از گوشه کنار سیاست گیلان

درگیری،کتک‌کاری و گاز اشک‌آور در بازی پارسه و داماش/غیبت های چندین ساله یکی از نمایندگان گیلان در اجلاسیه های خبرگان/فرانسوی‌ها هم برای «گردنه حیران» متاسف شدند/حسینعلی تنها نماند/ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب می شود

شنیده های خبرنگار دیارمیرزا از منابع آگاه حاکی از این است که به زودی دکترمحمدتقی آشوبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان قائم مقام پروفسور برزیگر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب و مشغول به کار خواهد شد.

درگیری،کتک‌کاری و گاز اشک‌آور در بازی پارسه و داماش گیلان

damash_guilanدر پایان مسابقه داماش و پارسه که دوشنبه ۲۰ مهر در ورزشگاه صنایع دفاع تهران برگزار شد بازیکنان دو تیم ابتدا با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند و سپس این درگیری تبدیل به کتک‌کاری شدید بین بازیکنان دو تیم شد.

مجید جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از تساوی دو بر دو مقابل پارسه در هفته دهم لیگ دسته اول اظهار داشت: معمولا رسم است که در پایان مسابقه بازیکنان برای آنکه به یکدیگر خسته نباشید بگویند در وسط زمین با یکدیگر دست می‌دهند اما در این مسابقه هنگامی که بازیکنان قصد دست دادن با یکدیگر را داشتند درگیری لفظی بین بازیکنان دو تیم پیش آمد که این درگیری لفظی خیلی شدید نبود.

وی ادامه داد: ناگهان شعبانی دروازه‌بان تیم پارسه با حالت یک رزمی‌کار وارد زمین شد و با کفش استوک به گردن حافظ یعقوبی بازیکن تیم ما ضربه زد که اکنون وضع جسمانی این بازیکن خیلی بد است و گردن و دست او به شدت آسیب دیده است. دروازه‌بان پارسه زمین فوتبال را با رینگ بوکس اشتباه گرفته بود.

سرمربی داماش افزود: مهرداد عبدی بازیکن دیگر حریف با سر به صورت محمد حیدری بازیکن ما ضربه زد به طوری که بینی حیدری به شدت آسیب‌ دیده است. این اتفاقات در حالی رخ داد که بازیکن جوان ما یعنی یعقوبی قصد وساطت داشت که این گونه مورد حمله قرار گرفت.

جهانپور با اشاره به اینکه هنگام ورود بازیکنان به رختکن نیروی انتظامی هم وارد ماجرا شد، گفت: ماموران نیروی انتظامی گاز اشک‌آور زدند. این در حالی بود که این گاز اشک‌آور در پله‌های منتهی به رختکن ما شلیک شد و هنوز هم بازیکنان ما بعد از یک ساعت بوی گاز اشک‌آور را احساس می‌کنند.

وی افزود: اکنون از ورزشگاه بیرون آمده‌ایم و به دنبال بیمارستان و درمانگاهی هستیم تا دو بازیکن مصدوم خود را به آنجا ببریم و آنها را معالجه کنیم.

فرانسوی‌ها هم برای «گردنه حیران» متاسف شدند

۱۴۴۴۴۸۵۱۳۵۶۲۲_IMG_1336ایسنا نوشت:ده‌ها کیلومتر را بی‌آنکه تمایل داشته باشند از اتوبوس پیاده شوند، طی کردند تا گردنه حیران را گذرانده باشند. ۱۵ گردشگر فرانسوی وقتی از گردنه‌ای که عنوان زیباترین جاده مارپیچ کشور را یدک می‌کشد عبور کردند، از آنچه در این منطقه رخ داده تاسف خوردند.

یکی از گردشگران فرانسوی می‌گوید: ساخت وسازها در این منطقه‌ی طبیعی بسیار زیاد، پراکنده و نامتقارن است و چشم از دیدن این منظره آزار می‌بیند. وضعیت به قدری تاثر برانگیز است که انگار بید به جان درختان و طبیعت حیران افتاده است.

او به بحران زمین‌خواری که تا حدی در فرانسه پشت سر گذاشته شده اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: اشتباهی که سی – چهل سال پیش در فرانسه رخ داد، اکنون شما تکرار می‌کنید. آن زمان دولت فرانسه اراضی طبیعی که دچار تصرف‌های غیرمجاز و غیرقانونی شده بود، خرید و آنها را آزاد کرد و دیگر اجازه نداد در آنجا ساخت و ساز اتفاق بیافتد. ما آن اراضی را با کمک حامیان محیط‌زیست و دولت نجات دادیم، پس شما هم اگر بخواهید می‌توانید.

غیبت های چندین ساله یکی از نمایندگان گیلان در اجلاسیه های خبرگان

گیلان آنلاین نوشت:استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار سهمیه دارد و بدیهی است هر استانی باید از سهمیه های خود به خوبی استفاده نماید. از سویی هر کسی که در انتخابات های مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شوراها و یا ریاست جمهوری شرکت می کند و اعتماد مردم را جلب کرده و یکی از سهمیه های حوزه انتخابیه مربوطه را به خود اختصاص می دهد علاوه بر وظیفه قانونی و حقوقی، شرعاً نیز موظف به انجام وظایف نمایندگی است که مهمترین وظیفه هر نماینده ای شرکت در جلسات آن مجموعه و مجلس است.

با توجه به بررسی های به عمل آمده، آیت الله عباس محفوظی از فقهای بزرگ گیلانی حاضر در قم، پس از کاندیداتوری در انتخابات دور چهارم مجلس خبرگان رهبری و اعتماد مردم استان گیلان به ایشان، در اجلاسیه های این مجلس شرکت نمی کند. بر اساس شنیده ها، ایشان پس از کاندیداتوری در انتخابات سال ۱۳۸۵ و کسب رای مردم و اشغال یکی کرسی از ۴ کرسی گیلان در مجلس خبرگان رهبری، به دلایل نامعلومی در اجلاسیه های خبرگان رهبری به ویژه در چند سال اخیر به هیچ وجه شرکت نکرده اند.

این در حالی است که بسیاری از مراجع، بزرگان و اساتید بزرگ حوزه علیرغم مشکلات مربوط به کهولت سن در سخت ترین شرایط ممکن خود را به اجالاسه های خبرگان رهبری می رسانند.

آیت الله عباس محفوظی متولد ۱۳۰۷ رودسر و از فقیهان مطرح حوزه علمیه قم هستند که در زمان حیات فقیه و عارف جلیل القدر مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی ریاست دفتر وی را برعهده داشته و از نزدیکان ایشان محسوب می شدند. چند سال پس از رحلت آیت الله بهجت، رساله توضیح المسایل آیت الله محفوظی منتشر شد.

حسینعلی تنها نماند

hosenali2500ورس نوشت: آخرین روزهای بهار بود که حسینعلی به اشتباه و از روی بی سوادی دوهکتار از شالیزارش را آغشته به سم علف کش کرد تا توشه یک ساله خود و خانواده اش را بر باد دهد.

این کشاورز دل سوخته هیچ وقت فکر نمی کرد که شالیزار سبز و آبادش فقط در چند روز به پاییز و خرابه تبدیل گردد اما این موضوع واقعیت داشت و اندک اندک حسینعلی باور کرد که چرخ روزگار این روزها با نسیم دلش نمی چرخد.

انتشار اخبار و حمایت جامعه خبرنگاران از حسینعلی زمینه آگاهی مسوولان را از این واقعه فراهم کرد و پی گیری های مردمی حساسیت این موضوع را بالا برد اما به دلیل اینکه این کشاورز با دستان خود این حادثه تلخ را رقم زده بود راه مشخصی برای حمایت نهادهای دولتی از وی وجود نداشت.

اما مسوولان شهرستان شفت با تمام مشکلات قانونی کمک به حسینعلی را عملی  و زمینه رضایت وی را فراهم کردند.

یونس محمودی فرماندار شفت با پیگیری حسن همتی مدیر جهاد کشاورزی شفت زمینه دریافت یک وام بانکی ۵ میلیون تومانی را فراهم کردند که در دست اقدام و پیگیری است و محمد نوروزی مدیر بهزیستی شفت نیز مبلغی را به عنوان کمک بلاعوض به وی اهدا نمود تا حسینعلی تنها نماند .

این کشاورز در گفتگو با خبرنگار ورس ، از فرمانداری ، جهاد کشاورزی شفت و جیرده و بهزیستی این شهرستان تشکر کرد و گفت : همه با من مهربان بودند و من و خانواده ام دعاگوی آنها هستیم.

وی در ادامه افزود : همه ی مردم شفت نگران من و وضعیت به وجود آمده و همیشه پیگیر و جویای حال من بودند و با من همدردی می کردند.

وی در پایان از کمک های مسوولان و مردم شفت قدردانی کرد.

 teledintitled

Share