امام جمعه اسالم:نفوذ آمریکا به کشور خون میرزا کوچک و صدها هزار شهید استقلال وطن را هدر می‌دهد

جدایی با اشاره به اینکه دولتمردان بدانند سیاست نفوذ آمریکا در واقع هدر دادن خون میرزا کوچک جنگلی و پایمال کردن خون صدها هزار شهید استقلال وطن است، یادآور شد: مسئولان مراقب حرکت‌های خزنده نفوذی‌ها و اندیشه‌های غرب‌گراها باشند و مبادا تسلیم تصمیم آنها شوند و کشور را غربی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نماز جمعه اسالم یکی از مصادیق بارز تقوا را قرار گرفتن در مدار و سیستم معنوی اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: کسانی که خود را در شعاع مغناطیسی اهل بیت عصمت و طهارت قرار می‌دهند در واقع عالی‌ترین زمینه را برای قرب الهی در خودشان فراهم می‌کنند.

jodaeio_2015-11-07_17-16-47وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم با شکوه پیاده‌روی اربعین، افزود: مشاهده عظیم‌ترین اجتماع انسانی و این همه شور و عشق و ایمان و سختی راه و تحمل آسان آن توسط دلدادگان حسینی بسیار زیباست و قابل وصف نیست.

خطیب جمعه اسالم درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، گفت: حضرت آقا در این نامه نشان دادند که در جایگاه یک رهبر دلسوز و مهربان و آگاه و حکیم تنها به فکر صلح و آرامش و دوستی هستند و تاکنون هیچ‌کدام از رهبران جهان چنین نامه‌های دلسوزانه و حکیمانه‌ای به جوانان دنیا ارائه نداده‌اند.

وی با بیان اینکه نامه حضرت آقا مملو از عشق، دوستی، صفا و صمیمیت است، افزود: ممکن است به دلیل تبلیغات مسموم دشمن برای جهانیان باور کردنی نباشد که رهبر انقلابی و سیاست‌مدار ایران تا این حد صادق و مهربان و صمیمی باشند.

سیاست‌های غلط ترکیه اردوغان را در دام داعش انداخت

جدایی به سیاست‌های غلط ترکیه اشاره کرد و گفت: در این سال‌های اخیر اردوغان به خاطر اختلاف جزئی که با سوریه داشت، خواسته یا ناخواسته در دام داعش افتاد.

وی اضافه کرد: اگر چه از سال‌های دور ترکیه یکی از مهم‌ترین مراکز تربیت و پرورش وهابیت بود اما در این سال‌های اخیر همکاری با داعش جنایتکار اوج خیانت این دولت را ثابت کرد.

امام جمعه اسالم خرید نفت عراق از داعش را مانند خرید مال دزدی و شرعاً حرام دانست و تصریح کرد: در موتور اقتصادی ترکیه مال حرام وارد شده و به‌زودی آثار زیانبارش گریبان ترکیه را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری با ظلم و ستم سر و سامان نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: ترکیه در آستانه خطر قرار گرفته و هر کشوری که ظالم باشد تبعات و آثار ظلم و جنایت  به خودشان برمی‌گردد.

جدایی ساقط کردن جنگنده روسی را موجب برانگیخته شدن خشم روسیه عنوان کرد و ادامه داد: روسیه با اقدامی قاطع  و مقتدرانه درس خوبی به ترکیه داد و اکنون جنگ اقتصادی بین این دو کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی روسیه علیه ترکیه مطمئناً وضعیت اقتصادی این کشور را دگرگون می‌کند، گفت: در آینده نزدیک عزم راسخ روسیه در اعزام ۱۵۰ هزار نظامی به سوی سوریه برای نابودی داعش جنایتکار، معادلات سیاسی و توازن امنیتی منطقه را دگرگون می‌کند و یک روسیاهی تاریخی با نابودی داعش برای ترکیه و حامیان تروریست جهانی باقی می‌ماند.

خطیب جمعه اسالم عزم و حرکت قاطع روسیه برای نابودی داعش را قابل ستایش دانست و یادآور شد: روسیه عملاً نشان داد که شعار نمی‌دهد و اگر بخواهد اهل عمل نیز است و در این مقطع زمانی ارتباط و همکاری خوب مثلث ایران، روسیه و سوریه پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا و صهیونیسم می‌دهد.

آمانو بهانه‌ای برای بسته نشدن PMD ندارد

وی در ادامه درباره گزارش PMD تصریح کرد: با وجود تلاش‌های فراوان و جلسات نفس‌گیر وزیر امور خارجه و هیئت همراه  وی برای توافق هسته‌ای و تصویب برجام از طرف مجلس، و با وجود اینکه مقام معظم رهبری صریحاً فرمودند که در یک جاهایی آنها زرنگی و شیطنت کرده‌اند و امتیازاتی از ما گرفته‌اند، اما طرف مقابل همچنان از موارد توافق تخلف می‌کند.

جدایی با اشاره به اینکه قرار بود PMD بسته شود اما هنوز بسته نشده است، اظهار کرد: با وجود اینکه گزارش آمانو، تاییدی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است اما با این گزارش دیگر بهانه‌ای برای بستن نشدن پرونده PMD ندارد و باید بین برجام و PMD یکی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه در صورت بسته نشدن پرونده PMD، برجام پیش نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود تلاش‌های صورت گرفته و امتیازهایی که در راستای برجام به دشمن داده‌ایم بتوانیم حداقل تحریم‌ها را برداریم در غیر این صورت باید دوباره فعالیت‌های هسته‌ای آغاز شود.

قیام میرزا کوچک برای جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور بود/نفوذ آمریکا به کشور خون میرزا کوچک و صدها هزار شهید استقلال وطن را هدر می‌دهد

امام جمعه اسالم در ادامه به سالروز شهادت میرزا کوچک اشاره کرد و گفت: یونس استادسرایی مشهور به میرزا کوچک جنگلی، بزرگ مردی بود که در اعتراض به نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران از سوی بیگانگان پس از مشروطه قیام کرد.

وی میرزا کوچک را مخالف نفوذ بیگانگان به کشور دانست و تصریح کرد: میرزا کوچک قیام کرد تا کشور دست بیگانگان نیفتد و مردم وطنش تلخی نفوذ دشمن را احساس نکنند و امروز نیز دولت‌مردان ما باید از میرزا کوچک خان الگو بگیرند.

جدایی با اشاره به اینکه دولتمردان بدانند سیاست نفوذ آمریکا در واقع هدر دادن خون میرزا کوچک جنگلی و پایمال کردن خون صدها هزار شهید استقلال وطن است، یادآور شد: مسئولان مراقب حرکت‌های خزنده نفوذی‌ها و اندیشه‌های غرب‌گراها باشند و مبادا تسلیم تصمیم آنها شوند و کشور را غربی کنند.

وی به روز جهانی معلولان اشاره کرد و افزود: ممکن است فلسفه نامگذاری روز جهانی معلولان به خاطر این باشد که ما نسبت به اطراف خودمان توجه داشته باشیم و معلولان را ببینیم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دولتمردان ما فراتر از حرف، در عمل نیز ثابت کنند که به معلولان توجه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: در ساخت بناها و مراکز دولتی مکانی برای رفت و آمد آسان معلولان در نظر گرفته شود و این انصاف نیست که ما آنها را فراموش کنیم.

Share