دختر ده ساله دو کودکش را اجاره می‌دهد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,تابناک نوشت: فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران در سومین جلسه شورای عالی ساماندهی کودکان کار و خیابان که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده، مدعی شده است که: دختر ۱۰ ساله‌ای را می‌شناختم که دو کودک به دنیا آورده بود که آنها را اجاره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,تابناک نوشت:Fateme-Daneshvar-9
فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران در سومین جلسه شورای عالی ساماندهی کودکان کار و خیابان که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده، مدعی شده است که: دختر ۱۰ ساله‌ای را می‌شناختم که دو کودک به دنیا آورده بود که آنها را اجاره می‌داد. این که یک کودک ۱۰ ساله دو کودک به دنیا آورده است جای تاسف و تامل بسیاری دارد. او عنوان می‌کرد چون پدرش به زندان افتاده و مادرش از عهده مخارج برنیامده و به گرفتاریهایی دچار شده است کارش به اینجا رسیده پس چرا از خانواده مردی که به زندان می‌افتد حمایت نمی‌شود؟ متاسفانه هر روز شاهد تولد کودکان بی‌هویت هستیم که این آمار بیشتر می‌شود و برای آن راهکاری نداریم. کمیته امداد کجاست؟ کمیته امداد معتقد است از محرومان حمایت می‌کند اما به آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا نمی‌کند. باید کمیته امداد در ماموریت‌هایش بازنگری کند.
دانشور در پایان به مغایرت آمار ثبت احوال در زمینه کودکان اشاره و عنوان کرد: آماری که ثبت احوال از کودکان متولد شده ارائه می‌دهد با آمار کودکان واقعی که متولد می‌شوند تفاوت دارد و گرفتاریهای ما بیشتر مربوط به کودکان بی‌هویت است.

وی افزود: متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ادغام شده مناسب نیست و ما به وزارت رفاه و تامین اجتماعی نیاز داریم. مگر می‌شود مسائل اجتماعی کشور در یک معاونت وزارت خانه حل و بررسی شود؟ لذا باید وزارت رفاه از کار جدا شود.

Share