امام جمعه موقت رشت

باید از واردات بی‌رویه برنج و چای به کشور جلوگیری شود/دنیا حسرت ملت ایران را می‌خورد/کارگران کارخانه‌های گیلان در آستانه بیکاری هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با تأکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان از سوی مسؤولان، گفت: باید از واردات بی‌رویه برنج و چای به کشور جلوگیری شود و قدر کشاورزان را بدانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: اگر با تقوا باشیم به آرامشی می‌رسیم که در دنیا جایگزینی برای آن وجود ندارد.

۲۰۱۵۰۵۰۸۱۳۴۷۴۴_arabani2015وی به تعامل زن و مرد نسبت به یکدیگر در خانواده اشاره کرد و افزود: در ایران اسلامی و کشور امام رضا(ع) و پیامبر(ص) زندگی می‌کنیم و اگر می‌خواهیم فرزندان صالحی تربیت کنیم، ابتدا پدر و مادر باید صالح باشند و پیامبر(ص) فرمود ریشه، اصل است.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه نباید برای مال، زیبایی و نسب و لذت بردن از زن ازدواج کرد، ادامه داد: باید با زنان دیندار ازدواج کرد زیرا قانع هستند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید از خانواده‌ها آغاز شود، خاطرنشان کرد: اگر بنیان خانواده‌ها مستحکم نباشد چگونه می‌توان افرادی صالح را تربیت کرد.

صدیق‌عربانی شهدای مدافع حرم را تربیت‌یافته در دامن‌های پاک عنوان کرد و گفت: امروز دنیا حسرت ملت ایران را می‌خورد.

وی به برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان اشاره کرد و گفت: روزهای گذشته نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان برگزار شد و در این جامعه اجازه نمی‌دهیم به اسلام دهن‌کجی کنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شیعیان عزیز و پاک هستند و باید عزیزتر و پاک‌تر باقی بمانند، اضافه کرد: موازین شرعی باید در عروسی‌ها رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام می‌گوید مرد وقتی وارد خانه می‌شود باید به تمام اهل خانه سلام بگوید، افزود: اکنون خانه‌هایی با الگوهای غربی ساخته می‌شود و این موضوع به ضرر جامعه اسلامی است.

صدیق‌عربانی زن و مرد را شریک زندگی یکدیگر خواند و یادآور شد: حضرت زهرا (س) و علی (ع) بهترین الگو برای زندگی خانواده‌ها هستند.

وی گفت: پیامبر (ص) کارها را بین علی (ع) و فاطمه (س) تقسیم کرد و کار منزل به فاطمه (س)  سپرده شد و کار در خانه می‌تواند به نوعی تدریس باشد.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه امروز بانوان بهترین طبیب و استاد دانشگاه هستند، تصریح کرد: خداوند ویژگی‌هایی به خانم‌ها و آقایان داده که متعلق به هر کدام از آنهاست.

ضرورت توجه به کشاورزان برنجکار و چایکار/ کارگران کارخانه‌های گیلان در آستانه بیکاری هستند

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) فرمود مردی که برای خانواده خود تلاش کند مانند رزمنده در راه خداست و زن و مرد باید کف همدیگر باشند تا زندگی موفقی داشته باشند و هر فردی که به خانواده خود نیکی کند خداوند عمر او را طولانی می‌کند.

صدیق‌عربانی با تبریک ایام شعبانیه، به آغاز کشت و کار برنج و چای در گیلان اشاره کرد و افزود: ایام کشت برنج است و شالیکاران سفره مردم ایران را می‌گسترانند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان توسط مسؤولان، خاطرنشان کرد: باید از واردات بی‌رویه برنج و چای به کشور جلوگیری شود و قدر کشاورزان را بدانیم.

امام جمعه موقت رشت به فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: افتخار بنده این است که آیت‌الله بهجت عمامه را روی سرم گذاشت.

وی آیت‌الله بهجت را زاهد و بی‌توجه به دنیای مادی دانست و ادامه داد: هنگام ارتحال آیت‌الله بهجت کشور و دنیا متحول و عزادار شد و گیلان افتخار می‌کند چنین عالمان بزرگی را پرورش داده است.

صدیق‌عربانی در ادامه به وضعیت کارخانه‌های نیمه تعطیل گیلان اشاره کرد و یادآور شد: از استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان می‌خواهیم به فکر کارخانه‌های نیمه تعطیل استان باشند.

وی با اشاره به اینکه کارگران در حال بیکار شدن هستند، اظهار کرد: اینگونه نباشد که دچار ضعف مدیریتی در گیلان شده باشیم.

آل‌سعود خائن به حرمین شریفین هستند

خطیب موقت رشت به وضعیت حج اشاره کرد و متذکر شد: عربستان تا از ایران اسلامی عذرخواهی نکند سفر به این کشور معنا ندارد.

وی با تصریح بر اینکه آل‌سعود مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: آل‌سعود لیاقت خادم حرمین شریفین را ندارند و خائن به حرمین شریفین هستند.

tel final1

Share