علت انفجار در منطقه ولوکس رشت مشخص شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی در این باره گفت: بر اثر نشت گاز شهری موجبات بروز انفجار و نهایتا تخریب فراهم شده است.

۲۰۹۱-۴۳ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه عصر روز گذشته ۶ اردیبهشت ۹۵ مبنی بر انفجار و تخریب یک واحد مسکونی، بیدرنگ محمد صفرپور مستقر در ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی ۷ دستگاه خودروی اطفایی و نجات بهمراه ۲۱ تن آتش نشان را از ایستگاههای ۱و۵و۹ را به محل حادثه واقع در بلوار شهید افتخاری- ولوکس- خیابان مالک اشتر اعزام کرد.
بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی در این باره گفت: بر اثر نشت گاز شهری موجبات بروز انفجار و نهایتا تخریب فراهم شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در این حادثه یکی از ساکنین منزل مسکونی خانمی ۳۰ ساله به شدت از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شد افزود: بی درنگ آتش نشانان به دو گروه تقسیم شده گروهی با تجهیزات به داخل منزل رفته و آتش های حاصله را سریعا خاموش و گروهی دیگر پس از اتخاذ تدابیر ایمنی به جستجوی محبوس شدگان و یا آسیب دیدگان احتمالی پرداختند.
این مسوول آتش نشانی با اشاره به اینکه منبع اصلی انتشار گاز شهری در دست بررسی است افزود: طی اطلاعات واصله از بیمارستان سوختگی فرد آسیب دیده دچار ۸۵ درصد سوختگی شده و هم اکنون تحت درمان می باشد.

علیرضا علیزاده مسوول ایستگاه ۹ آتش نشانی پس از کارشناسی علت حادثه را چنین اعلام داشت: بر اثر نشت گاز شهری از قسمت شیر گاز منصوبه بر روی دیوار اتاق خواب منزل مسکونی و تجمع گازهای منتشره در فضای بسته موجبات انفجار توام با آتش سوزی فراهم نمود.

وی در پایان ابراز داشت: متاسفانه پس از جمع آوری بخاری گازی در پایان فصل سرما و عدم ایمن سازی با نصب درپوش مناسب بر روی شیر گاز موجبات نشت گاز در محیط بسته و نهایتا انفجار فراهم شد.


tel final1

Share