کدام کدشماره های ایرانسل اطلاعاتشان افشا شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در جریان فعالیت ربات تلگرامی ایرانسل که مشخصات مشترکان این اپراتور را ارائه می‌کرد، ۵ کدشماره در معرض سوء استفاده احتمالی قرار گرفته‌اند و باقی شماره‌ها از ماجرا مصمون مانده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،اخیرا فعالیت ربات تلگرامی افشا کننده مشخصات مشترکان ایرانسل رسانه‌ای شد که این ربات چندی بعد غیرفعال شد.

Irancell-w600مقام‌های رسمی اعلام کردند که این تخلف ریشه در درز اطلاعات مشترکان این اپراتور در حدود ۲ تا ۳ سال پیش داشته که امروز در قالب ربات تلگرامی نمایان شده است.

به گفته وزیر ارتباطات و با تصدیق ایرانسل، این اپراتور اطلاعات خود را در اختیار یک نهاد قرار داده و شخص متخلفی در نهاد، اطلاعات را به فروش رسانده است.

طبق اعلام وزیر با این فرد خاطی برخورد شده و طبق اعلام پلیس فتا شخصی که اقدام به ساخت ربات تلگرامی افشاکننده مشخصات ایرانسل کرده نیز بازداشت شده است.

در این جریان، برخی شماره ها در معرض سوء استفاده قرار گرفتند و برخی نیز از ماجرا گریختند.

در این دیتابیس اطلاعات مشترکانی که حدود ۲.۵ سال پیش سیم کارت ایرانسل داشته‌اند، از کدهای ۰۹۳۵، ۰۹۳۶، ۰۹۳۸،۰۹۳۷ و ۰۹۳۹ وجود داشته است. مالکانی با این کدهای سیم‌کارت اگر کمتر از ۲.۵ سال پیش سیم کارت خود را تهیه کرده‌اند جزء مشترکان که احتمالا مشخصات شان درز شده نیستند.

سایر کد شماره های ایرانسل شامل ۰۹۳۰، ۰۹۳۳، ۰۹۰۱، ۰۹۰۲ و ۰۹۰۳ کلا در  دیتابیس افشا شده وجود ندارند زیرا پس از زمان درز اطلاعات واگذار شده‌ اند.

tel final1

Share