در ششمین روز از هفته سلامت

پیاده راه فرهنگی رشت صاحب وای فای شد/۱۰۰ مگابایت اینترنت رایگان برای هر دستگاه /ثابت قدم:منابع انسانی هر شهر سرمایه اصلی و ثروت آن شهر محسوب می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در مراسم افتتاح چتر وای فای پیاده راه فرهنگی با بیان اینکه منابع انسانی هر شهر سرمایه اصلی و ثروت آن شهر محسوب می شود گفت : شهروندان نیاز دارند تا در کنار کاهش هزینه های زندگی شاهد افزایش سرعت زندگی نیز باشند که این امر با بستر سازی فناوری و ارتباطات در زندگی و به ویژه در فضاهای عمومی و پرتردد مثل پیاده راه ها و پارک ها و بستر کالبدی شهر تحقق می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ششمین روز از هفته سلامت مردم رشت زیر چتر اینترنت رایگان در بافت فرهنگی تاریخی مرکزی شهرداری قرار گرفتند.

۰۲۷۷۲سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح چتر وای فای پیاده راه فرهنگی با بیان اینکه منابع انسانی هر شهر سرمایه اصلی و ثروت آن شهر محسوب می شود گفت : شهروندان نیاز دارند تا در کنار کاهش هزینه های زندگی شاهد افزایش سرعت زندگی نیز باشند که این امر با بستر سازی فناوری و ارتباطات در زندگی و به ویژه در فضاهای عمومی و پرتردد مثل پیاده راه ها و پارک ها و بستر کالبدی شهر تحقق می یابد.

 وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیکی و فناوری می تواند تا حد چشمگیری از حمل و نقل و ترافیک شهری جلوگیری کند افزود : بسیاری از ناهنجاری های جامعه از ترددهای شهری شکل می گیرد و فراهم آوردن یک بستر مناسب برای انجام فعالیت های الکترونیکی و هوشمند برای تبادلات سازنده و انجام فعالیت ها منجر به کاهش این آسیب ها می شود.

 ثابت قدم ادامه داد : با افتتاح چتر وای فای رایگان در بافت فرهنگی تاریخی مرکزی شهر رشت بسیاری از شهروندان که در این نقطه تردد می کنند امکان استفاده از اینترنت رایگان فراهم شده است.

شهردار رشت با اشاره به اهمیت سلامت جسمی و روانی شهروندان و جایگاه فناوری و ارتباطات در ارتقاء سلامتی آنان از افتتاح مرکز آموزش کودکان رشت ، خانه سلامت سرای محلات رشت و دیگر برنامه های هفته سلامت نیز یاد کرد و گفت: در این‌ راستا تلاش می شود تا بستر های لازم برای ارتقاء سلامت روحی و روانی و جسمی و هم استفاده از فناوری برای جلوگیری از تردد های درون ‌شهری شهروندان فراهم گردد و نتیجه آن تحکیم بنیان خانواده ها و رسیدن به زندگی ایرانی اسلامی است و کاهش آسیب ها و به دنبال آن امنیت و آرامش شهروندان رقم خواهد خورد.

 وی همچنین به اهمیت برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان در میدان شهرداری رشت اشاره کرد و با دعوت از اقشار مردم برای حضور در این مراسم معنوی و تاثیرگذار تاکید کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا با خدمت رسانی بی منت در همه حوزه ها رضایت خدای متعال و آن عزیزان را جلب نماییم .

 ثابت قدم در پایان از همه همکاران خود در مجموعه مدیریت شهری ، شورای اسلامی شهر رشت ، پزشکان، پرستاران و همه کسانی که در حوزه سلامت شهروندان سهمی دارند تشکر و قدردانی کرد و از برگزاری برنامه های مرتبط با توسعه الکترونیک شهری به صورت جشنواره ای در رشت در ماه های آینده خبر داد.

۰۲۷۷۳رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز در ادامه با قدردانی از مجموعه مدیریت شهری گفت : قطعاً بدون درایت شهردار و اعضای شورای اسلامی و مجموعه همکاران اتفاقات اینچنینی رقم نخواهد خورد و باید تلاش کنیم تا خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه نماییم.

وی به کاهش ناهنجاری های اجتماعی با بهره گیری و استفاده از فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود : هر چه قدر شهر به سمت الکترونیکی و هوشمند شدن پیش برود به دنبال آن کاهش ترافیک و آسیب های اجتماعی و سرعت بخشیدن به فعالیت های زندگی را شاهد خواهیم بود.

دکتر رسولی خاطر نشان کرد : بخشی از مباحث مربوط به سلامت در حوزه شهر هوشمند تعریف می شود که در این راستا اقدامات خوبی در حال انجام است و در نظر داریم تا رشت به سمت هوشمندتر شدن حرکت کند و شهروندان از خدمات الکترونیکی بهره بیشتری ببرند.

۰۲۷۷۴مدیر فناوری و اطلاعات شهرداری رشت هم گفت : شهروندان مخاطبین اصلی در ارائه خدمات هستند و شهر الکترونیک بدون شهروند الکترونیک معنا و مفهوم اصلی خود را نخواهد داشت .

مهندس علیجانی با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی رشت حل تردد شهروندان و بستر کالبدی شهر محسوب می شود  افزود : وای فای اینترنت رایگان در این محدوده محیط مناسب و امنی را برای انجام  بسیاری از فعالیت های الکترونیکی شهروندان فراهم می کند.

    وی تصریح کرد : ایجاد چنین بسترهایی در محیط های عمومی در ترغیب شهروندان جهت استفاده از فعالیت های فناوری و اطلاعات بسیار مؤثر است و به دنبال آن سلامت و بهداشت روانی و کاهش تردد و ترافیک شهری اتفاق می افتد.

علیجانی گفت : حجم ۱۰۰ مگابایت اینترنت برای هر دستگاه موبایل و تبلت برای شهروندان پیش بینی شده است.

tel final1

Share