سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی ایران با دیارمیرزا گفتگو کرد

ورزشی جذاب که سن و سال نمی‌شناسد/برای کسب مدال در المپیک آسیایی آماده می‌شویم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئوفی با بیان اینکه نفراتی از گیلان, هرمزگان, آذربایجان شرقی و مازندران اعضای تیم ملی را تشکیل می‌دهند, یادآور شد: به واسطه اینکه ۹ نفر از ۱۳ نفر برای گیلان هستند این اردو در انزلی تشکیل شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عمار رئوفی سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی ایران در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: هم اکنون اعضای تیم ملی رشته سیلینگ(بادبانی) در انزلی حضور دارند و این چهارمین دوره اردو تیم ملی در سال ۹۵ است (گزارش تصویری).
photo_2016-07-30_13-06-06
رئوفی با بیان اینکه نفراتی از گیلان, هرمزگان, آذربایجان شرقی و مازندران اعضای تیم ملی را تشکیل می‌دهند, یادآور شد: به واسطه اینکه ۹ نفر از ۱۳ نفر برای گیلان هستند این اردو در انزلی تشکیل شده است.
وی افزود: سیلینگ تنها تیم ملی است که از سن ۱۰سال و ۱۴ سال هم تیم ملی دارد و مثل بزرگسالان همه رشته ها می‌تواند در بازی های آسیایی شرکت کنند و مدال آور باشند.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: هم اکنون ۳ نفر دختر در اردو از استان گیلان هستند و در رشته لیزر کار می‌کنند و مجموعه تیم خود را برای بازی های ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی آماده می‌کند.

رئوفی گفت: سیلینگ یا بادبانی مجموعه یک تیم است ولی چندین کلاس مختلف دارد. مثل کلاس هوبی و لیزر و فورتوئنتی که دونفره است. حدود ۱۴ کلاس در کل جهان دارد که حدود ۷ تا کلاس آن در ایران کار می شود.

وی افزود: هر کدام از بچه ها برای قهرمانی آماده می‎شوند. تا سال ۲۰۱۸ نزدیک دو سال فرصت داریم و در این دوسال در چندین تورنومنت مهم که نزدیک ترین آن مسابقات سنگاپور است, شرکت می‌کنم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی ایران گفت: سیلینگ به واسطه اینکه حتما باید در دریا باشد معمولا اردوهای تیم ملی یا در بندر انزلی یا در بندر لنگه برگزار می شود البته فریدون کنار,جزیره ابوموسی و جزیره کیش هم پیشنهاد دادند ولی باید رئیس فدراسیون در این خصوص تصمیم گیرنده باشد.

وی در خصوص فعالیت های این رشته در گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی حدود ۱۰ ماه است که یک تیم منطقه ای به نام تیم بادبانی منطقه آزاد دارد.

رئوفی گفت: در مسابقات خارجی زیادی حضور داریم ولی بعد از اردوی ۳ ماهه مالزی اردوی خارجی نداشتیم و از آنجائیکه شرایط اینجا مناسب است, پیشنهاد شده تمام تمرینات همین جا باشد ولی به مسابقات بیشتری اعزام شویم.

وی گفت: خوشبختانه شرایط در انزلی مناسب است و ما سعی می‌کنیم اردو را اینجا برگزار کنیم و هزینه ای که فدراسیون می‎خواهد برای اردو هزینه کند را برای مسابقات بگذارد.

سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی ایران یادآور شد:  هر ۲۱ روز ما در اردو هستیم و هم اکنون ۱۳ نفر بچه های تیم ملی مشغول تمرین هستند و گیلانی‌ها این شانس را دارند که برای استعدادیابی در کنار تیم ملی کار کنند.

رئوفی در پایان گفت: سیلینگ بعد از دو و میدانی پر تعدادترین مدال المپیک را دارد ولی چون این رشته خیلی پر هزینه هست نیاز به کمک مالی و جذب اسپانسر داریم.

وی در پایان اظهار کرد: بچه های ما توانایی کسب مدال را دارند. الان نزدیک ۱۰ سال که مشغول فعالیت در این رشته هستیم و آنقدر با تجربه شده اند که در مسابقات المپیک آسیایی مدال کسب کنند.
tel final1

Share