رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه خبرداد

صید فیل ماهی یکصد کیلوگرمی به ارزش ۸۰ میلیون تومان در بندر کیاشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید یک قطعه فیل ماهی یکصد کیلوگرمی در آب های ساحلی بخش کیاشهر این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا , رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید یک قطعه فیل ماهی یکصد کیلوگرمی در آب های ساحلی بخش کیاشهر این شهرستان خبر داد.

۵۱۷۶۶۶_۴۹۵حمید رضا سلیمانی روز جمعه اظهار کرد: صید این فیل ماهی صبح جمعه توسط یکی از شرکت های پره صیادی فعال این شهرستان صورت گرفته است.
وی طول این فیل ماهی صید شده را حدود دو متر عنوان کرد و یادآور شد: از این فیل ماهی ۱۵ کیلوگرم خاویار استحصال شده است.
وی در ادامه یادآور شد: همچنین صبح امروز یک قطعه ماهی خاویاری دیگر به وزن ۱۵ کیلوگرم توسط صیادان بخش بندرکیاشهر صید شده است.
سلیمانی ارزش اقتصادی این دو ماهی خاویاری صید شده در سواحل بندرکیاشهر را بیش از ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: خاویار استحصال شده از فیل ماهی صید شده نیز به منظور تکثیر به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان فرستاده می شود.
وی در ادامه حفاظت از ماهیان در حال انقراض و تحت فشار را از سیاست های مهم شیلات عنوان کرد و یادآور شد: به این منظور تکثیر و پرورش این ماهیان همواره در اولویت فعالیت شیلات قرار دارد.
وی ضمن تاکید بر نقش ناظرین شیلات در زمینه بازسازی ذخایر دریایی تصریح کرد: ناظرین شیلات در بندرکیاشهر نظارت خوبی را در جهت صید و تکثیر ماهیان خاویاری دارند.
سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه امسال دو صیدگاه با مجوز و نظارت شیلات در زمینه صید ماهیان خاویاری در سواحل بندرکیاشهر فعالیت دارند، اضافه کرد: فعالیت این صیدگاه ها از اوایل مهرماه امسال در سواحل بندر کیاشهر آغاز شده و تعداد بیش از ۳۰ نفر از صیادان در آنها فعالیت دارند.
وی با اشاره به فعالیت شرکت های تعاونی پره صیادی در سواحل بندر کیاشهر نیز گفت: هم اکنون تعداد ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی در سطح سواحل بخش بندرکیاشهر فعالیت دارند.
وی از صید و صیادی به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی صیادان بخش بندرکیاشهر یاد و اظهار کرد: تعداد ۹۹۳ نفر از صیادان هم اکنون در شرکت های پره صیادی این شهرستان فعالیت دارند.
سلیمانی با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه از وجود ۳۶ کیلومتر سواحل دریایی در بخش بندرکیاشهر برخوردار است، یادآور شد: همه ساله فصل صید از بیستم مهرماه در سواحل دریایی این شهرستان آغاز و تا نیمه فروردین سال بعد ادامه پیدا می کند.

tel final1

Share