رونمایی از «رعنا نرقص» در بندر انزلی

آیین رونمایی از مجموعه شعر«رعنا نرقص» سروده «زهرا پورکار» در انجمن اهل قلم پروین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین رونمایی از مجموعه شعر«رعنا نرقص» سروده «زهرا پورکار» در انجمن اهل قلم پروین برگزار شد.

۰poorkarبه نقل از همشهری، پورکار در این مراسم اظهار کرد: «رعنا نرقص» متشکل از ۱۸ شعر سپید فارسی و یک ترانه گیلکی است. در این اثر تلاش کرده ام تا با زنان سرزمینم به گفت و گو بنشینم.
وی در ادامه به نگارش ۲ مقدمه توسط ۲ شاعر(غلامحسین ابراهیمی پرگو و زهرا سیاوش آبکنار) برای کتابش اشاره کرد و گفت: برخی این انتقاد را وارد کردند که با توجه به حجم کم کتاب ضرورتی برای نگارش ۲ مقدمه نبود اما من مایل بودم تا نظر یک آقا و یک بانو درباره این کتاب در کنار اشعار منتشر شود.

شوکت منصوری» نویسنده و شاعر گیلانی در این آیین با اشاره به داستان رعنا در ادبیات گیلان گفت: رعنا داستان سرگشتگی و عشق است. رعنا داستان بیان رنج انسان است و شاعر به مرور این رنج از زمان حوا تا زمان حال می‌نشیند و در طول زمان با زنان رنج کشیده همذات پنداری می‌کند تا سرانجام این مرور را به تخلص خود شبنم گره می‌زند.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که شعر، اتفاق در زبان است، یادآوری می‌کند: شاعر در چند شعر آغازین کتاب بیشتر به دنبال بازآفرینی رعناست؛ رعنایی که از ابتدای آفرینش تا به امروز نام‌های متفاوت داشته و در جایگاه‌های مختلف قرار گرفته است.

منصوری همچنین به کاربرد تمثیل‌ها و ضرب‌المثل‌ها از سوی پورکار در اشعار کتاب اشاره کرد و افزود: شاعر از چند لایه گی واژه‌ها در اشعار برای بیان سخنانش بهره برده است. بر اساس این گزارش، مجموعه شعر «رعنا نرقص» در ۴۸ صفحه و با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی نشر سپیدرود به چاپ رسیده است. «فصلی در نبض من می‌خروشد» عنوان مجموعه شعری است که پیش از این از زهرا پورکار منتشر شده است.

Share