رئیس جدید رسانه ملی کیست؟+زندگی‌نامه و سوابق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«عبدالعلی عسگری» رئیس جدید سازمان صداوسیما ۵۴ سال سن دارد و سابقه فعالیت‌های او به پیش از وقوع انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،دکتر عبدالعلی علی عسگری متولد ۱۳۳۷،‌ دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران، دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌برداری از دانشگاه علم و صنعت است.

smplوی که بخش زیادی از کودکی و نوجوانی خود را در شهرری گذرانده،  از نوجوانی در فعالیت‌های ضد رژیم شاه حضور داشت و به همین دلیل در ۱۶ سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه دارد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال ۱۳۵۷ همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضد خرابکاری و سپس به زندان‌های اوین و قصر منتقل شد و تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد.

دکتر علی عسگری علاوه بر حضور در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس، منشأ خدمات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلفی بود که مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعامل بنیاد پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان و رئیس دانشکده صدا و سیما (۱۳۸۲)،‌ معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما و پایه‌گذار جریان پرشتاب تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال در کشور و همچنین مشاور رئیس قوه قضاییه بخشی از تجارب مدیریتی اوست.

۱۳۹۵۰۲۲۰۰۰۰۹۶۳_PhotoL

از عسگری به عنوان پدر تلویزیون دیجیتال ایران نیز یاد می‌کنند چه اینکه پایه‌گذار جریان پر شتاب تبدیل آنالوگ به دیجیتال بوده است.

۱۳۹۵۰۲۲۰۰۰۰۹۶۲_PhotoL

وی کتابها و مقالات متعددی نیز در حوزه‌های رسانه،‌ مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما می‌باشد.

دکتر عبدالعلی علی‌عسگری – متولد ۱۳۳۷ – دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت است.

در ادامه بخشی از مسئولیت‌های رئیس۵۴ ساله رسانه ملی مرور می‌شود:

زندانی سیاسی در رژیم ستمشاهی که با انقلاب شکوهمند مردم ایران در سال ۵۷ توسط مردم آزاد گردیدند.

مدیریت تهیه طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی

عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه

مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی

معاون آموزشی سازمان و رئیس دانشکده صدا و سیما

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما

مشاور رئیس قوه قضاییه

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما

tel final1

Share