مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد

بهره برداری از ۱۳۷ پروژه راه و شهرسازی در گیلان/شاخص آسفالت راههای روستایی به ۴۹ درصد رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با دهه مبارک فجر ۱۳۷ پروژه راه وشهرسازی گیلان با اعتباری افزون بر ۲۱۵میلیارد و۷۳۰میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با دهه مبارک فجر ۱۳۷ پروژه راه وشهرسازی گیلان با اعتباری افزون بر ۲۱۵میلیارد و۷۳۰میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی گیلان علی خاوری مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان این که دهه فجر فرصتی مناسب برای ارائه خدمات دولت است، گفت: پروژه های عمرانی بسیاری توسط اداره کل راه و شهرسازی در استان گیلان همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

khavari4625وی افزود:این پروژه ها درحوزه های مختلف راهسازی شامل بهسازی و آسفالت۲۳۳ کیلومتر راه روستایی ، روکش ۱۲۷ک یلومتر از راههای شریانی، اصلی وفرعی ، بهره برداری از۲ دستگاه پل ارتباطی روستایی ،افتتاح ۲باب راهدارخانه وانبار نمک ، تکمیل رادیه وبرید پلها ،بهره برداری از ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر،بهره برداری از یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه ،بهره برداری ازساختمان فرمانداری صومعه سرا، اجرای روشنایی و دیگر پروژه های راهداری را جمعا با اعتباری بالغ بر ۲۱۵میلیارد و۷۳۰میلیون تومان در دست بهره برداری دارد که با اجرای آنها بیش از ۲۶۹۷۴ خانوار بهره مند می شوند

مهندس خاوری با اشاره به تحول بزرگ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه های عمرانی وخدمات رسانی دولتها درراستای محرومیت زدایی وعمران و آبادی کشورگفت:اجرای پروژه های راهسازی درمناطق مختلف بخصوص درنقاط محروم و روستاها یکی از مهمترین رویکردهای دولت است،بطوریکه مجموع ۱۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در قبل از انقلاب به ۸۹۰۰ کیلومتر  در سال جاری رسیده است که از این میزان ۴۷۰۰ کیلومتر از آسفالت برخوردار است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به روند رو به رشد توسعه راه‌های مواصلاتی روستایی در گیلان، تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر تلاش های خوبی در بخش آسفالت راههای روستایی که به نوعی نهضت آسفالت تلقی می شود ،صورت گرفته بطوریکه با انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی،مقرر گردید ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰کیلومتر توسط بخش خصوصی آسفالت شود. این امر در سال۹۳، ۲۷۰ کیلومتر و درسالجاری ،۳۸۰کیلومتر محقق شده است.

خاوری خاطر نشان کرد: برای اجرای ۱۵۰۰کیلومتر آسفالت تفاهم نامه ای،بالغ بر۱۵۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد:با ادامه  این روند ۵۰درصد روستاهای باقیمانده فاقد آسفالت، از راه ایمن برخوردار شوند.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان شاخص آسفالت راههای روستایی در استان را ۴۹ درصد عنوان کرد وگفت: این رقم در کشور ۵۷ درصد می باشد ودر دولت جدید اهتمام بیشتر و رویکرد بهتری برای جبران عقب ماندگی آسفالت در کشور واستان اتفاق افتاده و امیدواریم با حمایت های استانی وملی از نظر تفاهم نامه ای  و تامین قیر بتوانیم این عقب ماندگی را جبران نماییم.

tel final1

Share