معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

گلزار شهدای گیلان در قالب ثبت میراث معنوی، ثبت ملی می‌شود/زیرسئوال بردن فعالیت مسئولان گذشته کم‌لطفی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از تشکیل کمیته ثبت ملی گلزار شهدا در استان خبر داد و گفت: گلزار شهدای گیلان در قالب ثبت میراث معنوی، ثبت ملی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از تشکیل کمیته ثبت ملی گلزار شهدا در استان خبر داد و گفت: گلزار شهدای گیلان در قالب ثبت میراث معنوی، ثبت ملی می‌شود.shaban_2015-08-30_10-10-15

حجت شعبانپور ظهر امروز در چهل و چهارمین جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای گیلان با تاکید بر مشخص کردن متولی گلزار شهدای تازه‌آباد این شهر اظهار کرد: استفاده بهینه از گلزار شهدا در عرصه‌های فرهنگی نیازمند مشخص کردن متولی در این زمینه است.

وی گلزار شهدا را متعلق به تمام جامعه عنوان کرد و افزود: استفاده ابزاری از گلزار شهدا و تریبون کردن برای برخی افراد در شأن این مکان‌ها نیست.

شعبانپور با بیان اینکه شهرداری‌ها متولی ساماندهی و رسیدگی به امور گلزار شهدا در شهرها هستند، تصریح کرد: در مدت ۱۰ روز آینده باید متولی‌گری شهرداری رشت در رسیدگی به امور گلزار شهدای این شهر مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به مسقف و محصور کردن گلزار شهدای تازه‌آباد شهر رشت اشاره کرد و گفت: در ابتدا قرار بود گلزار شهدای مذکور دارای سقف باشد و بعد محصور کردن به این پروژه اضافه شد و اکنون تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در آن نصب شده است.

این مسئول، نصب سقف کاذب در گلزار شهدای رشت را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: مطالعات بسیاری در مورد صوت، نور و تصویر سقف کاذب گلزار شهدای شهر رشت انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش مسئولان در دوره‌های گذشته، بیان کرد: زیر سئوال بردن و نادیده گرفتن فعالیت مسئولان در دوره‌های گذشته کم لطفی است.

شعبانپور دخالت سلیقه‌های مختلف در ساماندهی گلزار شهدا را از موانع برشمرد و یادآور شد: به تعداد مزار شهدا سلیقه‌های مختلف وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه مجری ساماندهی گلزار شهدای انزلی اداره راه و شهرسازی است، اظهار کرد: تا پایان امسال ساماندهی گلزار شهدای انزلی به اتمام می‌رسد.

وی همچنین به ثبت ملی گلزار شهدا در گیلان اشاره کرد و گفت: تمام گلزار شهدا را می‌توان در قالب ثبت میراث معنوی ثبت ملی کرد و کمیته‌ای به این منظور در استان تشکیل می‌شود.

telegramdintitled

Share