شهیدی که نامش از تقویم حذف شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فردا سالروز بازگشت پیکر شهید تندگویان به ایران است، شهیدی که نامش در دولت احمدی‌نژاد ار تقویم حذف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین ،فردا سالروز بازگشت پیکر شهید تندگوی۱۵-۱۲-۱۹-۱۹۰۳۴۴۹۶۷۳_۶۲۰ان به ایران است، شهیدی که نامش در دولت احمدی‌نژاد ار تقویم حذف شد.

مهندس تندگویان که دانش‌آموخته مهندسی نفت از دانشگاه نفت آبادان بود، در نهم آبان ۱۳۵۹ ـ در حالی که حدودا یک ماه از دوره وزارتش می‌گذشت ـ برای بازدید از پالایشگاه نفت آبادان عازم منطقه بود که در جاده ماهشهر ـ آبادان به همراه معاون و دیگر همراهانش به اسارت نیروهای ارتش رژیم بعث عراق درآمد و به زندان‌های اسیران ایرانی در عراق منتقل شد. به گفته برخی اسیران، وی تا مدت‌ها زنده بوده و حتی از شکست حصر آبادان (مهر ۱۳۶۰) و آزادسازی خرمشهر (خرداد ۱۳۶۱) آگاهی یافته بود. اسارت وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران سر و صدای بسیاری به پا کرد اما تا ۱۱ سال بعد هیچ‌ کس از سرنوشت دقیق تندگویان باخبر نبود تا اینکه در جریان مبادله اسرا پیکر شهید تندگویان به ایران باز می‌گردد.

بر همین اساس طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان دولت اصلاحات، روزی به نام ایشان در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد و همچنین با پیگیری غلامعلی حدادعادل شرح حال این شهید به‌عنوان یک قهرمان ملی در کتاب فارسی دوم راهنمایی منتشر شد.

اما در دولت احمدی نژاد، هم روز این شهید و هم شرح حالش از تقویم و کتاب درسی حذف شد.

فردا به مناسبت سالگرد ورود پیکری این شهید به ایران (۲۹ آذر سال ۱۳۷۰) یادواره‌‌ی شهید تندگویان و شهدای نفت برگزار می‌شود.

tel final1

Share