استاندار در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه رشت

اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر،رویکرد نوین دولت یازدهم است/گیلان ۵۰ هزار معتاد دارد/دستگیری ۲۸ هزار قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در گیلان/جرم ۷۰ درصد زندانیان مواد مخدر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد افزود: متاسفانه در این میان گیلان نیز دارای ۵۰ هزار معتاد است که موجب ریشه بیشتر آسیب های اجتماعی و جرائم در سطح کشور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛ استاندار ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه رشت به مناسبت بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر ، رویکرد نوین دولت یازدهم را اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و تلاش برای مشارکت همه ی آحاد ملت دانست و گفت: سلامت و امنیت مردم یکی از برجسته ترین مسائل مورد توجه دولت است.IMG_7930_0

دکتر محمد علی نجفی در جمع نمازگزاران رشت  به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مبارزه با مواد مخدر یک جهاد بزرگ و یک حرکت بسیار عمیق در راه پیشرفت ملت ایران است اشاره کرد و گفت: وجود مرز مشترک با کشور افغانستان که در تولید تریاک مقام اول و در تولید حشیش مقام دوم را در دنیا دارد و سود خالص ناشی از آن حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار در سال است مشکلات فراوانی را در این خصوص برای کشور فراهم کرده است.

وی به فعالیت مافیایی ۱۰ میلیون قاچاقچی حرفه ای در سطح جهان اشاره و تصریح کرد: این سطح از تولید مواد مخدر و حجم افراد قاچاقچی منجر گردیده تا بالغ بر ۷۰ درصد زندانیان و ۵۵ درصد طلاق کشور مربوط به  مسئله موادمخدر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان رویکرد نوین دولت یازدهم را اجتماعی کردن امر مبارزه و مشارکت همه ی آحاد ملت دانست و افزود: سلامت و امنیت مردم یکی از برجسته ترین مسائل مورد توجه دولت است.

وی خواستار ورود اقشار مختلف مردم در عرصه ی مبارزه با موادمخدر شد و گفت: اگر هر فردی مراقب خانواده ی خود باشد بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه برطرف می گردد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد افزود: متاسفانه در این میان گیلان نیز دارای ۵۰ هزار معتاد است که موجب  ریشه بیشتر آسیب های اجتماعی و  جرائم در سطح کشور شده است.

وی به تلاش نیروهای مختلف در سطح دستگاه های اجرایی،نظامی،انتظامی،اطلاعاتی و امنیتی اشاره کرد و گفت: در استان گیلان ۵۷ شهید و در سطح کشور ۳ هزار و ۷۰۰ شهید در امر مبارزه با موادمخدر و توزیع کنندگان آن تقدیم شده است.

دکتر نجفی  به برگزاری جلسات مستمر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در امر مقابله با پدیده شوم موادمخدر اشاره و تصریح کرد: مصوبات این جلسات جهت اجرا به دستگاه های نظامی،انتظامی،امنیتی و فرمانداران سراسر استان ابلاغ می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: تجهیز مبادی ورودی و خروجی استان به دستگاه های ایکس ری در گمرک به منظور نظارت بیش از پیش بر کالاهای ورودی و خروجی در راستای همین مصوبات است.

استاندار گیلان به ساماندهی معتادین در سطح استان به ویژه اجرای طرح پاک سازی نقاط آلوده و تمرکز بر برخورد با خرده فروشان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدامات در ایام نوروز امسال در استان منجر به کاهش ۳۰ درصدی جرائم علی الخصوص سرقت گردید.

وی تصریح کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن و مجاورت استان با مرز و نیز مناطق خطرپذیر، موجبات اهمیت بیشتر مبارزه با  قاچاقچیان را در گیلان  فراهم  می کند .

دکتر نجفی با اشاره به اینکه کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی باعث ایجاد ناامنی برای فعالیت قاچاقچیان شده است گفت: این اقدامات منجر به کشف بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در سال گذشته و دستگیری حدود ۲۸ هزار توزیع کننده،قاچاقچی و معتاد و انهدام باندهای تولید و توزیع موادمخدر شده است.

وی به تدوین نقشه راه استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: استفاده از محققین و پژوهشگران دانشگاهی،برگزاری جلسات متعدد آموزشی و کارگاه های ویژه مربیان و مدیران آموزش و پرورش با هدف توانمندسازی کارکنان در نحوه ی برخورد صحیح با دانش آموزان و آموزش آنان از دیگر اقدامات اساسی در این حوزه بوده است.

دکتر نجفی  به ایجاد مراکز بازپروری و حرفه آموزی برای معتادان در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد:  نظارت بر مراکز سرپایی درمان و کمپ های ترک اعتیاد و توزیع بموقع دارو از دیگر اقدامات اساسی در این حوزه بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه ی سخنان خود با مروری بر عملکرد دولت تدبیر و امید در ۳ سال گذشته به مناسبت پشت سرگذاشتن ۲۴ خرداد  گفت: همه ی خدمات دولت در راستای شعارهای محوری رئیس جمهور در ایام انتخابات مبنی بر احیاء اخلاق،نجات اقتصاد و تعامل سازنده با جهان بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد ثبات و آرامش در عرصه ی سیاست داخلی، بین المللی و اقتصادی از اقدامات بزرگ دولت بود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه ی اقتصادی تورم ۴۳ درصدی ، افزایش تصاعدی قیمت کالاها و خدمات مهار گردید اظهارداشت: مهار سقوط ارزش پول ملی که به بیش از یک سوم خود رسیده بود نیز در همین راستا شکل گرفت.

استاندار گیلان به تحولات شکل گرفته در نظام سلامت اشاره و تصریح کرد: کاهش محسوس هزینه درمان،توسعه بیمه همگانی بویژه در بخش روستایی از سیاست های اجراشده ی دولت در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیمار فقط باید به فکر درمان خود باشد و نگرانی دیگری را متحمل نشود.

وی توسعه ی دولت الکترونیک در شهرها و روستاهای دوردست را در جهت کاهش مراجعات مردم به ادارات عنوان و خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی و خدمات زیربنایی و عمرانی در شهرها و روستاها از جمله تلاش های دولت در ۳ سال گذشته است.

دکتر نجفی با بیان اینکه علیرغم وجود تنگناهای سیاسی،بین المللی،مالی و اعتباری ناشی از تحریم ها در این مدت هزاران پروژه کوچک و بزرگ در سراسر کشور به بهره برداری رسیده و در دست اجراست گفت: این اقدامات در حالی به بهره برداری رسیده  که قیمت نفت بیش از ۱۰۰ دلار در دولت قبل به کمتر از ۴۰ دلار و صادرات آن از ۳ میلیون بشکه در روز به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.

وی افزود: در این شرایط در هفته ی دولت سال ۹۴ حدود هزار و ۳۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فقط در استان گیلان به بهره برداری رسیده و در دهه فجر نیز فراتر از این تعداد و اعتبار بوده است.

وی در خاتمه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه ی بندگان خدا افزود: امیدوارم در این ماه پرفیض بتوانیم حداکثر بهره را در جهت خودسازی و رشد معنویات ببریم.

استاندار گیلان همچنین از حمایت های نماینده  ولی فقیه در استان،ائمه جمعه ، روحانیون و اقشار مختلف مردم در کسب توفیقات دولت تدبیر و امید قدردانی کرد.

Share