مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

کارگاه آموزش خط میخی در رشت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین دوره آموزش خط میخی (فارسی باستان) در رشت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ،رضا علیزاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار داphoto_2016-02-17_19-23-31alizade_شت: نقاط مختلف ایران اسلامی در گذر تاریخ دارای کتیبه‌های با ارزشی با خط میخی است که این کتیبه‌ها نیاز به بازسازی، بازآفرینی و بازخوانی دارد.

وی با بیان اینکه کتیبه ها حکایت از جریان و معیشت اقوام این مرز و بوم دارد، بر ضرورت آموختن دانش مورد نیاز برای بازخوانی الواح و نوشتار تاریخی تاکید کرد.

این مسئول بیان داشت: در راستای ارتقای سطح آگاهی و آموزش در حوزه میراث فرهنگی، انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان نسبت به برگزاری دومین دوره آموزش خط میخی بعنوان خط فارسی باستان اقدام نموده است.

وی با بیان اینکه تسلط کامل بر خواندن و ترجمه کتیبه های هخامنشی، آشنایی با دوره هخامنشی، ریشه یابی کلمات و … سرفصل های آموزشی دوره مذکور را تشکیل می دهد، تصریح نمود: مدرس دومین دوره آموزش خط میخی «میثم نواییان، باستان شناس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان» می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از دانشجویان رشته های تاریخ، باستان شناسی و همچنین راهنمایان گردشگری و دیگر علاقمند به تاریخ باستان برای شرکت در این کارگاه ۱۲ساعته دعوت نمود.

علاقمندان به حضور در دومین دوره آموزش خط میخی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره ۳۳۳۶۷۳۳۳ (موسسه گردشگران پایدار) تماس حاصل نمایند.

tel final1

Share