فرماندار آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

پیشرفت ۳۰ درصدی پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار بندر مرزی آستارا از پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات احداث پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا ،«شفقی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه حمل و نقل کشور، طی چند ماه گذشته پروژه اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان، به طور جدی در دستور کار مقامات عالی رتبه دو کشور قرار گرفته است.

shafaghiوی ادامه داد: برای تحقق این پروژه، در مرحله نخست، عملیات اتصال ایستگاه راه آهن آستارای جمهوری آذربایجان به ایستگاه راه آهن آستارای جمهوری اسلامی ایران در سه بخش در حال انجام می باشد.

شفقی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از دو ماه گذشته آغاز شده است، افزود: در بخش اول جمهوری آذربایجان مسافت ۸ کیلومتری از ایستگاه راه آهن موجود در این کشور تا مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران امتداد می دهد.

وی توضیح داد: این پروژه در حال اجرا می باشد و با احتساب عملیات زیرسازی، خاکریزی و ساخت آبروها، میزان پیشرفت این پروژه در کل ۲۵ درصد ارزیابی می شود و پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۱۶ به اتمام برسد.

فرماندار آستارا در ادامه از پیشرفت قابل توجه بخش دوم این پروژه سخن گفت و تصریح کرد: عملیات احداث پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا با جدیت و سرعت قابل توجهی در حال انجام است و هم اکنون با احداث پایه های پل، شمع های مربوطه و کوله های پل، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی قطعی است و تلاش می شود تا چهار ماه آینده به اتمام برسد.

وی عملیات احداث خط ریلی از پل مرزی بین المللی تا ایستگاه بارانداز آستارای جمهوری اسلامی ایران را سومین بخش این پروژه عنوان کرد و گفت: این بخش در مرحله ابلاغ به گروه اجرایی می باشد.

شفقی تملک اراضی و برداشت معارض را از نیازهای این بخش عنوان کرد و یادآور شد: هنوز در خصوص زمان بندی نتیجه گیری نشده است.

بازدید های مکرر مقامات جمهوری آذربایجان به این پروژه اهمیت می دهد.

شفقی در بخش پایانی گفت و گوی خود با خبرنگاران، از سفرهای مکرر مقامات جمهوری آذربایجان و وزیر اقتصاد و صنعت این کشور به آستارا و بازدید از این پروژه سخن گفت و خاطر نشان کرد: بازدید های مکرر مقامات جمهوری آذربایجان به این پروژه بین المللی اهمیت می دهد.

وی افزود: در راستای تکمیل کریدور شمال – جنوب، برای اینکه شبکه آستارا به رشت متصل شود، آذری ها پیشنهاد سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری را داده اند.

وی در پایان تأکید کرد: در تفاهمنامه منعقده بین دو کشور، پیش بینی شده است که این طرح تا پایان سال ۲۰۱۶ تمام شده و به بهره برداری برسد که سرعت اجرای عملیات دلیلی بر این هدف می باشد.

tel final1

Share