دقیقاً در سالروز اختتامیه کنفرانس برلین ۱

امپراتوری دروغ مدعی شد:کنفرانس برلین ۲ برگزار می شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در روز ۱۹ فروردین سال ۱۳۷۹ در حالی که حدود دوماه از انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی گذشته بود، شهر برلین آلمان میزبان همایشی ۳ روزه با عنوان «ایران پس از انتخابات» (Iran After the Elections Conference) شد. این همایش بعدها در ادبیات سیاسی ایران به «کنفرانس برلین» مشهور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از امپراتوری دروغ ،در روز ۱۹ فروردین سال ۱۳۷۹ در حالی که حدود دوماه از انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی گذشته بود، شهر برلین آلمان میزبان همایشی ۳ روزه با عنوان «ایران پس از انتخابات» (Iran After the Elections Conference) شد. این همایش بعدها در ادبیات سیاسی ایران به «کنفرانس برلین» مشهور شد.

conference«کنفرانس برلین» از سوی حزب سبز آلمان و به دعوت «بنیاد هاینریش بل (نویسنده آلمانی)» در خانه فرهنگ‌های جهان در شهر برلین برگزار شد.

در این دور از جلسات بنیاد هاینرش بل، ایران و آینده پیش روی جریان رفورمیسم در ایران محور بحث قرار داده شده بود و قرار بود شرکت کنندگان به موضوعاتی چون: «ایران پس از انتخابات، اسلام و دموکراسی در اعتراض‌های دانشجویی؛ اسلام اصلاح طلب و جامعه مدنی مدرن؛ چالش‌های اقتصادی و زیست محیطی پیش‌ روی جمهوری اسلامی؛ حقوق زنان و جنبش زنان؛ رسانه‌ها، هنر و ادبیات در روند اصلاحات و دموکراسی؛ ارزیابی گذشته و افق‌های آینده سیاسی ایران و آلمان» بپردازند.

در این کنفرانس، بنابر دعوت حزب سبز آلمان، ۱۷ نفر از پیاده‌نظام جریان روشنفکری، از فعالان سیاسی گرفته تا نویسنده و نظریه‌پرداز کهنه‌کار و تازه از راه رسیده، از جمله «عزت‌الله سحابی، اکبر گنجی، حسن یوسفی اشکوری، حمیدرضا جلایی پور، کاظم کردوانی، چنگیز پهلوان، محمود دولت آبادی، مهرانگیز کار، شهلا شرکت، شهلا لاهیجی، جمیله کدیور و… » حضور داشتند.

فضای حاکم بر اجلاس آکنده از تنش و درگیری بود و گروه‌های مختلف به جان هم افتاده بودند و شبکه‌های جهانی هم به انعکاس آن مشغول بودند. مرتضی غرقی، خبرنگار صداوسیما که تنها نماینده جمهوری اسلامی برای انعکاس این رویداد بود، معتقد است شدت و حساسیت وقایع آن روز به اندازه‌ای بود که به دوستش گفته: «مواظب باش کسی از پشت ما را با چاقو نزند یا اتفاقی از این دست نیفتد! چرا که به دلیل آشفتگی زیاد، پلیس هیچ حاکمیتی در سالن نداشت و فضا بسیار متشنج بود!»

کنفرانس برلین ۲

پس از گذشت ۱۶ سال از کنفرانس برلین، منابع معتبر اخباری موثق از برگزاری کنفرانسی دیگر در این شهر بر علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دهند. البته «کنفرانس برلین ۲» اینبار به صورت کاملا محرمانه قرار است در روز شنبه ۹ آوریل ۲۰۱۶ مصادف با ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ (دقیقاً در سالروز اختتامیه کنفرانس برلین ۱) آغاز شود و دعوت‌نامه‌های شرکت کنندگان آن به صورت خصوصی برای آنها ارسال شده است.

مطابق اخبار واصله ۴۸ نفر برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده‌اند که گرایشات فکری مختلف و بعضاً متضادی دارند، به طوری که دیدگاه‌های سیاسی مدعوین از سلطنت‌طلبان، و متواریان فتنه ۸۸، تا مارکسیست، دموکرات و حتی برخی کارمندان شبکه خبری BBC فارسی و شبکه  به ظاهر سرگرمی Manoto را شامل می‌شود.

به نظر می‌رسد پس از شکست پروژه شورای ملی به منظور معرفی یک آلترناتیو برای جمهوری اسلامی، دستگاه استکبار جهانی پروژه‌ای جدید را آغاز نموده و اینبار بجای تشکیل شورایی متشکل از سران (شورای ملی)، قصد دارد تا شورایی متشکل از بدنه اپوزیسیون (کنفرانس برلین ۲) تشکیل دهد.

tel final1

Share