کارشناس هواشناسی گیلان خبرداد

بارندگی،احتمال آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما مهمان آخر هفته گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارندگی، احتمال آیگرفتگی معابر عمومی، رعد و برق و کاهش محسوس دما در استان از عصر (پنجشنبه) خبر داد.

اداره کل هواشناسی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از ایرنا،سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارندگی، احتمال آیگرفتگی معابر عمومی، رعد و برق و کاهش محسوس دما در استان از عصر (پنجشنبه) خبر داد.
HAVA00091_PhotoAمازیار غلامی ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای خنک و بارش زا از عصر (پنجشنبه) در منطقه است که بر این اساس، شرایط برای بارندگی، وزش باد (گاهی شدید) ، رعد و برق و نیز کاهش محسوس دما مهیاست.
وی ادامه داد: بارندگی برای بازه زمانی پنجشنبه (عصر و شب) و جمعه در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و غربی استان ، از شدت بیشتری برخوردار است و آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.
غلامی با بیان اینکه دریا در این مدت مواج بوده و برای شنا نامناسب است، از مسافران خواست از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
وی همچنین به کشاورزان توصیه کرد نسبت به جمع آوری محصول خود حداکثر تا قبل از ظهر فردا اقدام کنند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان به بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و توزیع برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، حمل و نقل، پلیس راه و راهور توصیه کرد با توجه به توصیه های صادرشده، تمهیدات لازم را به عمل آورند.
غلامی آسمان امروز گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری ، بعضی نقاط افزایش ابر و رگبار پراکنده عنوان و برای فردا نیز آسمان را کمی ابری تا نیمه ابری، بتدریج افزایش ابر، بارندگی و باد (گاهی شدید) ، رعد و برق پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با ۳۳ درجه سلسیوس مربوط به رشت و کمینه دما را با ۱۵ درجه سلسیوس مربوط به دیلمان عنوان کرد.

tel final1

Share