در جلسه امروز شورا

تغییر قیمت کرایه تاکسی ها در دستان شورای حل اختلاف/فرماندار رشت:مردم به نرخ کرایه ها بسیار معترض هستند/ مخالفت فرمانداری با تعرفه جدید آرامستان ها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدوی افزود:مردم به نرخ کرایه ها بسیار معترض هستند و می‌گویند نه نرخ بنزین افزایش یافته و نه نرخ تورم چرا باید کرایه تاکسی ها را افزایش دهند؟!

شورای شهر رشت

شورای شهر رشتاختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه عصر امروز شورا که با حضور همه ی اعضای شورا برگزار شد و با معارفه حجت جذب به جای منوچهر جمالی همراه بود, رضا رسولی رییس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت در ارتباط با مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت گفت: مصوبه افزایش قیمت به فرمانداری ارسالشده و فرمانداری اعلام کرد این نرخ تا زمانی که دولت ابلاغی نداشته باشد مورد تأیید است.
رسولی علت وضعیت نامشخص ناوگان ها را دلیل افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: ناوگان های تاکسیرانی بسیار فرسوده هستند و به همین علت ما سعی کردیم تا با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها کمکی به نوسازی ناوگان صورت گیرد.
رییس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در قانون آمده است فرمانداری باید ظرف دو هفته از تاریخ مصوبه اعتراض احتمالی خود را اعلام کند گفت : پس از اعلام مصوبه و تصویب و موافقت آن توسط فرمانداری ، طبق قانون فرمانداری می‌توانست ظرف دو هفته اعتراض خود را عنوان کند.

محمد علی رفیعی نوده رییس شورای شهر رشت نیز در ادامه صحبتهای رسولی گفت : نظر شورا بر این است که مصوبه در هیات حل اختلاف بررسی شود و بر اساس رای شورای حل اختلاف قیمت ها را تغییر دهیم.
وی افزود: تا زمانی که وضعیت مشخص نباشد نرخ کرایه تاکسی ها با قیمت فعلی انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه خود را جدا از شورا نمی‌دانم گفت : با کار کارشناسی شورا مخالف نبوده و نیستم فقط موافقت فرمانداری با افزایش نرخ تاکسی ها مشروط به زمان ابلاغ دولت بود.
مهدوی افزود:مردم به نرخ کرایه ها بسیار معترض هستند و می‌گویند نه نرخ بنزین افزایش یافته و نه نرخ تورم چرا باید کرایه تاکسی ها را افزایش دهند؟!
وی با بیان اینکه سکوت مردم در حال حاضر فقط به خاطر رای شورای اختلاف است گفت: تمام مردم منتظر هستند تا ببینند که سرنوشت کرایه تاکسی ها چه می‌شود و شورای حل اختلاف چه نظری خواهد داد!

همچنین در این جلسه رئیس شورای شهر موضوع مربوط به بحث افزایش تعرفه در آرامستان ها را مطرح کرد که فرمانداری در این مورد بعد از بررسی قیمت‌های سازمان آرامستان ها افزایش قیمت را زیاد اعلام کرده و خواستار تجدید نظر در قیمت‌ها شده بود.

tel final1

Share