امام جمعه اسالم

ریشه تفکر خطرناک وهابیت را در منطقه بخشکانیم /دفاع مقدس، تمام نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جدائی متذکر شد: وقتی چند نفری با چهره های وهابی، در خیابان های ما ، راست راست راه می روند و ذهنیت هزاران مسافر را نسبت به تالش خراب می کنند، نباید انتظار داشته باشیم این چهره های مختلف، هیچ انعکاسی در بیرون نداشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین جدائی در خطبه های نماز جمعه اسالم تقوا را رکن سلامتی دانست و ریشه تقوا را به معنای باز داشتن نفس از بدی ها عنوان کرد.photo_2016-09-24_15-11-50

امام جمعه اسالم گفت: انسان با دوری از گناهان و پاک شدن از رزائل اخلاقی، اماده رسیدن به مقام سلام می شود.

وی با اشاره اتفاقات چند روز اخیر در خصوص تیتر بحث برانگیز یک نشریه اظهار کرد: چند روز پیش اعترافات یکی از داعشی های خبیث (توحید قریشی)، در سایت ها منتشر شد که پیرو آن یک هفته نامه هم تیتری زد که احساسات تالشی های بزرگ و بزرگوار را جریحه دار کرد.

جدایی گفت: در حقیقت من هم از دیدن این تیتر ناراحت و کمی مشکوک شدم. تالش یکی از ۳ تمدنی است که در کنار تمدن مارلیک و تمدن املش ، قبل از اسلام هم بوده است و یکی از قوم های بسیار قدیمی و بسیار سابقه دار در طول تاریخ بوده که در صحنه های مختلف تاریخی، نقش های بسزایی را ایفا کرده است.

وی افزود: تالشی ها، انسان های غیوری هستن دکه در جریان تجاوز بیگانگان در قبل از انقلاب اسلامی، نقش های برجسته ای را ایفا کرده اند و بعد از انقلاب هم ، تالش دیاری بوده که همیشه و در همه حال همراه انقلاب بوده و صدها شهید را تقدیم کشور عزیزشان کرده اند.

جدایی گفت: تالشی ها ، جوانان غیوری دارند که مدافع حرم هستند و در راه مبارزه با داعش، شهید هم داده اند.

امام جمعه اسالم افزود: تالشی ها هم در ایام الله ۲۲ بهمن و روز قدس و هم در یوم الله های دیگر، مثل سایر نقاط کشور،به خیابان ها می آیند وشعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند. به این خاطر به صورت کلی رسانه ها، باید مراقب باشند با کج سلیقگی و زدن تیترهای خاص، احساسات هم وطنان عزیزشان را جریحه دار نکنند.

وی افزود: تالش، پاره تن ایران اسلامی و جگر پاره کشور عزیزمان است و تمدن و فرهنگ غنی دارد که سرشار از پاکی وعفاف و نجابت و مهربانی و صداقت و ایمان است.بنده در این مدتی که این جا بوده ام آن قدر زیبایی, صمیمیت و محبت دیده ام که در هیچ کجا ندیده بودم. آن قدر زندگی در تالش لذت بخش است که به وصف نمی آید.

علیه یک مدیر جوان, فعال و مومن سخنان ناشایستی بیان کردند

جدایی گفت: البته بعضی از دوستان هم در این زمینه، تند رفتند و نسبت به یکی از مدیران کل استانی که جوان، است، سخنان ناشایستی زدند که آن هم صحیح نبود.مدیری که به خاطر ارادت به تالش و تالشی ها سفرهای مکرر و متعددی به این مناطق داشته و دارد و مدیری است که واقعا جهادی کار می کند. مدیری است که واقعا دغدغه دارد و پیگیر امور است.

بعید است کسی از ویروس خطرناک وهابیت بی خبر باشد

امام جمعه اسالم افزود: ای کاش به جای این همه حساسیت سر یک تیتر کمی هم در مورد اصل مطلب حساس می شدیم. بحث اصلی سر این است که آیا در تالش و اسالم اصلاً داعشی وجود دارد یا نه؟ آیا در تالش و اسالم اصلاً وهابی وجود دارد یا نه؟ بعید است کسی که در این منطقه زندگی می کند و وجود ویروس خطرناک وهابیت را انکار کند یا بی خبر باشد.
جدائی تصریح کرد: بدون تعارف منطقه ما هم مثل همه مناطق سنی نشین کشور به خاطر وجود چند نفر آدم های مساله دار و سابقه دار که الان وهابی شده اند و تیپ داعشی دارند ویروسی شده است، آلوده شده است. این چهره های وحشتناک داعشی در خیابان های شهر ما، فضای منطقه را مسموم کرده اند. تاکی باید دست روی دست بگذاریم و شاهد رفت و آمد وهابی های مشکوک سیستانی باشیم. تاکی باید بنشینیم و منتظر حادثه ای باشیم تا بعد بخواهیم اقدامی بکنیم. جوانان غیور تالشی پ، نباید نسبت به این موضوع هم غافل باشند.

غیرت دینی نباید کم تر از غیرت قومی باشد؟

وی افزود: چیزی که برای من عجیب بود این است که سر یک تیتر این همه هیاهو بلند شد ولی وقتی پرچم امام حسین(ع) را در اسالم در محرم سال گذشته آتش کشیدند جراکسی چیزی نگفت؟ چرا کمپین حمایت از امام حسین(ع) تشکیل نشد؟ آیا ارزش تالش بیش تر است تا ارزش امام حسین(ع)؟ چرا وقتی امام جمعه وهابی ویزنه به حضرت امیرالمومنین علی(ع) بزرگ ترین اهانت و تهمت را وارد کرد، هیچ خبری نشد؟چرا غیرت ها تحریک نشد! آیا مقام علی مرتضی بالاست یا تالش؟ تالش مهم است یا مقام شامخ و والای حضرت علی(ع)؟

امام جمعه اسالم گفت: در حقیقت بنده وقتی غیرت و حساسیت فرزندان تالشی ام را دیدم؛ وجودم سرشار از تحسین و ستایش شد. غیرت و تعصب قومی چیز بسیار خوبی است اما تعصب قومی یعنی پایبندی به اصول و ارزش های یک فرهنگ و یک تمدن ، این چیز بسیار با شکوهی است. اما من می خواهم به فرزندان غیور تالشی ام بگویم که غیرت دینی نباید کم تر از غیرت قومی باشد؟
جدائی متذکر شد: وقتی چند نفری با چهره های وهابی، در خیابان های ما ، راست راست راه می روند و ذهنیت هزاران مسافر را نسبت به تالش خراب می کنند، نباید انتظار داشته باشیم این چهره های مختلف، هیچ انعکاسی در بیرون نداشته باشد. غیرت تالشی اقتضا می کند با یک عده مفت خور و وطن فروش وابسته به عربستان سعودی با پول آن ها، تقویت شده اند، دُم درآورده اند برخورد انقلابی کند. غیرت تالشی نباید بگذارد یک عده محدود و خیلی ناچیز و بی ارزش حیثیت آن ها را در کشور برباد دهد.

تا کی باید دندان روی جگر بگذاریم / عقده گشایی نکنید /این بلوا بودار است

امام جمعه اسالم با اشاره به خطر وهابیت اظهار کرد: روزی نیست که گروهی از فرزندان عزیز اهل سنتم، پیش من نیایند و از جلسات مخفیانه و سخنان باطل عده ای فریب خورده وهابی گزارش ندهند. تا کی باید دندان روی جگر بگذاریم. آن تیتر را رها کنید و اصل مطلب را بچسبید. بیایید مرد مردانه ریشه این تفکر خطرناک وهابیت را از این منطقه، بخشکانیم و به جای پاک کردن صورت مسأله ، اصل مسأله را پاک کنیم. بیایید نگذاریم یک عده خود فروخته مزدور خارجی ، حیثیت تالش را زیر سوال ببرند.

وی افزود: نکته آخر در مورد بلوای تیتر از تالش تا داعش این است که به نظرم خود این بلوا هم بو دار ست. گرچه اصل این حساسیت ارزشمند بود ولی بعضی خبرگزاری ها مراقب باشند: موضوعات اجتماعی را کمی عمیق تر نگاه کنند. کمی پخته تر عمل کنند! مراقب باشند بر اساس غرض ورزی و هوای نفس و کینه و کدورت قدمی بر ندارند. اگر فضای رسانه فضای عقده گشایی باشد، حرمت رسانه را خدشه دار خواهد نمود.

دفاع مقدس، تمام نشده است / مسئولان به کار فرهنگی بهاء ندهد

جدائی در ادامه ضمن تبریک هفته مبارک و مقدس دفاع مقدس همه نقش آفرینان در این عرصه ، به همه رزمندگان اسلام، بسیج و سپاه و ارتش گفت: اگرچه ما هفته ای را به نام هفته دفاع مقدس انتخاب کرده ایم و در آن تجلیل می کنیم از رشادت ها و فداکاری های دلاور مردان عرصه دفاع مقدس، ولی فراموش نکنیم که دفاع مقدس صرفاً تجدید یک خاطره و تجلیل یک دوران گذشته نیست.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دفاع مقدس، تمام نشده است؛ تصریح کرد: دفاع مقدس به خاطر تغییر ماهیت حمله دشمن، میدان نبرد خود را عوض کرده است. دشمن دیروز ، با هواپیماهای خود مردم ما را نابود می کرد ولی دشمن امروز، در کف دستان ما آمده و جنگ بسیار پیچیده و سختی را در پیش گرفته است. اگر ماهیت حمله دشمن و جنگ نرم برای جوانان ما تشریح نشود، ما شکست خواهیم خورد. برای پیروزی در این میدان جدید جنگ امروز، باید سطح آگاهی ها و سطح فکرها را بالا ببریم.

وی افزود: بالا بردن سطح آگاهی و سطح فکر ها هم بستگی کامل به کارهای فرهنگی وسیع و گسترده در کشور دارد. اگر نهادهای فرهنگی به خاطر نبود بودجه فرهنگی، دست از فعالیت و جهاد فرهنگی شسته باشند، باید آماده ضربه های کمر شکن دشمن باشیم. حضور طیف وسیع و گسترده دختران بدحجاب و بی حجاب در اماکن عمومی یکی از ضربه های کمر شکن دشمن بوده که موفق بوده است.

جدائی یادآور شد: دشمن بسیار بی رحم و نامرد است و اگر راهی برای ضربه زدن پیدا کند لحظه ای درنگ نمی کند. وقتی شرط اصلی و رکن مهم پیروزی در مقابل جنگ نرم دشمن، تعمیق باورها و اعتقادات دینی و مذهبی است. راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، تعمیق سطح فکرها و آگاهی های معنوی جوانان است و کوتاهی در کارهای فرهنگی بزرگ ترین خیانت به کشور است.

وی افزود: هر مسئولی که به کار فرهنگی بهاء ندهد یا اعتقادی به کار فرهنگی نداشته باشد یا یک نفوذی است یا یک مزدور است یا یک بی دین است یا یک خائن به نظام و اسلام است. به همین خاطر مقام معظم رهبری صبح یکشنبه در دیداری که با فرماندهان سپاه پاسداران داشتند فرمودند تشکیل تمدن نوین اسلامی و دفاع از نظام اسلامی در برابر توطئه‌ها ، نیازمند یک حرکت انقلابی و جهادی است. براساس این سخن آقا الان کشور ما به حدی از بالندگی رسیده که بایستی دیگر به فکر تشکیل تمدن نوین اسلامی باشیم. دنیای غرب به بن بست سختی خورده است و بشر امروز ، در میان انواع چراها وامانده است.انسان عصر حاضر، در فلسفه زندگی کم آورده است.

مقام معظم رهبری به خوبی حوادث و شرایط دنیای امروز را رصد می کنند و متوجه هستند که تنها سیراب کننده این انسان های وامانده و درمانده و تشنه و گرفتار ، معارف عظیم و عمیق و غنی اسلامی است.

tel final1

Share