جنتی در مراسم افتتاح ۲۰۰ طرح گاز رسانی

اولویت دولت برداشتن تحریم و تحقیر از سر ملت ایران بود/نمایندگان گیلان ملی می‌اندیشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جنتی با اشاره به شرایط روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دولت یازدهم در شرایطی که تحریم های ظالمانه به کشور وارد شده بود و کشور در بدترین شرایط خود پس از جنگ قرار گرفته بود روی کار آمد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی جنتی در مراسم افتتاح ۲۰۰ طرح گاز رسانی در روستای طارمسر بخش کوچصفهان اظهار کرد: اینکه در هفته دولت در جمع مردم فرهیخته گیلان و شهر رشت هستم برای من یک افتخار است.photo_2016-08-28_10-41-47
به گزارش خبرنکار دیارمیرزا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده عالی دولت به گیلان سفر کرده است در ادامه افزود: هفته دولت را به مناسبت شهادت دو دولتمرد پاک باخته و فداکار یعنی شهید رجایی و باهنر نام گذاری کردند, دوشخصیتی که چه پیش از انقلاب و چه بعد از آن تمام وقت و وجود خود را صرف انقلاب کردند و از جان خود گذشتند و در راه خدا نثار کردند.

جنتی افزود: یکی از وظایف همه دولت ها این است که زندگی و معیشت انها را تامین کند و رونق اقتصادی ببخشد و فصای اشتغال را ایجاد کند و در نهایت امنیت مردم را تضمین کند.

وی با اشاره به شرایط روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دولت یازدهم در شرایطی که تحریم های ظالمانه به کشور وارد شده بود و کشور در بدترین شرایط خود پس از جنگ قرار گرفته بود روی کار آمد.

جنتی یادآور شد: در آن دوران شرایط به صورتی بود که بسیاری از کارخانجات تعطیل شده بودند و واردات با مشکلات فراوانی روبه رو بود و فروش نفت را محدود شده و شرایطی به سمتی میرفت که اگر آن وضعیت ادامه پیدا میکرد ایران شرایطی همانند عراق دوران صدام را پیدا می کرد که نفت را باید در مقابل غذا دریافت میکردیم.

وزیر ارشاد گفت: وقتی معاون وزیر ما به خارج از کشور میرفت نمی توانست با فردی ملاقات کند به صورتی که در این اواخر حتی وزیر را هم به اروپا راه نمی دادند و با آن تحریم بانکی که به ما تحمیل کرده بودند قدرت جابه جایی یک دلار هم نداشتیم و بسیاری از فساد ها و مشکلاتی که پیدا شد به همین خاطر بود.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: این پولی که بابک زنجانی بالا کشید و هنوزم چیزی دست ما را نگرفته به همین دلیل بوده است که بهانه دور زدن تحریم ها صورت می‌گرفت.

جنتی افزود: این دولت در مرحله اول اولویت را در برداشتن تحریم و این تحقیر ها از سر ملت ایران قرار داد.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: در یک مذاکراتی بسیار سخت و شبانه روزی با عنایت رهبری به دستاوردهای نائل شدیم که فکر نمی‌کردیم در مقابل این ۶ قدرت جهانی به انها دست یابیم.

جنتی افزود: تورم ما از ۴۰ درصد رسیده است به ۹ درصد و از تغییر قیمت لحظه ای دیگر خبری نیست و دیگر نابه سامانی ها دیده نمی شود و کار بسیار بزرگی بود که به وسیله دولت تدبیر و امید صورت پذیرفت.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم یک وزیر کار آمد و باسابقه در راس وزرات نفت قرار گرفت و شروع به بازسازی این صنعت کردد و تا پایان سال ۹۶ به غیر از یک فاز تمام فازهای ۲۷ گانه پارس جنوبی افتتاحخ خواهد شد و می توانیم نفت و گاز خود را صادر بکنیم.

جنتی گفت: امسال حتی می‌توانیم بنزین را صادر بکنیم و دیگر نیاز نیست مثل گذشته در پتروشیمی ها بنزین را تولید کنیم که مسبب بسیاری از بیماری ها بود.

وی با اشاره به مشکل بیکاری جوانان گفت: کشور مشکل جدی در مسئله بیکاری دارد و دولت باید تمام توان خود را صرف ایجاد اشتغال کند و اگر بخواهیم همین نرخ بیکاری ۱۱ درصدی را ثابت نگه داریم باید سالانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تا شغل ایجاد کرد.

وزیر ارشاد با اشاره به ناامنی های موجود در منطقه گفت: به لطف خدا کشور ما که دو طرف آن طالبان و داعش در شرق و غرب هستند با تلاش صورت گرفته خوشبختاته تمام نقشه های آنها خنثی شده است و این نعمت بسیار بزرگی است که در حال انجام است.

جنتی در ادامه افزود: واقعا یکی از نعمت های بزرگ در گیلان همبستگی و انسجام در این استان است که آسمان گیلان انقدر از مفاخر پر ستاره است که در کشور نمونه است و این بزرگترین افتخار برای ملت ما است که باید ارج بنهیم و گرامی بداریم.

وی افزود: نمایندگان گیلان نمایندگانی هستند که ملی می اندیشند و برای رشد و توسعه کل کشور تلاش می‌کنند که جای قدرانی و تشکر دارد.

جنتی در پایان گفت: در بسیاری از طرح هایی که در استان گیلان در حال افتتاح می باشد مشارکت خوب مردم و بخش خصوصی را شاهدیم و باید قدران این مردم بود.

گفتنی است وزیر ارشاد در پایان مشعل افتتاح ۲۰۰ طرح گازرسانی را شعله ور کرد.
tel final1

Share