بی توجهی مسئولان سالمسازی دریا به پرداخت مطالبات منجیان غریق

دریای بدون منجی ۱۰ قربانی گرفت/۶۰۰ نفر آماده حضور در ساحل هستند اگر مسئولان بخواهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صداقت کیش آمار تلفات را در این مدت کم سابقه دانست و گفت: متاسفانه تاکنون ۱۰ نفر از هموطنان ما در استان گیلان غرق شده اند که بندرانزلی با آمار ۵ نفر بالاترین غریق را داشته است و شهرستان های منجیل ۲ نفر و رشت، لاهیجان و رضوانشهر نیز هر کدام یک نفر را به این هیات اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فصل گرما و موج جدید مسافرت ها آغاز شده است و گردشگران زیادی به خطه سر سبز استان گیلان مسافرت خواهند کرد.۰۰۹۴۶۳۴۰
سیروس صداقت کیش سرپرست نجات غریق استان گیلان، در مورد پرداخت نشدن مطالبات ناجیان گفت : در روزهای گذشته جلسات متعددی در استان و شهرستان ها برای پرداخت مطالبات عقب افتاده ناجیان برگزار شد که امیدواریم با صحبت هایی که دکتر رنجکش دبیر ستاد سلامت دریا انجام داده اند تا چند روز آینده بخشی از مطالبات پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد: هیات ها فقط بخش آموزش را بعهده دارند و موظف هستند ناجیان را آموزش و کارت دار کنند و در مورد حقوق ناجیان بهتر است ورود نکنند.
ناخدا صداقت کیش با بیان اینکه هیات استان و شهرستان ها کار خود را به نحو احسن انجام داده اند افزود: در سه ماهه نخست امسال حدود ۳۰ کلاس آمادگی و آموزشی انجام شد که مدرسین شهرستان ها ۶۰۰ نفر را آموزش داده اند که از این تعداد ۲۴۰ نفر خانم و مابقی آقا می‌باشد ،که در حال حاضر این ناجیان می‌توانند با بستن قرارداد در طرح های سالمسازی و نقاط دیگر که مرتبط با ارگان و نهادهای دیگر هستند مشغول به فعالیت شوند.
سرپرست هیئت استان در ادامه اظهار داشت؛ پلیس راهور برای امنیت رانندگان سراسر جاده ها تابلو های هشدار دهنده قرار میدهند ، ما از ستاد ساماندهی شهرستان ها و همچنان هیات شهرستان ها تقاضا داریم در نقاط پرخطر تابلوهای هشدار مناطق ممنوع شنا برای مسافران نصب شود تا همه تلاش کنیم آمار تلفات همچون سال گذشته کاهش بابد.
صداقت کیش آمار تلفات را در این مدت کم سابقه دانست و گفت: متاسفانه تاکنون ۱۰ نفر از هموطنان ما در استان گیلان غرق شده اند که بندرانزلی با آمار ۵ نفر بالاترین غریق را داشته است و شهرستان های منجیل ۲ نفر و رشت، لاهیجان و رضوانشهر نیز هر کدام یک نفر را به این هیات اعلام کردند.
صداقت کیش در پایان خاطر نشان کرد : بنده از زحمات تمامی مدرسین که بدونه هیچ چشم داشتی و روسای هیئت ها تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم هر چه زودتر با درایت مسئولین استان مشکل پرداخت حقوق ناجیان که بیشتر آنها متاهل هستند مرتفع گردد و امسال نیز همانند سال گذشته ساحلی امن برای گردشگران و مسافران عزیز فراهم سازیم.
۶۰۰ ناجی که سال گذشته در حدود ۳۰۰ نقطه پر خطر در سواحل استان گیلان مشغول به فعالیت بودند آمار ۳۷ درصدی کاهش غریق را بجا گذاشتند که این تعداد ناجی منتظر مطالبات خود هستند تا دوباره به سواحل این استان بازگردند.

 

tel final1

Share