چرا باید با امثال«سالار عقیلی»‌ها مطابق قانون فرانسه برخورد شود و با«زانیار خسروی»‌ها طبق سلیقه مسئولین؟/آقاى جنتى در ابتداى پاییز که تمامى خواننده‌هاى مطرح پاپ ممنوع‌الفعالیت بودند،آیا واکنشى نشان دادید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در حالی‌که حدود یک هفته از حضور «سالار عقیلی» در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گذرد و در این مدت اتفاقات عجیب و غریبی حول این موضوع رخ داده، هنوز بازتاب‌های این اتفاق جنجالی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از موسیقی ما ،در حالی‌که حدود یک هفته از حضور «سالار عقیلی» در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گذرد و در این مدت اتفاقات عجیب و غریبی حول این موضوع رخ داده، هنوز بازتاب‌های این اتفاق جنجالی ادامه دارد.

Screen-Shot-2016-01-23-at-6.18.35-PM-1030x670 پس از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران عالی‌رتبه این وزارتخانه، مسئولان برگزاری جشنواره موسیقی فجر، مخاطبان موسیقی و… به تازگی واکنشی از سوی یکی از خوانندگان پاپ مطرح شده است. «سیروان خسروی» ساعاتی قبل متن اعتراضی را منتشر کرد و خطاب او در این نوشته دکتر «علی جنتی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

دلیل اعتراض سیروان این بوده که چرا باید در برخورد با هنرمندان تبعیض قائل شد و به گفته خودش، امثال سالار عقیلی‌ها از مصونیت برخوردار باشند و برادر او «زانیار خسروی» مدت‌ها ممنوع‌الفعالیت باشد؟ او همچنین این گلایه را هم مطرح کرده که چرا دکتر جنتی و رئیس‌جمهور نسبت به نامه اعتراضی خوانندگان پاپ واکنش نشان نداده‌اند. اشاره او به نامه‌ای است که آبان‌ماه سال جاری منتشر شد و در آن جمعی از خوانندگان موسیقی پاپ گلایه‌های خود را با دکتر «حسن روحانی» در میان گذاشته بودند و پاسخی به آن نامه داده نشد.

متن یادداشت سیروان خسروی را بدون دخل و تصرف در ادامه می‌خوانید:

«بیش از ٣ ماه از ممنوعیت فعالیت برادرم به اتهام همکارى با سایت رادیو جوان گذشته است! منظور از همکارى، استفاده بدون اجازه این سایت از آهنگ‌هاى برادرم و تمامى خوانندگان پاپ و سنتى مجاز کشور است. به چه حقى فقط زانیار خسروى باید شامل این ممنوعیت باشد؟ اگر این اتهامِ ثابت‌نشده و پوچ، باید منجر به ممنوع‌الفعالیت شدن شود، باید تمامى خوانندگان مجاز کشور شامل این ممنوعیت شوند.

جناب آقاى جنتى، وزیر محترم ارشاد!
در ابتداى پاییز که تمامى خواننده‌هاى مطرح پاپ کشور ممنوع‌الفعالیت بودند، آیا واکنشى به این موضوع نشان دادید؟ حتى اگر این موضوع شایعه‌اى بیش نبود، آیا فکر نمی‌کنید نیازمند دخالت و اظهار نظر رسمى شما، به عنوان بلندپایه‌ترین مقام دولتى کشور در امر هنر بود؟

چگونه است که در مورد آقاى سالار عقیلى که براى چندمین بار، آگاهانه خلاف خط‌قرمزهاى بسیار مشخصِ نظام، از جمله موضوع حجاب و مصاحبه با شبکه‌هاى ماهواره‌اىِ معاند عمل کرده‌اند، سریعاً و شخصاً واکنش نشان داده‌اید؟ نکته جالب این است که هیچ اظهار ندامتى نیز از سوى ایشان انجام نشده، ولى با اینکه خوانندگان پاپ طى یک نامه رسمى و سرگشاده از شخص رئیس‌جمهور و شما تقاضاى دادخواهى کردند، هیچ‌گونه واکنشى نشان ندادید.

چرا باید امثال «سالار عقیلى»ها از چنین مصونیتى برخوردار باشند که طبق قانون کشور فرانسه با آنها برخورد شود و با امثال «زانیار خسروى»ها نه طبق قوانین کشور عزیزمان، بلکه طبق سلیقه مسئولین رفتار شود؟

حقایق ناگفته، بسیار بیشتر از این چند سطر بوده و هست.

منتظر پاسخ صریح و سریع مسئولین در این مورد هستم.

سیروان خسروی

photo_2016-01-29_20-59-54

tel final1

Share