مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

روحانیت پرچمدار بصیرت و دینداری است/آیت الله بهجت(ره)در عرفان عملی سرآمد علمای زمان بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ناکارآمدی تبلیغات دشمن به این دلیل است که روحانیت در دفاع از اعتقادات، باورها و ارزش‌های مردم خود را سپر کرده‌ و این پیام را برای دشمن دارد که مردم و روحانیت جدای از هم نیستند .

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یادواره شهدای طلبه و روحانی استان گیلان با محوریت شهید افتخاری در مسجد حضرت ولی عصر (عج) بالامحله شهرستان فومن با حضور پر شور مردمی برگزار شد.(گزارش تصویری)

IMG_3271به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,حجت الاسلام ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه روحانیت پرچمدار بصیرت و دینداری هستند, اظهار کرد:هیچ کسی در مسیر تعالی و تکامل بدون اسوه و راهنما نمی تواند به تقرب الهی دست پیدا کند.

وی افزود:مهمترین مهمات در جنگ و تهدید نرم و فتنه ، بصیرت دینی و سیاسی است و روحانیت در این مسیر، برای مردم پرچمدار بصیرت و دینداری هستند.

حجت الاسلام ذوالنور به آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان از جمله علمایی بودند که در تاریخ درخشیدند و شخصیتی بودند که اهل بصیرت و بینش و کسی که نسبت به میرزا کوچک مطالبی زیاد می گفت و از فلسفه , عرفان و معنویت لبریز بود و در عرفان عملی سرآمد علمای زمان بود .

وی افزود :با پایان جنگ تحمیلی، میدان جدیدی برای نبرد با دشمن به پشتیبانی استکبار جهانی شکل گرفته و در این جنگ پنهان فرهنگی، رسالت روحانیت بیش از گذشته است .

ذوالنور با بیان اینکه امام ما قیام و نهضت اسلامی را با ولایت فقیه نهادینه کرد اظهار داشت ؛روحانیت در عرصه‌های خون و خطر همواره پیشتاز بوده‌اند و همین امر سبب شده که با وجود تبلیغات گسترده روانی دشمن علیه روحانیت معزز، مردم همچنان با رهبری روحانیت و هم پیمان با ولایت فقیه به پیش می‌روند .

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ناکارآمدی تبلیغات دشمن به این دلیل است که روحانیت در دفاع از اعتقادات، باورها و ارزش‌های مردم خود را سپر کرده‌ و این پیام را برای دشمن دارد که مردم و روحانیت جدای از هم نیستند .

وی تصریح کرد: ادای دین در مقابل جانفشانی شهدا ، همان پشت سر ولی فقیه حرکت کردن و اطاعت و پیروی کردن از فرامین ایشان است.

 ذوالنور با اشاره به جایگاه والا و متعالی ولایت فقیه در حکومت اسلامی بیان داشت: هدف اصلی دشمنان داخلی و خارجی با حمایت آمریکای جنایتکار، خدشه دار کردن جایگاه رفیع و تاثیر گذار ولایت فقیه است وی خاطرنشان ساخت ولایت فقیه ، ستون اصلی خیمه انقلاب اسلامی و محور تعالی نظام است.

 وی تأکید کرد ؛رمز ماندگاری و موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون عوامل دینی، معنوی، روحانی و اعتقادی ملت شریف تحت فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و پس از ایشان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای بوده است .

وی با بیان اینکه در تقویت عوامل اعتقادی و معنوی مردم در دوران مختلف افراد مختلفی تاثیرگذار هستند، افزود مهمترین قشر تاثیرگذار برای ایجاد یک حرکت دینی مذهبی در جامعه، روحانیت هستند که این امر در هشت سال دفاع مقدس به وضوح مشاهده شد.

 IMG_3285ذوالنور به نقش یادواره‌های شهداء در سراسر کشور اشاره و اضافه کرد :هرچند بنیاد شهید در ابتدا آمار شهدای روحانی را دو هزار و ۷۷۶ شهید عنوان کرد اما با برگزاری یادواره شهداء روحانی که در تمامی شهر ها بجز تهران ؛قم و کرمان برگزار شد  این آمار به چهار هزار ۳۰۰شهید روحانی افزایش یافته است .

 این مقام مسئول دلیل افزایش آمار شهدای طلبه و روحانی را تأکید آنها مبنی بر گمنام بودن و استفاده نکردن از نام و نشان روحانیون توسط این شهدای گرانقدر عنوان کرد که در قالب کاروان‌های بسیجی به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند .

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهید افتخاری اشاره کرد و گفت: افتخاری با تلاش و دایره خدمت در دوره نمایندگی اش توانست نامی ماندگار داشته باشد زیرا او در دوره خدمت گذاری در زلزله رودبار در کمک به زلزله زدگان پروانه وار در مناطق صعب العبور عمارلوی رودبار در کنار آسیب دیدگان برای کمک چرخید و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی همچنین به محورهای روحانیت و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : اگر چه نمی توانیم به تمامی محورها در این مراسم برسیم ولی روحانیت با محور نقش آفرینی کلامی،نقش آفرینی پشتیبانی ، محوریت مسئولیتی،فرماندهی در جنگ ،تبلیغاتی رزمی تخصصی و نقش رزمی و تبلیغاتی توانست در دوران جنگ حماسه افرینی کند .

در این مراسم که از سوی کنگره یادواره شهدای طلبه و روحانی فومن برگزار شد؛ علاوه بر خانواده معظم شاهد و بسیجیان، جمعی از مسوولین استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسوولان ادارات و نهادهای فومن و شهرهای همجوار حضور داشتند حاضران در این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را گرامی داشتند.

گفتنی است شهرستان فومن ۴۰۵ شهید و سردارانی چون سردار مرآت، خوش روش؛ پور خوش سعادت و… تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

tel final1

Share