استاندار گیلان در دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان مطرح کرد:

پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای پیروزی بزرگی است که تاریخ در مورد آن قضاوت خواهد کرد/اجرای راه آهن رشت- آستارا ، ۲۴ ساعته شدن مرز آستارا به گسترش روابط با جمهوری آذربایجان کمک می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به موفقیت کشورمان در مذاکرات هسته‌ای اظهار اشت : صبر و پایداری ملت بزرگ ایران، هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب و درایت و هوشمندی دولت و تلاش‌های بی‌وقفه تیم مذاکره کننده موجب گردید تا برگ زرین دیگری در تاریخ مبارزات ملت ایران شکل گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،استاندار گیلان در دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به موفقیت کشورمان در مذاکرات هسته‌ای اظهار اشت : صبر و پایداری ملت بزرگ ایران، هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب و درایت و هوشمندی دولت و تلاش‌های بی‌وقفه تیم مذاکره کننده موجب گردید تا برگ زرین دیگراصلی_۰ی در تاریخ مبارزات ملت  ایران شکل گیرد.

محمدعلی نجفی در این نشست که به منظور پیگیری موارد مطرح شده  در سفر آبان ماه سال جاری استاندار گیلان به باکو برگزار شد با بیان اینکه پیروزی بزرگ ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای نشان داد که با گفتمان سیاسی می توان موفق عمل کرد اظهار داشت : فرزندان رشید کشورمان در تیم مذاکرات هسته‌ای ثابت کردند که نمایندگان واقعی ملت در عرصه دیپلماسی هستند.

وی پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای را پیروزی بزرگی دانست که تاریخ در مورد آن قضاوت خواهد کرد و ابعاد آن در سالهای آینده بیشتر روشن خواهد شد افزود با اجرایی شدن برجام و ایجاد پشتوانه اعتباری در کشور ریسک سرمایه‌گذاری بسیار پایین خواهد آمد و به یاری خداوند فضای بسیار مناسبی جهت توسعه  در کشور شاهد خواهیم بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه روند اجرای برجام و تدوین برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ تکلیف همه مدیران را بیشتر می‌کند افزود:  باید با جدیت بیشتری تلاش کنیم تا به به رشد ۸ درصدی برنامه ششم توسعه دست یابیم .

وی با بیان اینکه برای رسیدن به رشد ۸ درصدی سالانه ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز است از تلاش دولت جهت افزایش رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵ خبر داد افزود : الحمد ا… باتوجه به روند اجرای برجام الزامات مربوط به این بخش فراهم گردیده و مدیران باید تمام توان خود در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی تلاش کنند.

وی بر ضرورت عدم وابستگی به فروش نفت تأکید کرد و با اشاره به سهم ۲۵ درصدی فروش نفت در بودجه سال ۹۵ تصریح کرد : روند نزولی قیمت نفت که آینده خوبی برای آن متصور نیست همه ما را مصمم‌تر می‌کند تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جهت افزایش تولیدات و مناسبات با کشورهای همسایه کوشاتر عمل کنیم.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در این سفر جلسات خوب و کارشناسی شده به منظور گسترش همکاری های دوجانبه برگزار گردید و مواردی که در طی سالیان متمادی به آن پرداخته نشده بود مورد بررسی قرار گرفت .

وی  همچنین از تشکیل کمیته ای برای پیگیری اجرای توافقات سفر به جمهوری آذربایجان در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: پس از این سفر مسائل مورد توافق در گیلان با جدیت در حال پیگیری است.

نجفی گفت : اجرای راه آهن رشت- آستارا ، ۲۴ ساعته شدن مرز آستارا و روان سازی صادرات به گسترش روابط با جمهوری آذربایجان کمک می کند .

در ادامه این نشست سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش مهم استان در توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت : باتوجه به هدف گذاری دولت در توسعه صادرات غیر نفتی، گیلان می تواند نقش تأثیرگذاری را در جهت تحقق این مهم ایفاء کند.

پاک آیین با اشاره به سفر آبان ماه سال جاری استاندار گیلان به باکو اظهار داشت : سفر دکتر نجفی به جمهوری آذربایجان تسهیل کننده برای همکاری‌های دوجانبه بود و توجه مردم آذربایجان به گیلان جلب شد .

وی با اشاره به استقبال کشورهای روسیه و آذربایجان از محصولات کشاورزی ایران اظهار داشت: می‌توان در آمد فروش محصولات کشاورزی را جایگزین درآمدهای نفتی کرد.

tel final1

Share