بازرس اتحادیه صنف تولیدکنندگان مصالح ساختمانی رشت

گیلان جزوء آخرین استان های کشور در هماهنگی با دانش روز ساختمان‌سازی دنیاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازرس اتحادیه صنف تولیدکنندگان مصالح ساختمانی رشت با بیان اینکه مسئولان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان پیگیر جلسه‌های آموزشی در زمینه صنعت ساختمان نیستند، گفت: گیلان جزو آخرین استان کشور در هماهنگی با دانش روز ساختمان‌سازی دنیاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس مهران پاداش‌ستوده با اشاره به برگزاری سمینار شناخت و کاربرد فناوری‌های نوین بتن در این شهر، اظهار کرد: این سمینار با هدف شناسایی افزودنی‌های بتن برای مقاوم‌سازی، افزایش دوام سازه و صرفه‌جویی در مصرف آب در رشت برگزار شده است.

۱۳۹۲۰۶۲۴۰۰۰۳۲۸_PhotoAوی با تأکید بر ضرورت استفاده از روش‌های دانش‌بنیان در ساخت‌وسازها، افزود: بهره‌گیری از مواد نوین در صنعت ساختمان‌سازی مزایای بسیاری دارد که کاهش مصرف آب و افزایش مقاومت‌های مکانیکی و پایایی سازه‌ها از جمله آنهاست.

این مسئول با اشاره به رواج روش‌های سنتی در صنعت ساختمان‌سازی، تصریح کرد: آب مایع حیاتی است که از حفظ آن غافل هستیم و باید در این راستا پاسخگوی آیندگان باشیم.

وی درباره استفاده زیاد آب در صنعت ساختمان‌سازی با استفاده از روش‌های سنتی اشاره کرد و گفت: استفاده از افزودنی‌های بتن در صنعت ساختمان از مدت‌ها قبل در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

پاداش‌ستوده با بیان اینکه امروزه کمتر کسی از طریق استفاده از روش‌های دانش‌بنیان در کشور آگاه است، ادامه داد: بر خود وظیفه می‌دانیم تا در کنار برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در رشت با برگزاری سمینار مذکور و بهره‌گیری از اساتید فن، این مقوله علمی را به استحضار مهندسان استان برسانیم اما این امر با اقبال مواجه نشده است.

وی با انتقاد از حضور اندک مهندسان در سمینار شناخت و کاربرد فناوری‌های نوین بتن، به همگام بودن صنعت ساختمان‌سازی استا‌ن‌های دیگر با علم روز دنیا اشاره کرد و گفت: چرا مسئولان نظام‌مهندسی ساختمان پیگیر جلسه‌های آموزشی نیستند و گیلان اغلب جزو آخرین استان‌هایی است که خود را با دانش روز دنیا هماهنگ می‌کند.

بازرس اتحادیه صنف تولیدکنندگان مصالح ساختمانی رشت افزود: بیشتر سازندگان در بخش‌های خصوصی و دولتی به دلیل نبود اطلاع کافی در زمینه کاربرد فناوری‌های نوین بتن در صنعت ساختمان‌سازی، از استفاده آن منصرف می‌شوند.

به گفته وی، در استان‌های شمالی به دلیل وجود دریا یون‌های کلر و سولفات عامل خورنده آرماتورها در سازه‌های بتنی است و به دلیل عدم استفاده از «واترپروف بودن سازه»، در مدت زمان کوتاهی سازه دچار خسارت می‌شود.

پاداش‌ستوده اضافه کرد: آیا اکنون زمان آن نرسیده که در گیلان در زمینه به‌کارگیری از روش نوین و دانش‌بنیان در سازه‌ها روندی رو به جلو داشته باشیم و در راستای بهبود مستمر فرآیند ساخت و ساز به ویژه حفظ و دوام و پایایی سازه‌ها تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن رسیده که دست‌اندرکاران عرصه ساخت‌وساز خود را با دانش روز دنیا هماهنگ کنند ضمن اینکه استفاده از روش‌های نوین و علمی در صنعت ساختمان‌سازی موجب زیباسازی و استحکام ساختمان‌ها در شهر می‌شود.

این مسئول افزود: باید برای استفاده از حَلَب و ایزوگام با استفاده از روش‌های علمی برای مقاومت سازه‌های خود گام برداریم که علاوه بر استحکام، زیبایی نیز برای شهر به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به استفاده از پوشش حَلَب و ایزوگام در ضلع‌های شمالی و غربی ساختمان‌ها در استان‌های شمالی متذکر شد: امروز باید با استفاده از روش‌های علمی از ایجاد منظره زشت در شهر جلوگیری کنیم.

tel final1

Share