انتقاد شهردار لاهیجان از متولیان چای

غفلت متولیان؛ «چای» را به سرنوشت «چوگان» و «نوغان» دچار می سازد/آنهایی که باید در حوزه چای به وظیفه سازمانی خود عمل کنند، در جمع ما حضور ندارند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین جشنواره ملی شکرانه برداشت چای در لاهیجان بدون حضور مسئولان صنعت چای برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از لاهیجان, نخستین جشنواره ملی برداشت شکرانه چای با شعار «حمایت از چای داخلی، حمایت از اشتغال مولد؛ اقدام و عمل»، با همکاری سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان، تیم مدیریت شهری لاهیجان در بام سبز این شهر و بدون حضور رئیس سازمان چای کشور، فرماندار لاهیجان و سندیکای چای کشور برگزار شد.شهردار-لاهیجان-در-جشنواره-شکرانه-چای-۳۰۰x230

شهردار لاهیجان در این مراسم با بیان اینکه شهرداری لاهیجان، سپاه پاسداران و شورای اسلامی شهر لاهیجان متولی چای نیستند و نماینده محترم وظیفه نظارتی دارند و در حوزه چای رفتار سازمانی ندارند گفت: آنهایی که باید در این حوزه به وظیفه سازمانی خود عمل کنند، در جمع ما حضور ندارند.

وی با بیان اینکه دکتر ذبیح نیکفر در سخنان خود گفتند که از صدا و سیما بخواهیم دفتری را به این صنعت اختصاص دهد گفت: شاید باید از صدا و سیما بخواهیم که در اوج زمان تبلیغاتی خود، تبلیغ چای سریلانکا را نداشته باشد و شاید بهتر است از عزیزانی که در این حوزه زحمت می کشند بخواهیم که زحمت نکشند.

آگشته افزود: اگر شهرداری لاهیجان در این حوزه ورود کرده از این جهت است که شهر لاهیجان پایتخت چای ایران است و غفلت بیش از این، مثل وضعیت چوگان ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشورهای اطراف ما در صدد هستند آنچه که جزئی از تاریخ و هویت ما است را به نام خودشان به یغما ببرند گفت: آنهایی که هویت لازم را برای ایجاد یک مدنیت بزرگ در منطقه و جامعه بین اللملی ندارد در صدد ایجاد هویت هستند و این هویت در سطح منطقه ای و محلی همین معنا را پیدا می کند که امروز با آن مواجه هستیم.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه خواستگاه چای ایران لاهیجان است و تیم مدیریت شهری لاهیجان درصدد است با یک برنامه ریزی این برند به نام شهر لاهیجان ثبت شود و امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشنواره در سطح ملی از تمامی عزیزانی که در این عرصه زحمت می کشند،حمایت شود گفت: این حمایت، یک حمایت سازمانی نیست؛ چرا که حمایت سازمانی متولی خاص خودش را دارد.

وی افزود:حمایت ما حمایت برندینگ و اعتبار سازی است و امیدوارم این تریبون در امسالی که سال آغاز است و سال های آتی تبدیل به یک جایگاه برای حمایت از چایکاران و چایسازان شود و امیدواریم آنهایی که وظیفه حمایت از این صنعت و صنایع دیگر دارند وظیفه خود را عمل کنند تا بلایی که سرنوغان لاهیجان آمده تکرار نشود.

tel final1

Share