ناطق‌نوری:

پشت سوریه ایستادیم تا دشمن پشت مرز ما نیاید/ارزش کار مدافعان حرم بسیار بالاست / فلسطینی‌ها روزی با تیرکمان می‌جنگیدند/نگفتم به جز روحانی باید به‌دنبال کاندیدای دیگری بود، این حرف بی‌ربط و ساختگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناطق‌نوری گفت: ایران پشت سوریه، لبنان و فلسطین ایستاد تا دشمن پشت مرز ما نیاید. ارزش کار رزمنده‌های مدافع حرم اگر بالاتر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نباشد کمتر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، ناطق‌نوری گفت: ایران پشت سوریه، لبنان و فلسطین ایستاد تا دشمن پشت مرز ما نیاید. ارزش کار رزمنده‌های مدافع حرم اگر بالاتر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نباشد کمتر نیست.nategh4

علی اکبر ناطق نوری در جشن بزرگ عید غدیر خم جمعیت هلال احمر ضمن تبریک این عید گفت: هفته دفاع مقدس را گرامی می دارم و بر روح بلند امام و شهدای عالیقدر انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم درود می فرستم و از خداوند برای آنها علو درجات خواستارم.

وی افزود: خداوند بزرگ به ما انسان ها نعمت خیلی زیاد داد. قرآن می گویند اگر بخواهید نعمت های خدا را بشمارید نمی توانید احصا کنید. همه چیز را برای ما انسان ها آفرید. انسان چه ظرفیت عظیمی است که برای رشد و تکامل حد ندارد. بالاترین و کامل ترین انسان در جهان آفرینش از بدو خلقت تا قیامت حضرت محمد (ص) است که حتی برای تکامل او هم حد یقفی تعریف نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: خدا تمام جهان را برای ما انسان آفرید در کنار تمام ظرفیتی درونی که برای او قرار داد. بعد می بینیم در همه این نعمت ها خیلی منت سر ما نمی گذارد. منت گذاشتن برای ماهاست چون ظرفیت مان کم است به کسی اگر کمک کنیم یک روزی به رخش می کشیم و گذشته اش را یادش می آوریم.

وی ادامه داد: خداوند وقتی پیامبر را برای ما می فرستد منت می گذارد. اهمیت نعمت است نه محدود بودن منعم و نعمت دهنده. همه چیز را برای ما آفرید وقتی به پیامبر رسید که می خواهد او را به ما بدهد منت می گذارد تا ما را رشد دهد و هدایت کند. تا سر دو راهی ها او ما را نجات دهد و بکشاند به سمتی که شاکر و بنده خدا باشیم و رشد و تکامل پیدا کنیم.

ناطق نوری اظهار کرد: رهبری شایسته، لایق و کامل می آید، رهبر یک جامعه می شود تفاوت رهبری ادیان و حکومت های الهی با بقیه رهبرها و ملت ها همین است. شاه بیت قصه اینجاست که انسان ها را رهبری شایسته می تواند رشد دهد. استعدادهای بالقوه را رهبری شایسته می تواند به فعلیت برساند. جامعه مرده را رهبری شایسته می تواند زنده کند.

وی افزود: حضرت محمد (ص) از مردم منحت و چوب پرست به پیامبری مبعوث شد. پیامبر با ظرفیت بالا، لبخند و حسن خلق رفتار کرد اگر پیامبر می خواست عصبانی باشد نمی توانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: قرآن چقدر زیبا پیامبر را توصیف می کند در آیه ای آمده است «لطف خداست که تو با مردم نرم هستی، اگر بنا بود آدم خشنی باشی، مردم می رفتند». خلاصه کلام خدا به پیامبر می گوید برای مردم قیافه نگیر. اینکه بگوییم شأن ما نیست مثلا اول سلام کنیم، شأن چیست؟ پیامبر وسط راه آمد در کوچه دید عده ای از جوانان جمع شده بودند فرمود چه کار می کنید، گفتند داریم وزنه بلند می کنیم ببنیم کدامیک پهلوان تریم. پیامبر فرمود بگویم کدام پهلوان تر هستید. گفتند بله بفرمایید. فرمود هر کس بر هوای نفس غلبه کند پهلوان تر است.

وی افزود: این رهبر بزرگترین نعمت است. بعد از پیامبر نیز رهبری شایسته، لایق و جامع دقیقا همانند رسول الله انتخاب شد که خود پیامبر انتخاب نکرد بلکه خدا انتخاب کرد از قبل هم پیامبر این انتخاب را بیان کرد و فقط در غدیر خم نگفت.

ناطق نوری یادآور شد: خداوند رهبری به اسم علی به واسطه پیامبر انتخاب کرد. وقتی از پیامبر می خواهد رهبری علی را معرفی کند پیامبر یک کمی روی مسئله دامادی، فامیلی و اینکه بعداً بگویند حکومت فامیل بازی است ملاحظه داشت. به او وحی شد «علی را معرفی کن اگر نگویی تو رسالت خدا را ابلاغ نکردی و رسالت ناقص می ماند از مردم هم نترس خدا حفظت می کند.»

ناطق نوری یادآور شد: وقتی پیامبر حضرت علی را معرفی کرد و گفت «من کنتم مولا فهدا علی مولی». آیه آمد «دین تان را کامل کردید»، رهبری نعمت است.

وی افزود: حالا زمان خودمان، ایران یک کشور با تاریخ دیرینه و پیشینه عمیق و ریشه دار است، حداقل ۲ هزار و پانصدسال تاریخ تمدن ماست. وقتی رئیس مجلس بودم با روسای مجلس مصر، یونان و ایتالیا جمع شدیم و قرار شد هر کدام ما درباره کشور دیگر صحبت کند. رئیس مجلس یونان درباره ایران صحبت کرد چنان احساس عزت کردم، او گفت تاریخ ایران نشان می دهد در طول تاریخ ایرانیان یکتا پرست بودند، تاریخ ما آن بود اما توسط سلاطینی آنچنان ذلیل شده بودیم. قبل انقلاب حج رفته بودم یک جوان عرب گفت «کجایی هستید» گفتم «ایران»، گفت «برادر اسرائیل». آنچنان تحقیر شدم می خواستم زمین دهن باز کند و من را ببلعد و این  جمله را نشنوم. شاه آن زمان کنار کارتر دست به سینه می ایستاد.

ناطق نوری ادامه داد: با حضرت آیت الله خامنه ای رفتم سازمان ملل، ریگان روز قبل صحبت کرد و گفت فردا رئیس جمهور ایران سخنرانی دارد و تکلیف جنگ را روشن می کند. فردا سالن سازمان ملل پر جمعیت بود. حضرت آیت الله خامنه ای مثل خطبه های نماز جمعه در دو بخش صحبت کرد، در بخش نخست گفت «انسان در جهان بینی اسلام و اینکه جایگاه انسان در جهان بینی اسلام کجاست؟»در هنگام صحبت های ایشان دیدم سیاه پوستان حاضر اشک در چشمانشان جمع شده بود. آیت الله خامنه ای در قسمت دوم حرف هایشان به آمریکا حمله کردند. نمایندگان آمریکا ۴ نفر بودند اول نوشتند، بعد بلند شدند و رفتند. روس ها خوشحال بودند بعد موضوع صحبت را به سمت شوروی بردند به انتقاد از شوروی پرداختند، وقتی تمام شد آنچنان سالن کف زدند، ما هم آنجا کف زدیم وقتی به تهران برگشتیم گفتند آقای ناطق خیلی خوب کف می زدید.

وی گفت: من بعد از آن سفر به تبریز رفتم. در نمازجمعه تبریز گفتند شما آنجا کف زدید؟ رفتم پشت تریبون گفتم آنچنان سخنرانی عزت آفرین بود که من آشیخ کف زدم شما بودید می رقصیدید. دنباله ولایت علی و ائمه معصومین، رهبری ولایت فقیه است در هیچ مکتبی چنین چیزی وجود ندارد. امام بیاید از مرده ها زنده بسازد.

ناطق نوری ادامه داد: من دخترهایم را زمانی به خوزستان بردم به خودم گفتم «برای دختر دیدن تانک و سنگر» چه جذابیتی دارد؟ (بغض)، اما آنها گفتند «شما مسئولان به نسل ما خیانت کردید چرا واقعیت جنگ را نتوانستید به ما بگویید». این دشت وسیع زیر باران آتش بچه ها چه طور عبور کردند چه طور از اروند عبور کردند. در شلمچه و چذابه باران موشک می بارید. ۸ سال در مقابل دنیا ایستادیم. همین شهدا، جانبازان و ایثارگران ایستادند، یک وجب خاک را ندادیم. زمان قاجار جنگی نبود، ۱۷ شهر مان را از دست دادیم زمان  پهلوی استان چهاردهم ما یعنی بحرین را از دست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز عده ای توجه ندارند کسانی در محافلی می نشینند بدون مطالعه تاریخ حرف می زنند، اگر امروز در سوریه آنجا می جنگیم یا کمک می کنیم، مشاوره می دهیم و بچه های ما شهید می شوند، نگوییم چرا برویم سوریه بچه های ما شهید می شوند، چرا به فلسطین و لبنان کمک کنیم؟ اگر آزاد فکر کنیم و بدون تعصب می توان به نتیجه منطقی رسید، اگر بدانیم دزدی می خواهد به خانه ما حمله کند و نقشه برای اموال و نوامیس ما دارد باید صبر کنم تا به خانه ما بیاید یا باید خارج از خانه با او مقابله کنیم. پل ارتباطی ما با لبنان، سوریه است. اول می خواستند آن خاکریز را قطع کنند. بعد سراغ لبنان و حزب الله بروند بعد از برداشتن خاکریز دوم، کوبیدن فلسطین دیگر کاری ندارد. وقتی سه خاکریز را برداشتند بیایند پشت مرز ما حالا باید دفاع کنیم. آزادی و وطن خواهی چه می گوید. دین هم نداشته باشیم باید وطن خواه باشیم.

ناطق نوری اظهار داشت: فلسطینی ها روزی با تیرکمان می جنگیدند امروز با موشک می جنگند. ایران پشت خاکریز اول، دوم و سوم ایستاد تا دشمن پشت مرز ایران نیاید. ارزش کار رزمنده های مدافع حرم اگر بالاتر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نباشد کمتر نیست.

نگفتم به جز روحانی باید به‌دنبال کاندیدای دیگری بود، این حرف بی‌ربط و ساختگی است

علی‌‌‌‌‌‌اکبر ناطق‌نوری در حاشیه جشن بزرگ عید غدیر خم جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران حضور یافت و به نقل قول اخیری که از وی مطرح شده بود واکنش نشان داد.

اشاره ناطق به مباحثی بود که بعد از دیدار اخیرا جمعی از جبهه اعتدالگرایان با وی مطرح شد و بنا بر روایت‌های مطرح شده از سوی افرادی از این جبهه، ناطق گفته بود که به جز روحانی به دنبال گزینه دیگری هم باشید.

وی در این باره گفت: یک جمله‌ای از من نقل شد و تحلیل‌هایی به آن خورد و موافق و مخالف درباره آن همه جرو حرف زدند. این جعل و ساختگی است و من رسما تکذیب می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یک گروهی پیش من آمدند و بعد از ان جلسه از من نقل شد که به آنها گفتم به غیر از روحانی بروید گزینه‌های دیگری را هم دنبال کنید. این حرف بی‌ربطی است. این گروهی که پیش من آمدند نظر دیگری داشتند من به آنها گفتم از اینجا که بیرون می‌روید این حرفتان را دیگر تکرار نکنید. به آنها گفتم اگر شما خودتان را طرفدار روحانی می دانید باید از ایشان حمایت کنید.

ناطق تاکید کرد: من هم به آقای روحانی نظر موافق دارم، هم دوست من است و هم ایشان را موفق می‌دانم. ان‌شاالله هم در صحنه است و خواهد بود و من گزینه دیگری غیر از او  برای انتخابات سال ۹۶ در ذهنم نیست.

tel final1

Share