معارفه شهردار جدید رودسر برگزار شد

شهردار رودسر معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت :نگاه به توسعه شهری نیازمند تفکر ، نگرش و اندیشه جدید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از ایرنا، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت:نگاه به توسعه شهری نیازمند تفکر ، نگرش و اندیشه جدید است.roodsar
ساحره میر سیدی روز چهارشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید شهر رودسر در شرق استان گیلان با بیان اینکه فرایند در مدیریت شهری علاوه بر ایجاد چالش ،نگاه جدیدی را هم با خود همراه خواهد ساخت افزود :معتقدم در شرایط کنونی نگاه به مدیریت شهری نیازمند نوع نگاه جدید و نو است که در این صورت می توان افق روشنی را متصور بود.
وی با تاکید بر این مطلب که داشتن شهری امن و رسیدن به جایگاه رشد و تعالی جز با فرایند مشارکت مردمی و اعتماد سازی محقق نمی شود گفت : همه در تحقق این امر مهم باید به شهرداران کمک کنند تا فضای فعالیت کسب و کار ، اشتغال و آسایش برای مردم فراهم شود و رودسر نیز از این ظرفیت و قاعده مستثنی نیست.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان لزوم مدیریت پسماند را از سوی شهرداران مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد : انتظاری که از شهرداران بویژه شهردار رودسر وجود دارد این است که به مبحث پسماند توجه جدی به آنرا به عنوان برنامه راهبردی خود قرار دهند و این نکته مهمی است که نگاه و نگرش مردم در این زمینه از شهرداران بالاست.
وی مشارکت مردمی و اعتماد سازی برای اقدامات در مدیریت شهری را که زمینه ساز فراهم کردن سرمایه گذاری است را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد : جذب سرمایه گذاران در این زمینه از عمده وظایف مدیران شهری است که باید با جدیت دنبال کنند .
میر سیدی با یادآوری این مطلب که همه ما باید در چارچوب قانون کار کنیم ادامه داد : نگاه داشتن شهر برای آیندگان از جمله انتظاری است که مردم به عنوان حقوق شهروندی از شهرداران انتظار دارند که باید مستدام و تداوم داشته باشد.
مدیر کل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از شهرداران است افزود :کمک به تسهیلات سرمایه گذاری از جمله این موارد است .
وی افزود : انتظاری که ما از شهرداری ها داریم توسعه متوازن خدمات است ضمن اینکه نگاه شهرداران باید تولید ثروت داشته باشند که همه اینها به روند توسعه همه جانبه کمک شایانی خواهد کرد.

اولویت های کاری شهردار جدید

به گزارش دیارمیرزا سپس حسن پورقربان شهردار جدید رودسر گفت: خدارا شاکریم که شهردار شهری شدم که مردم آن ولایی و بزرگانی چون محفوظی، اشکوری در خود پرورده است.

وی از اسدالله  عباسی نماینده شهرستانهای رودسر و املش ، میرسیدی مدیر کل دفتر امور شهری ، فرماندار رودسر ، مهندس قنبرزاده شهردار قبلی تشکر کرد .

وی افزود: رودسر دارای پتانسیل بالایی در زمینه عمران شهری می باشد و نیازمند مدیریت جهادی و شهری می باشد.

شهردار رودسر تمام پروژه های نیمه تمام ، استقبال از سرمایه گذاران ، ارتقاء سرانه شهری ، بررسی طرح تفضیلی ، نگاه ویژه به ساحل ، گشایش و بازگشایی معابر سطح شهر برنامه ریزی در خصوص دفع پسماند زباله حضور چهره به چهره با مردم ایجاد انگیزه با شهروندان برای مشارکت از اولویت کاری خود برشمرد.

در پایان شعری در وصف شهر  رودسر خواندند:

آنجا که سرزمین رودسر است/ در وصف جمال از همه جا سر تر است

دارای مردم خونگرم چون آفتاب / تحول و تلاش خواهند تند و با شتاب

 

گفتنی است به پیشنهاد شورای اسلامی شهر رودسر و طی حکمی از سوی استاندار گیلان حسن پورقربان به سمت شهردار جدید شهر رودسر معرفی و مشغول بکار شد، وی پیش از این شهرداری شهرهای لنگرود و املش را در کارنامه خود داشته است.
پیش از این خداداد قنبرزاده به مدت ۳۲ ماه شهردار شهر رودسر بود که شورای اسلامی شهر رودسر در صدو هشتاد و پنجمین نشست رسمی خود به ادامه همکاری با ایشان رای ندادند و در یکصدو هشتاد و ششمین نشست خود پورقربان را به سمت شهردار جدید شهر رودسر انتخاب کردند.
شهر رودسر حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

tel final1

Share