سخنان اهالی فرهنگ و هنر گیلان در حضور وزیر ارشاد

وحدتی: لغو کنسرت یک موضوع سیاسی است/مهرانفر: تلویزیون ایران در مقابل رسانه های خارجی شکست خورده

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کریمی گفت: سالهاست که مزدم استان گیلان منتظر افتتاح کتابخانه مرکزی رشت هستند و امیدوارم این امید در مردم به وجود بیایید که با حضور شما تا پایان سال ۹۵ این کتابخانه به بهره برداری برسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر وحدتی خواننده، نویسنده و پژوهشگر موسیقی در نشست اصحاب فرهنگ و هنر گیلان با وزیر ارشاد اظهار کرد: موسیقی سنتی و اصیل ایران با معناست چون ستونش را اشعار حافظ ,سعدی و مولوی شکل داده است.photo_2016-08-28_21-36-32

لغو کنسرت یک موضوع سیاسی است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, وحدتی در ادامه گفت: جلوگیری از برپایی کنسرت در هرجایی ربطی به موسیقی ندارد و یک بحث سیاسی است.

وی افزود:  موسیقی ما یک موسیقی فاخر و با معنا است و راویان موسیقی های بی معنا قصد فریب معشوق  را دارند.

وحدتی بر لزوم تغییر نگاه مسئولان به موسیقی تاکید کرد و گفت: آن دسته از مسولان فرهنگی که دیدگاه ۳۰۰ – ۴۰۰ ساله نسبت به موسیقی دارند باید کنار بروند.

وی افزود: در خانه ای که تلویزیون ها کانال های مختلفی برای دیدن دارند اگر مردم آنها را خاموش می‌کنند و ما را می بینند باید سبب خوشحالی مسئولان شود.

گفتنی است پس از این سخنان ناصر وحدتی مورد تشویق حضار قرار گرفت و همه افراد حاصر در سالن ایستاده ناصر وحدتی را تشویق کردند.

استاد حبیب پوریوسفی پیشکسوت هنرهای نمایشی گیلان نیز برای دقایقی صحبت کرد و گفت: به عنوان ادم هایی که کار نمایش پیر شده ایم وظیفه داریم که در کنار جوان ها باشیم.

به کتابخانه های گیلان سر بزنید تا تحولات را ببینید

ندا کریمی نماینده جامعه کتابداران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: در استان گیلان بالغ بر ۸۳ کتابخانه وجود دارد که فعالیت های فرهنگی در آن فراتر از آن چیزی که متصور باشیم در حال انجام است.

وی به برگزاری نشست کتابخوان اشاره کرد و گفت: اگر تاکنون به کتابخانه ها سر نزده اید باید حتما بروید و کتابخوانه های استان را ببنید که چقدر تحول در آنها ایجاد شده است.

کریمی گفت: سالهاست که مزدم استان گیلان منتظر افتتاح کتابخانه مرکزی رشت هستند و امیدوارم این امید در مردم به وجود بیایید که با حضور شما تا پایان سال ۹۵ این کتابخانه به بهره برداری برسد.

تلویزیون ایران در مقابل رسانه های خارجی شکست خورده/ در تقسیم منابع ,عدالت به درستی برقرار نشده 

فرهاد مهران فر کارگردان، فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر با بیان اینکه نیازمند این هستیم که هنرمندان داری امنیت شعلی و عدالت باشند تصریح کرد: امسال دومین باری که پروانه سینمایی توسط سینما گران گیلانی کلید میخورد.

وی افزود: هر کدام از این فیلم ها ۲۰ الی ۳۰ نفر را مشغول می کند و لزومی ندارد دیگر جوانان ما به تهران مهاجرت کنند و این موضوع سبب می شود که به نوعی هویت بومی گیلان مورد توجه قرار گیرد.

مهران فر با تاکید بر اینکه میتوانیم دارای یک سینمای راستین باشیم اظهار کرد: باید اقرارکنیم که تلویزیون ایران در مقابل رسانه های خارجی شکست خورده است.

وی افزود: گیلان ظرفیت های بسیار بالایی دارد ولی در تقسیم منابع ,عدالت به درستی برقرار نشده است.

گفتنی است در این مراسم از شناسنامه اهالی فرهنگ و هنر رشت با حضوز وزیر ارشاد و فرهنگ رونمایی شد.

tel final1

Share