مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در جمع خبرنگاران

نرخ بیکاری در گیلان تک رقمی می‌شود/برگزاری همایش بزرگ تعاونگران/اجرای ۶ طرح در شهرستان‌ها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایزددوست گفت: نرخ بیکاری استان در گذشته ۱۳.۲ بود که توانستیم نرخ بیکاری را در سال ۹۴ به ۱۱ درصد کاهش دهیم و اگر همین روند ادامه یابد می توانیم تا سال ۹۵ و ۹۶ به نرخ بیکاری تک رقمی دست یابیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری محمود ایزددوست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد. photo_2016-08-21_11-54-54

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, ایزددوست ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: از مدیریت چیزی بلد نیستم اما افتخار می کنم از ایام نوجوانی خبرنگار بودم.

وی با بیان اینکه بنده خود را جزو خبرنگاران می دانم و مشکلات آنها را درک می کنم، گفت: وظیفه خبرنگاران آگاهی دادن به مردم است و آنها حد فاصل بین مردم و مسوولین هستند.

ایزددوست با اشاره این که امام راحل خبرنگاران را مغز متفکر، قلب تپنده، چشم بینا و گوش شنوا جامعه می نامیدند، افزود: به خبرنگاران پیشنهاد می کنم که تا صحت و درستی خبر را مطمئن نشدند بیان نکنند زیرا در جامعه تأثیرگذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه اشتغال یکی از مشکلات جامعه ما است و همه مسئولین باید تلاش کنند تا این مشکل بزرگ حل شود، گفت: متأسفانه تا سال ۹۲ کانون کارآفرینی نداشتیم و پس از تشکیل این کانون بین استان های کشور توانستیم یک کرسی داشته باشیم.

وی تدوین آیین نامه ساماندهی خدمات خانگی در قالب، کاهش حوادث ناشی از کار، رشد ۶۲ اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری، اجرای دقیق مهمترین وظایف مرتبط با فرآیند تعاون، توزیع بخش عمده سبد کالا توسط اتحادیه های کارکنان دولت و فرهنگیان، انعقاد تفاهم نامه و اجرای تفاهم نامه میان اداره کل، بخش خصوصی و موسسه کار و تأمین اجتماعی در برگزاری سمینار ملی کار شایسته در استان برای اولین بار در کشور ، رفع موانع در سازمان و افزایش هیئت ها و مراجع و حل اختلافات اتاق، کیفی سازی سازی تعاونی، تشکیل کارگروه ترویج تعاون برای اولین بار در کشور، انعقاد تفاهم نامه جهت تفویض قسمتی از وظایف این اداره و ساختن امکان ورزشی متعدد را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست.

ایزددوست افزود: خوشبختانه استان گیلان توانسته در ایجاد فضای کسب و کار رتبه اول را در کشور را بدست آورد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در گذشته ۱۳.۲ بود که توانستیم نرخ بیکاری را در سال ۹۴ به ۱۱ درصد کاهش دهیم و اگر همین روند ادامه یابد می توانیم تا سال ۹۵ و ۹۶ به نرخ بیکاری تک رقمی دست یابیم.

ایزددوست با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار مسکن مهر باید می ساختیم که بیش از ده هزار مسکن را تدارک دیده ایم تصریح کرد: ۲۷ میلیون دلار شرکت های تعاونی ما صادرات داشتند.

وی گفت: تفاهم نامه ای بین اداره کل تعاون و منطقه آزاد انزلی به امضا رسید و دفتر نمایندگی اتاق در منطقه آزاد تأسیس شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به نزدیک شدن به هفته تعاون، گفت: همایش بزرگ تعاونگران برگزار می گردد که در این همایش تعاونگران برتر معرفی می شوند همچنین گردهمایی تعاملات شبکه جهت تقویت اقتصاد مقاومتی تشکیل می شود.

ایزددوست از اجرای ۶ طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در شهرستان های تالش، انزلی، صومعه سرا، رودبار و آستانه اشرفیه خبر داد و اظهار داشت: ۲۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان کل این پروژه ها هزینه برداشته است.

وی گفت: صد واحد مسکن تحت عنوان مسکن مهر کارگری و مهر کارمندی در انزلی افتتاح می کنیم.
tel final1

Share