معاون عمرانی و ترافیک شهرداری رشت خبر داد:

افتتاح پل عابرپیاده زرجوب/اتمام طرح بازآفرینی سبزه میدان/استقبال شهروندان از خط ویژه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون عمرانی و ترافیک شهرداری رشت از افتتاح پل عابرپیاده بر روی رودخانه زرجوب تا پایان هفته خبر داد و گفت:پیش بینی می کنیم تا پایان تابستان بیش از ۵ پل دیگر نیز به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،معاون عمرانی و ترافیک شهرداری رشت از افتتاح پل عابرپیاده بر روی رودخانه زرجوب تا پایان هفته خبر داد و گفت:پیش بینی می کنیم تا پایان تابستان بیش از ۵ پل دیگر نیز به بهره برداری برسد.

۱۴۷-۲۵۰jamshidفرامرز جمشیدپور ،با اشاره به پروژهای عمرانی شهرداری رشت به اجرای پروژه هدایت روان آب های سطحی در ۱۱ نقطه شهر تاکید کرد و گفت: اجرای پروژه جمع آوری روان آبهای سطحی در ۱۱ نقطه شهر رشت از تعهدات شهرداری به شهروندان در سال گذشته است که به دلیل حجم انبوه پروژه های عمرانی، اجرای آن با موافقت پلیس راهور همراه نشد و به امسال موکول شد.

وی افزود: علاوه بر آغاز عملیات عمرانی ۱۱ نقطه ای که در قالب پروژه هدایت روان آب های سطحی اجرایی شده است، اجرای این پروژه در ۱۳ نقطه دیگر شهر نیز در دست مطالعه است.

جمشیدپور متذکر شد:روند اجرای پروژه در نقاط مختلف شهر متغیر است اما با پیش بینی های انجام شده به دلیل اهمیت اجرای آن به دلیل ترافیک در مسیر خیابان لاهیجان به سمت میدان بسیج(صیقلان)و پس از آن خیابان مطهری تا سه ماه و نیم دیگر به پایان می رسد.

معاون عمرانی و ترافیک شهرداری رشت همچنین به اتمام طرح بازآفرینی سبزه میدان اشاره و اظهار کرد:این پروژه با نصب مبلمان و چراغ های روشنایی ظرف ۲۰ روز آینده به اتمام می رسد.

وی افتتاح پروژه زیرگذر شهید رجایی را در پایان شهریور وعده داد و با تشریح مشکلات و موانعی که به دلیل جابجایی تاسیسات در محل پروژه سبب کندی در روند اجرای آن شده بود گفت: با رفع تمامی موانع تاسیساتی که به اقدامات دستگاه های خدمات رسانی همچون مخابرات، برق، گاز و آب و فاضلاب وابسته بود این پروژه تا پایان تابستان به بهره برداری می رسد.

جمشید پور همچنین از رفع مشکلات موجود در مسیر ترمینال غرب خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده پلیس راهور نسبت به فعالیت خودروهای شخصی که در مسیر ترمنیال غرب به مسافرکشی اقدام کنند پررنگ تر ظاهر می شود و با تعبیه دو دستکاه اتوبوس رایگان برای مسافران این ترمنیال از میدان یخسازی تا ترمینال سعی شده است که نسبت به ساماندهی مسافران این ترمینال اقدامات لازم انجام شود.

معاون شهردار افتتاح پل عابرپیاده بر روی رودخانه زرجوب را یکی از پروژه های به اتمام رسیده شهرداری برشمرد و اظهار کرد: تا پایان هفته این پل افتتاح می شود و پیش بینی می کنیم تا پایان تابستان بیش از ۵ پل دیگر نیز به بهره برداری برسد.

وی به استقبال شهروندان از خط اتوبوس های تندرو در مسیر خیابان امام خمینی(ره) تا میدان گیل اشاره کرد و افزود: با تعداد اتوبوس هایی که هم اکنون در مسیر فعال هستند پیش بینی می کنیم که میزان بهره مندی شهروندان از این ناوگان تا ۵۰ درصد دیگر افزایش یابد.

جمشیدپور با بیان اینکه تعمیرات اتوبوس های فرسوده نیز در دست رایزنی است تا به ناوگان اضافه شود،گفت: رایزنی هایی با بخش خصوصی و همینطور وزارت کشور بابت تعمیر اتوبوس های فرسوده صورت گرفته است.

معاون شهردار همچنین از آماده بودن فاز نخست مرکز کنترل ترافیک شهرداری خبر داد و گفت: در صورت جلب موافقت سایر دستگاه های نظارتی این مرکز به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی در خصوص روند بازگشایی خیابان‌ها در سطح شهر اظهار کرد:در بازگشایی ها دو مناقصه برگزار شده است که شهرداران مناطق به دنبال تملک پلاک های واقع در مسیر هستند و این مهم از اولویت های شهرداری است.

جمشیدپور از اتمام طرح جامع ترافیکی شهر تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزد:طبق گفته‌های مشاور،این طرح شامل مطالعات تراموا و فاز دو و سه خطوط ویژه تندرو تا پایان شهریور ماه به شهرداری تحویل داده می‌شود.

tel final1

Share