گاف کیهان درباره هیلاری کلینتون+عکس

انتشار خبر جعلی و طنز یکی از وب‌سایت‌های خارجی کار دست روزنامه کیهان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آنا ,انتشار خبر جعلی و طنز یکی از وب‌سایت‌های خارجی کار دست روزنامه کیهان داد.
روزنامه کیهان در صفحه نخست شماره امروز خود خبری با عنوان «کلینتون: رئیس‌جمهور شوم، مجوز قتل ۲۰۰ هزار فلسطینی را صادر می‌کنم!» منتشر کرد.

روزنامه کیهان در متن این خبر نوشته است: «هیلاری کلینتون در نامه‌ای برای حییم سابان، میلیاردر یهودی- آمریکایی نوشت: در صورت تصدی ریاست‌جمهوری آمریکا به اسرائیل اجازه خواهم داد به جای ۲۰۰۰ نفر از ساکنان غزه ۲۰۰ هزار تن از آنها را به قتل برساند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نامه هیلاری‌کلینتون که در روزنامه گاردین منتشر شده به معنای مقاصد آشکار سیاست‌های آینده این نامزد دموکرات به ویژه قصد وی برای اعطای چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای کشتار نزدیک به ۱۰ درصد از ساکنان نوار غزه و نیز حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی کامل وی از تل‌آویو است.»حقیقت آن است که اصل این خبر را وب‌سایت www.themideastbeast.com منتشر کرده است که به انتشار اخبار طنز و غیرواقعی شهرت دارد.در قسمت معرفی این سایت آمده است که اخبار این رسانه، «جنبه طنز و شوخی دارد و نباید آن‌ها را جدی گرفت.»
از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که چنین خبری در خروجی خبرگزاری صدا و سیما وجود ندارد. البته ممکن است این خبر پس از انتشار، از خروجی این خبرگزاری حذف شده باشد.جالب آن که استناد خبرگزاری صدا و سیما و سپس روزنامه کیهان به روزنامه گاردین، صرفا به این دلیل بوده که در متن خبر منتشره توسط وب‌سایت طنز «د میدیست بست»، به روزنامه گاردین اشاره شده است و این در حالی است که نه روزنامه کیهان و نه خبرگزاری صدا و سیما هیچ یک اصالت وجود چنین خبری را در روزنامه گاردین مورد بررسی قرار نداده‌اند.

۵۷۱۲۳۸_۹۷۳ ۵۷۱۲۳۹_۲۰۸

tel final1

Share