در جلسه با مسئولان گیلان عنوان شد

ابراز علاقه شرکتهای ترکیه ای برای حضور در گیلان/ از خودروسازی تا راه سازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار هدف از برگزاری این نشست را تمرکز بر وجه اشتراک دو طرف در اجرایی شدن پروژه‌های تعریف شده عنوان کرد و افزود : آمادگی لازم در پروژه‌های بخش صنعت، انرژی، سد، گردشگری و نیز فعالیت‌های تجاری برای ورود سرمایه گذاران ترکیه‌ای وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعی از تجار و سرمایه گذاران ترکیه با استاندار گیلان دیدار کردند.unnamed-3876

در این دیدار که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرائی نیز حضور داشتند مدیران ۱۵ شرکت  از ترکیه در زمینه های تراکتورسازی، خودروسازی ،کشتی سازی و بنادر، سدسازی، راه سازی ،انرژی و انتقال خطوط گاز ،گردشگری، هتل سازی، خانه های پیش ساخته و مهندسی انفورماتیک در کارخانه ها  به بیان توانمندی ها و پیشنهادات خود در خصوص سرمایه گذاری در گیلان پرداختند.

دکتر نجفی در این دیدار با اشاره به علاقمندی و جدیت سرمایه گذاران ترکیه برای حضور در ایران افزود: باتوجه به فضای خوب بین‌المللی کشورمان و رفع شدن بسیاری از مشکلات سیستم بانکی در این مسیر بر توافقات خوبی با سرمایه‌گذاران خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نگرانی‌های سابق درخصوص سرمایه گذاری در ایران در حال حل شدن است خاطر نشان کرد : دوستی و ارتباط خوب بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سطح عالی قرار دارد.

استاندار هدف از برگزاری این نشست را تمرکز بر وجه اشتراک دو طرف در اجرایی شدن پروژه‌های تعریف شده عنوان کرد و افزود : آمادگی لازم در پروژه‌های بخش صنعت، انرژی، سد، گردشگری و نیز فعالیت‌های تجاری برای ورود سرمایه گذاران ترکیه‌ای وجود دارد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : در صورتی که مسائل محیط زیستی، زباله سوز و کمپوست نیز علاقمندی وجود داشته باشد آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرائی بویژه دستگاه‌های یازده گانه در قالب پنجره واحد با سرمایه‌گذاران تأکید و تصریح کرد : اجرای سریع و شفاف پروژه هایی که ضمانت آنها مشخص و تخصص سرمایه گذاران با آنها مرتبط است برای ما از همیت خاصی برخوردار است.

گفتنی است : هیئت سرمایه گذاران ترکیه در دو روز گذشته از فرصت های سرمایه گذاری در گیلان همچون منطقه آزاد انزلی و نواحی صنعتی و گردشگری بازدید کردند.

tel final1

Share