جهت تسریع در اتمام پروژه تخصیص داده شد.

IMG_2350danesh

سیدرضا سیددانش، سازمان برنامه و بودجه را پیشنهاد دهنده اجرای طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: ارائه طرح‌ها کارشناسی شده انجام می‌شود.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: روز گذشته در کنار تخصیص سایر طرح های ملی از سوی این سازمان ۵٠٠ میلیارد تومان برای راه آهن قزوین رشت ـ انزلی ـ آستارا  و ۴٠ میلیارد تومان برای آزاد راه قزوین ـ رشت جهت تسریع در اتمام پروژه تخصیص داده شده است.

گفتنی است پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به طول ۵۶۰ متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به طول ۱۶۴ کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری ۱۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

راه‌آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به طول ۲۰۵ کیلومتر در حال ساخت بوده و می‌تواند سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و حدود ۴ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند

Share