امام جمعه موقت رشت:

نمایش قدرت موشکی ایران بار دیگر آمریکا را عصبانی کرد/دشمنان تضعیف جایگاه ولایت را دنبال می‌کنند/خانواده‌ها فرزندان خود را در چهارشنبه پایان سال حفظ کنند/قدردانی از اوقاف و امور خیریه گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه رشت درباره آزمایش موشک‌های سپاه خاطرنشان کرد: نمایش قدرت موشکی ایران بار دیگر آمریکا را عصبانی کرد و چهره غیر قابل اعتماد او را به دنیا نشان داد، به همین دلیل ایران را دوباره تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ,۲۰۱۵۰۵۰۸۱۳۴۷۴۴_arabani2015حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد: قرار گرفتن در زمره متقیان، سد نفوذ ناپذیری در برابر شر مصادیق شیطانی می سازد.

تاکید برحفظ آبروی مومن

وی با اشاره به برخی مسائل موجود در جامعه و سخنان هفته گذشته نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه گفت: متاسفانه استفاده از اینترنت و تکنولوژی بسیار به خطا رفته و در راستای ریختن آبروی مومنان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: در آستانه نوروز که همه خانه تکانی می کنند باید خانه دل را تکاند و از حب دنیا فارغ شد و مال و ثروت و مقام دوستی را بیرون ریخته و از انجام اعمال دور از دین برای به دست آوردن این جیفه های دنیایی پرهیز کرد.

حجت الاسلام صدیق عربانی همچنین به حدیث دیگری از پیامبر اشاره کرد و گفت: پیامبر فرموده اند ای کسانی که ایمان آورده اید بدگویی مسلمانان را نکنید و عیب ها را عیان نکنید زیرا که حاصل این کار، عیان شدن عیب هایتان توسط خداوند و در نهایت رسوایی است از این رو باید توجه داشت که نباید با شخصیت مسلمانان بازی کرده و حرمت افراد را باید نگه داشت.

ریختن آبروی مومن ریختن آبروی خدا است

خطیب جمعه رشت افزود: خدا آبروی مومن را به خودش نسبت داده و تاکید دارد که آبروی مومن باید حفظ شود اما متاسفانه در جامعه هر نسبت ناروایی را به افراد می زنیم و دیگران هم بدون تحقیق درباره او تکرار می کنند و حرمت افراد را از بین می برند غافل از اینکه گمان بد بردن به مومن گناه بزرگی است.

وی همچنین تاکید کرد: همانطور که نریختن آبروی مومنان از وظیفه همگان است، جلوگیری از آبرو ریزی دیگران نیز وظیفه همه ما بوده چرا که هرکس به دنبال عیب کسی برود، رسوای دنیا و آخرت خواهد شد.

حضرت زهرا (س) مدافع حریم ولایت بودند

حجت الاسلام صدیق عربانی  در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در هفته پیش رو تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به گفته پیامبر (ص) درباره جایگاه و منزلت بانوی دو عالم تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در نزد پیامبر جایگاه ویژه ای داشتند اما متاسفانه این جایگاه بعد از وفات ایشان توسط برخی نادیده گرفته شد و بانوی دو عالم به دلیل مدافع ولایت بودن و از روی بغض برخی افراد کوردل به شهادت رسیدند.

مسئولان وامدار خون شهدا

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) گفت: به یاری خدا کارهای مثبتی در راستای خدمت رسانی به خانواده شهدا توسط بنیاد شهید انجام شده اما مدیران و مسئولان باید بدانند که همیشه و تا آخر دنیا مدیون فداکاری شهدا و جانبازان هستند و نباید از یاد ببرند که در آن دنیا جوابگوی خون شهدا خواهند بود.

حجت الاسلام صدیق عربانی تاکید کرد: مسئولان باید قدر منصب را بدانند و از آن در راستای خشنودی خدا و شهدا قدم بردارند چرا که همین شهدا شفیع ما در آخرت هستند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد که همسو با دشمنان نظام ، فکر می کنند برگزاری چهارشنبه سوری به سبک و سیاق فعلی ضربه ای به نظام وارد می کند باید بدانند که این مساله جز به ضرر خودشان تمام نمی شود.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: حوادثی که در این شب اتفاق می افتد اگرچه هزینه های سنگینی را به وجود می آورد اما در نهایت افراد آسیب دیده هستند که تا همیشه در رنج خواهند بود به همین دلیل توصیه می شود تا افراد موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی همچنین از عملکرد اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی در راستای اعزام مبلغ به مراکز سیاحتی و زیارتی و پاسخگویی طلاب به سوالات شرعی و دینی مردم تقدیر کرد.

لزوم آراستن چهره شهر برای جذب گردشگر

حجت الاسلام صدیق عربانی در ادامه سخنان خود به آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز و مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: از همه مسئولانی که زمینه های گردشگری را فراهم می کنند تشکر کرده و تاکید می کنم که حفظ محیط زیست و پاس داشتن ارزش شهر بسیار مهم بوده و هرچقدر محیط زیست و شهر زیباتر و پاکیزه تری داشته باشیم، گردشگران بیشتری به این استان جذب خواهند شد.

تاکید بر توجه مسئولان به مسائل معیشتی مردم

امام جمعه موقت رشت با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات گفت: مردم با حضور حماسی خود فرمان رهبری را اجرا کرده و نشان دادند که در مسیر ولایت حرکت می کنند و با این کار مشت محکمی بر دهان دشمن کوبیدند هرچند که دشمنان همیشه در همه انتخابات می خواهند دسیسه کنند اما مردم همیشه دسیسه هایشان را نقش بر آب می کنند.

حجت الاسلام صدیق عربانی بار دیگر فداکاری و وفاداری مردم در انتخابات را متذکر شد و خاطر نشان کرد: مسئولان فراموش نکنند که این مردم به رغم وضعیت نامطلوب اقتصادی و فشارهای معیشتی پای صندوق های رای آمده و وفاداری خود را ثابت کردند حالا شما در قبال اینها مسئول بوده و باید جوابگوی سختی های این افراد باشید.

وی تاکید کرد: مسئولان باید آستین همت را بالا بزنند و به جای پرداختن به مسائل سیاسی، در فکر حل مسائل اقتصادی مردم باشند.

ایران از هیچ قدرتی هراس ندارد

امام جمعه موقت رشت همچنین به صحبت های اخیر رهبر در دیدار با نمایندگان خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند، امنیت و سلامت در انتخابات و نجابت افرادی که رای نیاوردند و فتنه ۸۸ دیگری رقم نخورد، مثال زدنی بود.

وی  همچنین به رزمایش دلاوران سپاه در آزمایش موشک های بالستیک اشاره کرد و گفت: این رزمایش عصبانیت آمریکا را برانگیخته و چهره غیرقابل اعتماد او را بار دیگر به تصویر کشیده زیرا که ایران را تهدید به تحریم دوباره کرده است.

حجت الاسلام صدیق عربانی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل و همه دشمنان ایران باید بدانند که تحریم ها نتوانست ایرانی را که هیچ چیز نداشت از پا بیندازد چه رسد به حالا که قدرتمندی ترین کشور منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: امروز کشور در شرایط قدرتمندی بوده و تهدیدها کاری از پیش نمی برد چرا که ایران از هیچ قدرتی در دنیا هراس ندارد.

tel final1

Share