رحمانی فضلی خطاب به فرمانداران و استانداران

فرمانداران و استانداران اظهارنظرهای فراقانونی نداشته باشند/همه را به رعایت قانون ارجاع دهید/با آقای جنتی صحبت کردم،کسانی که اعتراض دارند در فضای منطقی اعتراض خود را مطرح کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر کشور گفت: فرمانداران واستانداران در موضع گیری‌ها و اظهارنظرها، توجه داشته باشند که در چارچوب حاکمیت ایفای نقش می‌کنند واین جایگاه با اظهارنظرهای ورای قانون و مسئولیت متفاوت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر , عبدالرضا رحمانی فضلی در دومین همایش سراسری فرماندهان و استانداران در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: انتخابات در این مقطع ارزش صدچندانی پیدا کرده است. از یک سو در شرایطی که موضوعات منطقه‌ای حاد مثل فرقه‌های انحرافی و دخالت کشورهای مرتجع و همچنین تهدیداتی که برای بقیه و کشور ما در حال افزایش است، قرار داریم و از سوی دیگر توفیقاتی در عرصه مذاکرات با تدبیر رئیس‌جمهور و هدایت‌های رهبری به دست آورده‌ایم.

۱۴۳۲۹۶۶۳۱۶۲۰۴_ photo - rahmani-fazli5رحمانی فضلی اظهار داشت: جامعه در شرایط بسیار امیدوار، بانشاط و باانگیزه است. باید بتوانیم این مقطع از انقلاب را راهی برای توسعه و رشد کشور قرار دهیم و شرایط مطلوبی را برای مردم رقم بزنیم.

وی موضوع انتخابات را تاثیرگذارترین موضوع در حوزه سیاست داخلی خواند و گفت: امیدوارم با فراهم شدن بسترهای قانونی و آزاد، انتخابات باشکوه داشته باشیم تا اقتدار داخلی خود را مبتنی بر وحدت و قانونگرایی به نمایش بگذاریم.

وزیر کشور تصریح کرد: در مرحله هماهنگی‌ها با نهادهای مرتبط به ویژه شورای نگهبان هماهنگی‌های لازم را داشتیم و در حوزه ثبت‌نام‌ها رکورد بالایی را ثبت کردیم که موجب اعتبار جمهوری اسلامی شد و نشان‌دهنده امید مردم است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: هیات‌های اجرایی با نتایج مناسبی در تایید صلاحیت‌ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: وزارت کشور در خصوص سابقه ۱۰ هزار نفر از نامزدهای انتخابات هیچ اطلاعاتی در دست نداشت که ۸۳ درصد نامزدها را تشکیل می‌دادند.

وزیر کشور افزود: طبق قوانین و مقررات وزارت کشور، این افراد باید تایید می‌شدند. برخی انصراف داده و برخی نیز به خاطر اسناد و مدارک موجود رد شدند. وزارت کشور تقریبا هیچ گونه اعتراضی نسبت به تایید صلاحیت‌ها دریافت نکرده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: شورای نگهبان هم از هماهنگی‌ها و اقدامات هیات‌های اجرایی و وزارت کشور تشکر کرد.

وی گفت: بعد از بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی هیات نظارت به صلاحیت‌ها افراد می‌توانند اعتراض کرده و حقوق خود را پیگیری کنند، ما هم پیگیری کردیم و در همین راستا بنده ۴-۳ روز گذشته ۲۰ ملاقات و جلسه گذاشتم، دیروز هم شخصا خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و گزارشی تقدیم ایشان کردم و با ایشان مشورت کردم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در دفتر ایشان نیز چندین جلسه برگزار شد که بنده خودم شرکت کردم و توضیحاتی دادم. شورای نگهبان نیز در این جلسات حضور داشت.

وزیر کشور اظهار داشت: آقایان مقیمی و امیری نیز فعال هستند و تلاش می‌کنیم مبتنی بر قانون حق هیچکس ضایع نشود.

وی تمامی ۱۲ هزارنفری که برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، نخبگان سیاسی خواند و گفت: این افراد، افراد عادی نیستند که بگوییم از خیابان رد شدند و ثبت‌نام کردند، این ۱۲ هزارنفر باید در فضای سیاسی کشور احساس تحقق حقوق خود را در چارچوب قانون داشته باشند.

وزیر کشور گفت: امروز هم رهبری پس از عرایض بنده و فرمایشات آقای جنتی به شدت بر قانونگرایی تاکید داشتند. پیش از این نیز ایشان بر لزوم رعایت حق الناس تاکید کرده بودند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: این ۱۲ هزارنفر باید احساس کنند حقوقشان در چارچوب قانون احقاق شده است.

وی با اشاره به آغاز مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص بررسی صلاحیت‌ها گفت: رئیس جمهور نیز در چارچوب اختیاراتشان تلاش می‌کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: هم الان و هم دو ماه قبل با آقای جنتی صحبت کردم، ایشان هم تاکید داشتند کسانی که اعتراض دارند در فضای منطقی اعتراض خود را مطرح کنند تا در فضایی منطقی توام با رایزنی‌های مشترک به اقناع آنها دست یابیم.

رحمانی فضلی خطاب به فرمانداران و استانداران گفت: در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها برای شما که در چارچوب حاکمیت ایفای نقش می‌کنید، لازم است که در راستای حفظ و تقویت نظام حرکت کرده و در اجرای نظام کوشا باشید. این وظایف و مسئولیت‌ها با اظهارنظرهایی که ورای قانون و ورای جایگاه و مسئولیت و احساس مسئولیت است، متفاوت است.

وزیر کشور تاکید کرد: همه را به رعایت قانون ارجاع دهید.

وی با اشاره به اجرای برجام خطاب به فرمانداران و استانداران حاضر در جلسه گفت: شما باید در بسیج منابع، مدیریت و ساماندهی امکانات، بالا بردن بهره‌وری و تقویت سرمایه‌گذاری و تولید تلاش کنید.

رحمانی فضلی افزود: توفیق برجام، توفیقی سیاسی و اقتصادی است که باید نتایج آن در حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور کاملا روشن باشد.

tel final1

Share