واکنش صالحی به هجمه ها:

می‌گویند ما با زن و فرزندمان داخل نیروگاه می‌رویم، شما شجاع هستید اما نمی‌توان نسبت به جان ٨٠ میلیون نفر بی‌توجه بود/آب سنگین را می‎فروشیم، می‎گویند چرا؟ نمی‌فروشیم می‌گویند چرا؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صالحی گفت: می گویند در قلب راکتور اراک بتن ریختید. می گوییم قلب نیست کالاندریا است. آمریکایی ها هم حرف این عزیزان را گرفته اند و تکرار می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اکبر صالحی هجمه های اخیر منتقدان برجام واکنش نشان داد. salehi170246_398

 صالحی در بخشی از سخنانش در کانون حرفه ای رسانه عنوان کرد: خودستایی زیبنده نیست ولی گاهی هجمه ها انقدر زیاد می شود که لازم می شود. ما چهل سال درس این رشته را خوانده ایم. غنی سازی بیست درصد را انجام داده ایم. ١۴-١۵ هزار نفر نیرو داریم شاید یکی دو نفر هم جابجا شده اند. می گوییم کسی را اخراج نکرده ایم.

وی افزود: می گویند ٢٠ هزار ماشین اکنون ۵ هزار تا شده. می گوییم ٢٠ هزارتا بود ولی ده هزارتایش کار نمی کرد. فرض کنید الان ١٩٠ هزار ماشین داشتیم سالی سیصد تن اورانیوم خام می خواست که به ٣٠ تن اورانیوم غنی شده تبدیل شود.

صالحی همچنین عنوان کرد: در طول عمر راکتور اب سنگین اراک ،٩٠ تن آب سنگین برای ۴٠ تا ۵٠ سال می خواهیم. سالی ٢٠ تن آب سنگین تولید می کنیم که در عرض ۵ سال می شود ١٠٠ تن. خب مازادش را می‌فروشیم. می فروشیم ، می گویند چرا؟ نمی فروشیم می گویند چرا؟

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: افتخار می کنیم اورانیوم غنی شده را به قیمت خوب می فروشیم و در ازای ان ٢٢٠ تن اورانیوم گرفته ایم. متحیرم از هجمه ها.

وی تاکید کرد: اقای روحانی اکنون در سفر هستند. به کشور بازگردند و اجازه کلنگ زنی نیروگاه های جدید را هم داشته باشیم. اگر این پروژه ها اغاز شود از بزرگترین پروژه های ملی ما در صنعت هسته ای خواهد بود.

صالحی گفت: می گویند در قلب راکتور اراک بتن ریختید. می گوییم قلب نیست کالاندریا است. آمریکایی ها هم حرف این عزیزان را گرفته اند و تکرار می کنند.

وی با بیان اینکه کار ما حساس است افزود: باید مراقبت فراوان بکنیم. در مقابل ٨٠ میلیون نفر مسوولیم. اگر حادثه ای مثل چرنوبیل رخ دهد یک قاره را در بر می گیرد. بعضی ها می گویند ما با زن و فرزندمان داخل نیروگاه می رویم، شما شجاع هستید اما نمی توان نسبت به ٨٠ میلیون نفر بی توجه بود.

tel final1

Share