سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران

پرونده «پی‌ام‌دی» ۲۴ آذر بسته نشود،ایران برجام را اجرا نخواهد کرد/بالاتر از اردوغان هم نتوانستند ایران را تهدید کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوبخت درباره پرونده هسته‌ای گفت: اگر ۲۴ آذرماه پرونده پی‌ام‌دی بسته نشود، رهبر معظم انقلاب موضع جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند و در این صورت ما هم برجام را اجرا نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: دولت می‌توانست بودجه ۹۵ را ۱۵ آذرماه به مجلس تقدیم کند، اما چون مجلس خواستار ارائه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه به‌صورت همزمان بود، نتوانستیم ارائه دهیم و به مجلس گفتیم که ظرف چند هفته آینده بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه را تقدیم می‌کنیم.

nobakhtGE635700705404829453وی افزود: اگر تخلفی در ارائه بودجه ۹۵ به مجلس شده، عذرخواهی می‌کنم، حتی اگر در دوره‌های گذشته که ما نبودیم و باز بودجه دیر ارائه شده، باز هم از مجلس عذرخواهی می‌کنم.

نوبخت درباره پرونده هسته‌ای گفت: اگر ۲۴ آذرماه پرونده پی‌ام‌دی بسته نشود، رهبر معظم انقلاب موضع جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند و در این صورت ما هم برجام را اجرا نخواهیم کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تاکنون آقای عراقچی از جلسات با ۵+ ۱ راضی بودند، اظهار داشت: گزارش آقای آمانو برای شورای حکام بود و گزارش وی نشان می‌دهد که ایران فعالیت‌های هسته‌ای کاملا صلح‌آمیز داشته است.

نوبخت در واکنش به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره گفت‌وگوی تلفنی خود با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گفت: اظهارات آقای اردوغان درباره ایران هم نادرست و هم سوال برانگیزاست؛ این تماس تلفنی مربوط به مردادماه بود و آقای اردوغان در خلال صحبت‌هایی که داشت، گفت که یک رسانه ایرانی مطلبی درباره او و خانواده‌اش زده که جناب رئیس‌جمهور هم گفتند در ایران آزادی بیان است و اصلا بحث تهدید نبود.

وی افزود: اردوغان اگر ادعای تهدید و هشدار علیه ایران را مطرح کرده، بداند که وزیر خارجه ایران به بالاتر از وی گفت که هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکند. بالاتر از اینها هم نتوانستند ما را تهدید کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: مشاوران آقای اردوغان اطلاعات درست به او بدهند و ترکیه را با همسایگانش درگیر نکنند. آنها معضلات زیادی دارند.

 

tel final1

Share